Вдарити автопробігом по бездоріжжю – приблизно так виглядає ситуація на дорогах району, - повідомляє видання БУГ.

Підприємці, які виграли тендери на маршрути, почувають себе королями ситуації – а хто ж з іншої місцевості захоче їздити володимирськими нетрями? Звідси – самовільне порушення графіку руху, запізнення рейсових автобусів у часи пік, кепський стан маршруток, які возять, помітьте, людей. На свій захист підприємці говорять про те, що в районі давно немає доріг. Тут існують тільки напрямки.

Питання болюче і гостре для усіх, хто з волі Божої мешкає не у місті, а у селі. Шкільних автобусів у районі невистачає. А сільським учням необхідно долати в середньому 3-7 кілометрів, аби дістатися до навчального закладу. Спізнення автобусу або зняття його з рейсу, перешкоджає нормальному ходу навчального процесу. Про студентів ніхто вже й не говорить – на потяги чи рейси дальнього слідування добирайтесь як хочете. Щодень нервовий стрес отримує кожен працівник, який залежить від волі перевізника, в тому, чи дістанеться він до роботи вчасно, та й чи взагалі дістанеться.

Отож, питання пасажирських перевезень у районі наболіло. З цього приводу переддень обласної наради, присвяченої оптимізації маршрутної мережі, у Володимир-Волинській РДА відбулося засідання робочої групи із вищезгаданих питань, на які були запрошені усі підприємці, які виграли тендери та, згідно із ними, здійснюють пасажирські перевезення.

Присутні на засіданні сільські голови, як представники громади, очолюваних ними сіл, висловлювали незадоволення порушенням графіків руху автобусів, частими зривами і так зменшеної кількості рейсів ( зокрема, це маршрут Володимир-Волинський – Нехворощі, рейси здійснює «Володимир-Волинське АТП»). На висловлені претензії директор АТП Володимир Дячук сказав, що вони готові розірвати договір по цьому маршруту в односторонньому порядку. Перший заступник голови РДА Володимир Собіпан, запевнив, що ніяких кроків, від яких би постраждали люди він не допустить. «Необхідно сідати за стіл переговорів та домовлятися. Люди не можуть залишитися без транспортного сполучення. Ми усі тут зібралися, аби домовитися про оптимальні умови здійснення перевезень пасажирів», – зазначив Володимир Михайлович.

Є проблеми і з рейсами на село Коритниця через село Вербу, маршрутом Коритниця – Устилуг, а також існують питання по маршруту Зоря – Ворчин. Тут також громада говорить про недостатню кількість рейсів та переповнені автобуси, особливо зранку. Перевізники не погодилися із заявами сільських голів та скаржаться на нерентабельність рейсів. У залі прозвучала пропозиція створити місцеві ночівлі на маршрутах. Це дасть можливість зняти так звані «нульові рейси». Водій зможе ночувати у населеному пункті, з якого вранці йому вирушати у дорогу. Технічні можливості у селах є – фельдшери ФАПів мають сертифікати, що дозволяють оглядати перевізників перед виходом у рейс, а також, вважають голови сільрад, не проблема знайти людину з вищою технічною освітою для здійснення техогляду автотранспортного засобу.

Побажання щодо рейсу Амбуків – Луцьк стосувалися зміни руху через Устилуг. Містяни просять пускати цей автобус через центр населеного пункту. Також устилужани просять змінити графік руху останнього рейсу автобусу Володимир-Волинський – Устилуг із 21.10 на 21.30 – підлаштувавши його під прихід дизеля. Перевізники на це дивляться прихильно.

У такі населені пункти як Тростянка та Пархоменкове маршрутки взагалі не заїжджають. Це створює чималі проблеми для мешканців цих сіл. А ось до перевізника, який забезпечує рух автобусу по маршруту Володимир-Волинський – Хотячів – претензій немає.

Сторона перевізників також має вагомі аргументи – це високі ціна на пальне та газ, а також жахливий стан доріг у районі. У селах Заріччя та Льотниче, що примикають до самого міста – не грейдеровані дороги. Підприємці погоджуються заправити грейдер за власний кошт, аби тільки автодор дав цей транспорт для виконання робіт.

Найболючішим вийшло обговорення маршруту Володимир-Волинський – Свійчів, який здійснює перевізник Проскура. На шляху слідування автобус об’їжджає 10 сіл, а транспортний засіб має усього 18 посадкових місць. Присутній на нараді член виконкому Оваднівської сільської ради, мешканець села Жовтневе Микола Тріль, назвав цей автобус «фашизмом». «Молоді люди із нього сиві виходять. Технічний стан транспортного засобу такий, що водії, сідаючи за кермо, хрестяться, бо не знають, чи доїдуть до кінцевої зупинки», – говорить пан Микола.

Присутній на засіданні начальник ВДАІ Володимир-Волинського міста та району майор міліції Олександр Демчук повідомив, що постанова Кабміну не дозволяє державтоінспекції перевіряти транспортний засіб перед виходом на маршрут. «Хто має це робити – не зрозуміло», – розводить руками начальник ВДАІ.

Володимир Собіпан каже, що безвідповідальне ставлення пані Проскури озвучив на прийомі в обласному Департаменті інфраструктури та туризму. «Я вас прошу зійдіть з маршруту добровільно! Ви не маєте автобусів, щоб перевозити таку кількість людей, яка живе на маршруті Володимир-Волинський – Свійчів», – звернувся до представника підприємця Олександра Попова перший заступник голови РДА. У відповідь присутні почули образливу лайку, пропозицію дати перевізнику гроші у розмірі 17 тисяч гривень, необхідні йому для розрахунку за ремонт новішого автобусу. Конструктивом у діалозі і не пахло.

Микола Тріль сказав, що у разі байдужості влади до їхніх проблем, громада сіл готова на різкі кроки – перекриватимуть дороги тощо. Однак, миритися із тим, що на папері маршрут є, а насправді кожен викручується як може із добиранням до міста, більше не будуть.

Олександр Попов залишив засідання в РДА, голосно грюкнувши дверима.

Зі слів Миколи Тріля, досягнуто погодження про заміну перевізника, який замість Марії Проскури здійснюватиме рейси до проведення тендера у середині травня.