Вітчизняні автоколекціонери придумали, як відстрочити введення невигідного їм екологічного стандарту Євро-5. Про це пише Вusinessua.
З 1 січня 2016 р., згідно з Директивою ЄС про безпеку автотранспорту, до якої приєдналася і наша країна, набуває чинності закон «Про деякі питання ввезення на митну територію України і реєстрацію транспортних засобів». Він передбачає поетапне підвищення вимог до імпортних авто і комплектуючих. З наступного року не можна буде завозити транспортні засоби або машинокомплекти нижче стандарту Євро-5, а з 2018 р. – Євро-6.
«Це означає, що імпортувати авто і машинокомплекти безпосередньо з Південної Кореї, Китаю і Японії в Україну буде нереальне. Ввезення японських або корейських машин можливе хіба що з Європи (для ЄС виробники збирають моделі відповідного стандарту), але вони будуть на 700-1000 євро дорожче. Схожа ситуація і з машинокомплектами для складання корейських моделей. З «китайцями» ситуація ще гірша – там поки що не роблять комплектуючі, які відповідають стандарту Євро-5», – розповів глава Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
Якщо законопроект Фролова ухвалять, вітчизняні виробники зможуть поставляти комплектуючі, які нижчі стандарту Євро-5 до 2020 р.
Днями в парламенті був зареєстрований законопроект №2085а, в якому прописана схема, що дозволяє розв’язати цю проблему. Автор документу, депутат Микола Фролов (БПП), пропонує дозволити в 2016 р. завозити в Україну авто і машинокомплекти стандарту Євро-4, якщо імпортери отримають на них до кінця цього року сертифікат відповідності.
Аналогічно планують поступити і з транспортом Євро-5 з 2018 р.: можна буде імпортувати автомобілі цього стандарту за наявності сертифікату.
Як правило, сертифікат УкрСЕПРО видається ДП «Державтотрансндіпроект» на термін від одного року (для авто) до п’яти років (на машинокомплекти). Так що, якщо законопроект Фролова ухвалять, вітчизняні виробники зможуть поставляти китайські комплектуючі стандарту Євро-4 до 2020 р.
У пояснювальній записці до документу говориться, що різкий спад вітчизняного автовиробництва через економічну кризу ставить під загрозу виконання графіку переходу на нові екологічні стандарти. А низький рівень продажів не дозволяє підприємствам освоїти виробництво нових моделей в такі стислі терміни. З усього вітчизняного автопарку, що налічує близько 7,5 млн одиниць, більше 70 старих машин, через що викиди шкідливих речовин на особливо завантажених ділянках трас перевищують допустимі норми в три-п’ять разів.
За даними асоціації «Укравтопром», за підсумками п’яти місяців 2015 р. спад виробництва машин в країні склав рекордні 91,5% (всього було випущено менше 2 тис. одиниць). А за легковими автомобілями зниження виробництва взагалі перевищило 94% до 1,3 тис. шт. Найбільше в мінус пішов Запорізький автозавод (на 94,3% до 586 шт.), який є головним споживачем китайських машинокомплектів. Так що у разі введення Євро-5 вже з нового року підприємство опиниться в край скрутному становищі.
Скоріш за все, цей аргумент колишньому ректорові Запорізького національного університету Миколі Фролову зумів донести його помічник Олег Папашев – віце-президент корпорації «УкрАвто», яка володіє ЗАЗом. Втім, як відмічає Олег Назаренко, якщо законопроект ухвалять, у виграші залишаться не лише автозбирачі, але і продавці іномарок. Адже вітчизняний авторинок за підсумками п’яти місяців цього року обвалився більш ніж на 70%, і ціна стала вирішальним чинником вибору машини для більшості українців.
Так що можливість заощадити до 1 тис. євро на корейських або японських авто для потенційних покупців буде не зайвою. А якщо врахувати, що в Україну завозяться і багато європейських моделей стандарту нижче Євро-5 (скажімо, зібрані для азіатського або латиноамериканського ринків), то сегмент машин, що підпадають під дію цього законопроекту, зростає до 80% українского авторинку. Більше того, за словами Назаренка, навіть у разі неприйняття законопроекту Фролова імпортери зможуть оскаржити заборону на ввезення авто стандарту нижче Євро-5 в суді.
«Якщо у них на руках буде сертифікат відповідності, отриманий в 2015 році, вони мають законне право ввозити під нього автомобілі до закінчення терміну дії документу», – стверджує він.
Коментарі
Петро
04.07.2015 11:59:04
ДЛЯ ЧОГО ПІДТРИМУВАТИ ЦЬОГО ВІТЧИЗНЯНОГО ВИРОБНИКА ЯКИЙ ОКРІМ МОТЛОХУ НІЧОГО НЕ ВИПУСКАЄ
Дмитрий
04.07.2015 12:05:18
Сначала надо привести качество топлива к Евро, дороги и прожиточный уровень, а потом о машинах можно говорить.
Андрей!!!
04.07.2015 12:09:01
у нас дешевi будуть? у нас на всю жизнь были,есть и будут самые дорогущие машины!!!(((((((
Валерій
04.07.2015 18:36:29
Нічого на краще майбутнє. Дайте шановні гідне життя для громади. Ваш Час настане якщо небуде поліпшення стабілізації цін !!!
z
05.07.2015 12:48:33
наши п*расам в ВР треба сісти на вітчизняний автопром - на рік, а якщо серйозно дуже хочу щоб власник ЗАЗ їздив на продукції свого заводу + вся його родина... в примусовому порядку. Тоді будуть кардинальні зміни в нашому законодавстві щодо імпорту вживаних авто. А козел який тримає заз займеться чимось іншим...
Павло
07.07.2015 17:17:59
Z-100%! Реформ немає! Це не реформи, це прокладання дороги європейським товарам за відповідну премію чи процент від збуту. Де стратегія розвитку вітчизняного комплексу підприємств та фабрик,
gennady
13.07.2015 18:22:09
Уся Верховна Рада і Кабмін ,має Їздити на автомобілях Запорізького ЗАз.