Україна програла суперечку про спецмита на імпортні автомобілі, які діяли в країні з квітня 2013 року і повинні були тривати до квітня 2016-го.

Світова організація торгівлі вирішила, що спецмита на авто не відповідають регламенту організації, Україна з цим рішенням сперечатися не стала, повідомляє Hubs з посиланням на секретаріат СОТ.

Головним противником спецмит виступила Японія, до неї приєдналися Євросоюз, США, Росія, Австралія, Корея, Індія і Туреччина, - передає ТСН.

У березні 2014-го року спеціальний орган із вирішення сусперечок між членами СОТ Dispute Settlement Body (DSB) зібрав експертну панель для вирішення цього конфлікту. В кінці червня експертна панель DSB підготувала звіт, в якому рекомендувала Києву скасувати спецмита, визнавши, що вони порушують зобов'язання України в рамках угоди СОТ. На засіданні 20 липня DSB затвердив звіт.

Уряд України міг подати апеляцію на це рішення, але цього не зробив Київ заявив, що має намір виконати постанову якомога швидше.

У відповідь представники Японії погодилися в найближчі тижні відновити діалог з Україною, який не пішов у минулому році, що і призвело до звертання в DSB. Токіо і Київ обговорять порядок «негайного скасування захисних заходів». Більш конкретні терміни не уточнюються.

Скасування спецмита допоможе трохи знизити ціни, які, правда, все ще залишаються високими через девальвацію гривні та імпортного збору.

Спецмита були введені на імпорт популярних серед українців автомобілів з бензиновими двигунами об'ємом циліндрів 1 тис-1,5 тис кубічних сантиметрів, а також з об'ємом 1,5 тис-2,2 тис кубічних сантиметрів. За ввезення таких автомобілів імпортерам доводилося платити спеціальне мито в розмірі 6,46% і 12,95% відповідно. Спецмито на іномарки можуть скасувати