Голова наглядової ради «Єврокар» Олег Боярин в інтерв'ю журналістам, поділився своєю думкою щодо того, чи потрібно імпортне мито в Україні підвищувати, - інформують Факти.

«В Україні потребують заміни близько 6 млн автомобілів віком понад 10 років. Заміна цього парку оцінюється майже в $100 млрд. Ці гроші можуть піти за кордон в якості оплати імпорту, на розвиток глобальних корпорацій, або можуть залишитися в Україні. Але для цього тут повинно бути виробництво. Якщо ми хочемо підтримувати не зарубіжних виробників, а створити свою розвинену автомобільну галузь, мита потрібно підвищувати. Тоді це стимулює великі автоконцерни не імпортувати сюди автомобілі, а виробляти їх тут, локально», - вважає Боярин.

«Тотальне зменшення податкового тиску у всіх секторах економіки. Потрібно розробити програму зайнятості населення в першу чергу в реальному секторі, а також секторальні програми розвитку. Вона повинна бути одна, а не як зараз їх 89, але реально здійсненне і виконувана. Потрібно зайняти людей, дати їм роботу, щоб країна щось виробляла» - зазначає він.

«Інформація про те, що ринок Європи відкритий для української продукції, - фікція. Зараз мито в ЄС вище, ніж було два роки тому. За системою ДСП вона була на рівні 6,5%, стала 8,6 щодо Угоди про асоціацію та ЗВТ. Стане 0 тільки через 7 років. Про який де-факто зниженні йдеться?» - додає Боярин.

На питання про те, що зараз ЄС тимчасово відкрила кордон для великого переліку товарів українського походження і чи стимулює це постачати туди автомобілі Боярин відповів так:

«Вони відкрили ринок в основному для сировини і товарів АПК. При цьому встановлені найжорстокіші квоти. Наприклад, обнулені ставки на кокоси, ананаси, імбир, бамбук, чай і т.д. Товари, які у нас не вирощуються і не виробляються. При цьому якщо ми перевищуємо квоти, ставки мит на товари, які Україна традиційно експортує на ринки ЄС (м'ясо птиці, яйця, сири, вершкове масло), варіюються від 80 до 270%. На автомобілі базова ставка 10%. Відповідно, з такими митами виробляти автомобілі для європейського ринку сьогодні немає сенсу. Залишаються тільки резерви внутрішнього ринку» - резюмував Боярин.