Відбулось засідання робочої групи з координації дій місцевих органів виконавчої влади в місті щодо забезпечення податкових та інших надходжень до державного та місцевого бюджету, яке провів міський голова Ковеля Олег Кіндер. Участь у ньому взяли представники управлінь та відділів виконавчого комітету міської ради, пенсійного фонду, податкової інспекції, - повідомили у Ковельському міськвиконкомі.

Начальник фінансового управління Валентина Романчук доповіла про виконання бюджету міста у 2015 році. Вона зауважила, що впродовж січня-лютого до бюджету міста Ковеля отримано доходів від усіх джерел в сумі 63,5 млн. грн., або 105,2% до призначень на цей період. До загального фонду бюджету надійшло податків, зборів та інших платежів в сумі 18,3 млн. грн.., виконання планового показника забезпечено на 121,6%. Додатково залучено коштів в сумі 3,2 млн. грн. З державного бюджету отримано 1 млн. грн.. базової дотації, тобто 100% до затверджених призначень. Загалом приріст доходів бюджету до минулорічних показників становить 16,5 млн.грн. або 35,5%.

Крім того, начальник фінуправління зауважила, що з 1січня 2015 року змінено норматив відрахувань податку на доходи фізичних осіб до бюджету міста з 75 до 60 відсотків. У січні-лютому надійшло цих коштів в сумі 7,1 млн.грн., а це 107,8 % до затвердженого обсягу. Понад план залучено 512,4 тис.грн. З початку 2015 року запроваджено акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (алкогольних, тютюнових виробів та нафтопродуктів). Цих коштів у лютому-березні надійшло в сумі 1 млн. 75 тис.грн., або 63,6% до запланованого обсягу, недобір становить 616 тис.грн.

Податку на прибуток від підприємств комунальної власності міста отримано в сумі 124,1 тис.грн., що забезпечило виконання затвердженого показника на 233,7%.
З 1 січня 2015 року із спеціального до загального фонду бюджету передано єдиний податок. Цих коштів від суб’єктів малого підприємництва надійшло майже 3 млн. грн.

З початку року до бюджету міста зараховується плата за адміністративні послуги. Цих доходів станом на 1 березня 2015 року надійшло 1,8 млн. грн., що в 3,7 рази перевищує плановий показник.

Державного мита, яке з 1.01.2015 року стовідсотково зараховується до бюджету міста, надійшло 295,7 тис.грн., тобто 382,5% до запланованого обсягу. Від відчуження майна, що перебуває у комунальній власності, та продажу землі несільськогосподарського призначення отримано коштів в сумах 847,2 тис.грн., та 333,5 тис.грн. (планові призначення виконано відповідно на 109,9% та 148%).
Перший заступник начальника Ковельської ОДПІ Іван Карасюк повідомив, що у Ковелі в 2015 році реалізовано підакцизних товарів майже 33 млн. грн.. Нарахування за січень склали 1 млн. 645 тис. грн. Цю суму податку суб’єктами господарювання сплачено в повному обсязі. В структурі акцизного податку алкогольні напої (в т.ч. пиво) складають 11,7% (193,4 тис. грн..); тютюнові вироби – 36% (592,2 тис. грн..); найбільший обсяг акцизного податку сплачено від реалізації нафтопродуктів – 52,3% (859,5 тис. грн..). Моніторинг щодо своєчасного надходження коштів до бюджету відбувається постійно. Відповідні служби контролюють й повноту сплати податків суб’єктами господарювання міста.
Зупинився Іван Карасюк й на питаннях сплати ковельчанами податку на нерухомість та транспортного податку.
Начальник відділу земельних ресурсів на охорони навколишнього природного середовища Вадим Логвінов поінформував присутніх про те, що за 2014 рік від плати за землю до бюджету міста надійшло 11 млн.грн. Виконання надходження становить 121,7%, що перевищує планові надходження майже на 2 млн.грн. На 2015 рік в міському бюджеті передбачено надходження коштів від плати за землю в розмірі 12,2 млн.грн. За два місяці цього року від плати за землю отримано понад 2 млн.грн.
Від продажу земель несільськогосподарського призначення цього року до бюджету міста уже надійшло 333 тис.грн., при плановому завданні 225 тис.грн. Проведено земельний аукціон по 3-х лотах з продажу права оренди на земельні ділянки рекреаційного призначення. Ще планується провести не менше двох земельних аукціонів з продажу 10 земельних ділянок несільськогосподарського призначення.
Вадим Логвінов наголосив, що проблемним для міста залишається питання погашення заборгованості по платі за землю ПАТ «Ковельсільмаш». Підприємство, яке перебуває у стані банкрутства, заборгувало міському коштів в межах 2 млн. грн. Крім того, є ряд інших підприємств та підприємців, які заборгували чималі суми коштів міському бюджету за орендовані земельні ділянки. Юридичний відділ виконавчого комітету підготував відповідні матеріали до суду.
Із змінами законодавчої бази щодо питань працевлаштування найманих працівників суб’єктами господарювання та відповідальність за порушення вказаних змін присутніх ознайомила начальник відділу з питань праці, соціально-трудових відносин та контролю за призначенням пенсій управління праці та соціального захисту населення Ліліана Герасимчук. Вона повідомила, що в грудні 2014 року внесені зміни до Кодексу законів про працю України. Зокрема ст. 24 передбачає зміну порядку реєстрації трудових договорів, тобто легалізації найманої праці між суб’єктом господарювання та найманою особою. Відтепер підприємець для реєстрації трудового договору з найманим працівником не повинен звертатись до центру зайнятості, а зобов’язаний видати розпорядження, або наказ про прийняття працівника на роботу, і в той же день повідомити про це фіскальну службу. Відповідальність за порушення законодавства про працю передбачає штрафні санкції у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати за кожного працівника щодо якого скоєно порушення. За недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці сплачується штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення.
Крім того, Ліліана Герасимчук нагадала, що в місті працює робоча група з легалізації тіньових доходів населення. Її метою є не здійснення перевірок чи притягнення до відповідальності, а надання допомоги підприємцям, роз’яснення з питань легалізації робочих місць. Робоча група не втручається в господарську діяльність підприємців.
Міський голова Олег Кіндер, звертаючись до представників робочої групи, зауважив, що, аналізуючи суми платежів у розрізі платників податків, можна зробити висновок про приховування доходів певними суб’єктами господарювання: обсяг реалізованих товарів та частка сплачених податків не співставні. Тому своєчасне виявлення недобросовісних платників податків, дозволить забезпечити надходження платежів до міської казни. Олег Кіндер також висловив необхідність і надалі координувати зусилля усіх представників робочої групи для вирішення ряду питань, пов’язаних із наповненням бюджету. Варто шукати шляхи оперативного контролю за повнотою та своєчасністю сплати податків.