За словами президента Українського аналітичного центру Олександра Охріменка, все залежить від того, нові це автомобілі або б/в.

- Якщо йдеться про нові авто, то слід враховувати, що імпортні машини купують за кордоном за валюту, тому завжди враховується курс долара - пояснює експерт. - Крім того, автодилери закладають запас на зростання курсу, а якщо автомобіль завезли за "сірою схемою", то і додаткові витрати на оплату валюти через офшори. Не забувайте, що в Україні є ПДВ, який автоматично нараховується на імпортний товар. Плюс акцизи, які останнім часом зросли у зв'язку з тим, що, як сказав прем'єр, нам потрібні гроші на АТО. Також в ЄС є мито на експорт автомобілів, яке теж закладається в ціну, - пише «Діловий регіон».

І, нарешті, найголовніше, продовжує експерт. У Європі виробник автомобіля отримує дохід і від продажу, і від обслуговування, оскільки на ньому «зав'язані» всі сервіси. У нас завжди знайдеться «дядя Вася» який відремонтує автомобіль нелегально. Оскільки у нас виробники не можуть отримати дохід від СТО, то відразу включають це недоотримання прибутку в ціну.

- Але найбільше українців дивує, чому за кордоном такі дешеві б/в автомобілі, - говорить Охріменко. - Тут теж все просто: справа в високому податку на утримання автомобіля і у вартості утилізації. Тобто простіше продати машину задешево, ніж витрачати гроші на утилізацію. А в деяких країнах ЄС податок на машину і вартість утилізації ростуть у міру старіння автомобіля. У якийсь момент виходить, що дешевше його взагалі подарувати, ніж платити такі гроші.