На луцьких вулицях від дорожніх розміток лишилися здебільшого хіба ледь помітні сліди, - пишуть Хроніки.Любарта.

Цьогоріч свіженької розмітки на дорогах обласного центру спостерігати майже не доводиться. Натомість мусово придивлятися до залишків пішохідних переходів чи стоп-ліній.

Відповідальність за нанесення розмітки на дорожнє полотно несе департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради. Завдання цього структурного підрозділу міськради – провести тендер, визначити виконавця робіт й проконтролювати виконання. Утім цьогоріч тендер так і не відбувся.

Від початку року департамент ЖКГ уже двічі намагався провести тендер на розмітку полотна доріг у місті. Перші відкриті торги було оголошено 31 січня 2015 року. Тоді заявки подали чотири учасники: ТзОВ «Колор С.І.М.» (1 997 139 грн), ПП «Автомагістраль» (1 467 495 грн), КП «Луцькспецкомунтранс» (1 996 108 грн) та підприємець Анатолій Жак (1 821 376 грн). Проте пропозиції двох фірм було знято «за коми», а точніше, за незначні технічні помилки, як-то відсутність печаток на двох сторінках конкурсної документації. А «Луцькспецкомунтранс» не надав довідки про досвід виконання аналогічних робіт. У результаті торги так і не відбулися, адже до оцінки було допущено пропозиції менше ніж двох учасників тендеру.

Удруге відриті торги департамент ЖКГ оголосив 12 березня. Заявки цього разу подали ТзОВ «Колор С.І.М.» (1 089 670 грн), ДП «Волинський облавтодор» (1 087 729 грн) та підприємець Анатолій Жак (1 015 134 грн). Проте і цього разу тендерний комітет вирішив не допускати до участі в конкурсі більш як одного учасника. Так, у «Волиньоблавтодору» виявилася чималенька заборгованість зі сплати податків – понад 2,3 млн грн. Дивно, але й у пропозиції підприємця Жака, до якої минулого разу не було жодних претензій, тендерні комунальники знайшли хиби. Зокрема виявилося, що «учасник не підтвердив у пропозиції конкурсних торгів можливість попереднього очищення покриття (не передбачено використання поливально-мийної машини, чим порушено технологічні вимоги виконання робіт з нанесення розмітки)». Більше того, підприємець Жак виконував роботи з розмітки доріг у Луцьку в 2014 році. Постає питання: тоді він теж не використовував поливально-мийної машини перед нанесенням фарби?

За словами директора департаменту ЖКГ Луцької міськради Івана Кубіцького, конкурси не змогли відбутися через неякісно підготовлену тендерну документацію. Мовляв, претенденти самі винні у зриві торгів через власні ж помилки. І претензії були до усіх без винятку.

«Зауваження були різні. З розцінок викинуто цілі операції, та й розцінки було неправильно подано. Ті, хто подавав пропозиції, не дотримувалися правил гри, тому ми були змушені відмінити тендер вперше і вдруге. Тим більше, що і правоохоронні органи перевіряли правильність подання тендерної документації», – пояснює головний комунальник Луцька.

Однак подекуди дорожню розмітку таки намалювали, каже Іван Євгенович. Були змушені звертатися до переможця минулорічного тендеру – підприємця Анатолія Жака. До слова, тендерне законодавство у таких випадках дозволяє йому виконувати відповідні роботи наступного року, але не більше ніж на 20% передбаченої суми.

«Попросили минулорічного виконавця, щоби до останнього дзвінка було нанесено розмітку поблизу шкіл, де це було можливо, де дозволяв стан дороги. Але поки що його коштом», – розповів Кубіцький.

Зі слів Івана Кубіцького, оновлення дорожньої розмітки проводять у разі потреби і залежить це від інтенсивності руху на автошляхах. Чітких вимог з цього приводу немає, зазвичай це роблять раз на рік. Хоча найбільший гарантійний термін, який дають на розмітку, складає півроку.

«Зазвичай у Луцьку оновлювати розмітку ми намагалися раз на рік, рідше – двічі. У першу чергу поновлювали пішохідні переходи біля шкіл і дитячих садочків на початку й наприкінці навчального року. Однак цього року маємо проблему з проведенням тендеру», – розводить руками директор департаменту ЖКГ.

Як пояснив член комітету з конкурсних торгів, заступник директора департаменту ЖКГ Микола Осіюк, найближчим часом буде оголошено третій тендер.

«Річ у тім, що охочі брати участь у тендері є. Приходять на тендер по кілька учасників, але ніхто не може подати нормальний розрахунок згідно з вимогами і правильно оформлені документи, як того вимагає законодавство про державні закупівлі. А тендер ми можемо оголошувати хоч двадцять разів. Це якби на перший тендер прийшов один учасник, на другий теж якби не було кілька претендентів, тоді можна було б оголошувати закупівлю в одного учасника», – зазначає Микола Петрович.

Чиновник розповідає: усім учасникам тендеру було надіслано офіційні роз’яснення з приводу допущених помилок. Мовляв, справа за самими претендентами, допомагати ретельно і без «ляпів» підготувати документацію, або ж консультувати учасників тендеру чиновники не мають права.

Лишається сподіватися, що визначити, хто ж цьогоріч малюватиме розмітку на луцьких дорогах, вдасться із третього разу. Але навіть якщо цей тендер і відбудеться, то, поки триватиме увесь бюрократичний процес, настане осінь. А водії і пішоходи змушені будуть послуговуватися залишками минулорічної розмітки.

Тим часом у експертному середовищі міркують над змінами до тендерного законодавства. Бо, як показує досвід, чиновники не можуть знайти способу, аби дати раду елементарним технічним помилкам, через які завалюються чимало торгів.