ПАТ «Теремно хліб» піднімає ціни на хліб через те, що використовує дорогі торгові знаки. До такого висновку прийшли працівники Волинського обласного територіального відділення антимонопольного комітету і через це оштрафували ПАТ «Теремно хліб» на 25 тисяч гривень.
Такий необґрунтований ріст цін був, зокрема, у березні 2014 року. Представники АМКУ запевняють, що тоді ціна на два сорти хліба ПАТ «Теремно хліб» зросли одразу на 21 копійку за буханець.
Втім, представники підприємства не погоджуються із таким рішенням волинського відділення АМКУ і звернулися з позовом до Господарського суду Волинської області, у якому вимагають скасувати рішення антимонопольного комітету.
Уже в суді юрист ПАТ «Теремно хліб» пояснила, що підвищення цін на хліб відбулося через ріст вартості борошна. Крім того, до вартості хліба входить роялті, або ж ціна за використання торгового знаку.
Мовляв, ПАТ «Теремно хліб» у 2010 та 2012 роках уклало договір оренди товарного знаку і щомісяця повинне сплачувати власникам брендів певну суму коштів.
У свою чергу представник Волинського обласного відділення антимонопольного комітету Оксана Лесів заявила, що вартість торгових марок коштує не малі гроші – за один бренд ПАТ «Теремно хліб» сплачує 200 гривень за місць, а за інші два – 500 000 та 600 000 гривень.
«У ПАТ «Теремно хліб» є один знак, який вони використовували лише на своїй внутрішній документації, а споживачі його ніколи не бачили. Ми вже надсилали ПАТ «Теремно хліб» рекомендації про те, що потрібно використовувати торговий знак набагато ширше. Тоді за кілька місяців ПАТ «Теремно хліб» розклеїв свій торговий знак на машинах та кіосках і це позитивно вплинуло на їхні продажі, тому що ми побачили збільшення обсягів виробництва і продажі хліба». – пояснила відповідач Оксана Лесів.
Крім того, жінка розповіла, що за кілька місяців до прийняття рішення АМКУ провело моніторинг цін у інших виробників хліба на Волині, а також спосіб її нарахування.
Наприклад, Кічкарівський хлібокомбінат використовує взагалі незареєстровану торгову марку, а тому його продукція на 40 копійок дешевша.
А Івано-Франківський хлібозавод, який має такі ж потужності та обсяги виробництва хліба, як у ПАТ «Теремно хліб», платить за використання торгової марки всього 10 тисяч гривень у місяць і при цьому сплачує ці кошти за рахунок прибутку, а не включає вартість торгового знаку в ціну хліба.
Разом з тим, представник відповідача Волинського відділення АМКУ Оксана Лесів повідомила, що найдорожчі торгові знаки, які орендує ПАТ «Теремно хліб» належать членам наглядової ради.
Ці обидві пані, як стверджує представник АМКУ, є не лише членами наглядової ради ПАТ «Теремно хліб», а й є найбільшими акціонерам компанії, адже мають по 48.5% акцій.
Тож виходить, що Ганна Гуменюк та Олена Чернишова мають не лише майже 100% акцій товариства, а ще й не погано заробляють на здачі в оренду своєму ж підприємству торгових знаків, за які, виявляється, сплачують лучани.
Представник позивача намагалася довести в суді, що зростання цін хліб є наслідком підвищення вартості борошна і роялті майже не впливає на здорожчання хліба, втім суддя Софія Костюк таки відмовила ПАТ «Теремно хліб» у задоволенні позову, а тому компанія повинна буде сплатити штраф за необґрунтоване формування цін на хліб.
Коментарі
коментарів немає