Місцеві жителі Рожищ та прилеглих сіл скаржаться на вантажівки, котрі возять з сільських кар’єрів пісок: ті розбивають дороги, а також спричиняють руйнування будинків. Представники бізнес-структур переконують: громаді допомагають, проблему визнають, проте вирішення її не знають. Адже доставляти пісок чимось треба, і чим більший тоннаж автомобіля – тим вигідніше його возити, - повідомляє Інформаційне агентство Волинські новини.
Про це йшлося під час засідання постійної комісії Волинської облради з питань екології, раціонального використання природних ресурсів сьогодні, 11 серпня.
Представник Самооборони Рожищ переконує, що місцева громада не отримує від діяльності підприємств якусь користь - лише розбиті дороги та руйнування будинків із-за руху вантажівок. З його слів, чекати працівників ДАІ для оформлення перевантажених автомобілів доводиться по декілька годин. Також, на думку активіста, триває незаконний видобуток піску, який ніхто не контролює.
Вимоги місцевих до директора ПрАТ ВОРФ «Галант» Ігоря Мельника - досить прості: розрахуватися з боргами, відновити зруйновану вантажівками дорогу та скласти інвестиційний план. Проте, щось коментувати Ігор Мельник не хотів – зауважив, що «це довга мова і не до того».
Директор ТзОВ» «Німб-7» Щебет Петро пояснює, що проблема кар’єрів – це лише проблема транспортування, бо вантажівки розбивають дороги. Проте, з його слів, цю проблему намагалися вирішити спільними зусиллями: зійшлися на тому, що виділятимуть асфальт, а власники робитимуть ремонт. Завдяки такій схемі вдалося «залатати» великі ями. Проте, згодом почалися події з блокуванням машин із піском, а тому дорогу перестали ремонтувати.
«Бо який толк ремонтувати дорогу, якщо я нею не користуюся?», - зауважив Петро Щебет.
Підприємець каже, що отримав ліцензію на видобуток 2006 року, заплативши за неї до державної казни 2 мільйони 38 тисяч гривень. Видобуток вдалося розпочати лише у 2010 році, проте Щебет переконує, що до того «проводив газ в село, давав гроші на школу і місцеву інфраструктуру». Чоловік каже, що готовий і надалі допомагати місцевій громаді, проте не бути «спонсором для всіх». Виходом із проблемної ситуації він вважає визначення спеціального маршруту, яким можна було б їздити вантажівкам з піском.
Схожої думки дотримується і підприємець Сергій Котюк, який працює у цій сфері лише місяць. Він також переконує, що виділяє кошти на садочок, сільську раду, школу, а також на потреби громади. Він відремонтував 400 метрів дороги власним коштом, і готовий це робити й надалі.
Начальник служби автомобільних доріг в області Анатолій Посполітак переконує, що цій проблемі - вже не один рік. Сопнівський кар’єр був «першим дзвінком», мовляв, ще тоді хотіли вимагати у власника ремонтувати дорогу, проте, цього так і не сталося. З його слів, старі дороги не розраховані на такі навантаження, а коштів на їх ремонт попросту немає.
На підтримку підприємця прийшли водії, які возять пісок вантажівками. Сергій Котюк каже, що вони мають всі дозвільні документи і працюють відповідно до всіх правил. Проте, їм перешкоджають, а тому водії не отримують заробітної плати.
Проте, місцеві кажуть, що вантажівки руйнують їх будинки, а коли проїжджають поруч навантажені «фури», то у будинках труситься посуд на столах. Натомість, водії стверджують, що вони просто не мають чим кормити свої сім’ї через перекриття селянами доріг. А на зауваження про те, що рух «фур» руйнує будинки іронічно зауважують, що місцеві самі таким же чином будували свої будинки:
«Ви коли будинки свої будували, пісок чим возили? Підводами може чи тачками? Свої коли будували, то не було жодних проблем. Як тут – то вже все, не можна».
Луківська сільська голова Лариса Забожчук стверджує, що пісок возять вже 20 років, проте проблему почали обговорювати лише зараз. На її думку, це зведення рахунків між окремими особами, а також «гра на майбутні вибори». Разом з тим, зауважила, що праві обидві сторони – і місцеве населення, і підприємці. Проте, підкреслила, що ці організації платять чималі податки та допомагають грошима сільським радам.
Голова постійної комісії Волинської облради з питань екології, раціонального використання природних ресурсів Богдан Колісник стверджує, що для вирішення ситуації потрібно продумати об’їзні маршрути руху вантажівок, визначивши оптимальний, який буде завдавати найменшу шкоду місцевим жителям.
А також «подумати, де знайти гроші для ремонту доріг». Для цього, на його думку, потрібно підключати районний та обласний бюджети, Службу автомобільних доріг та надрокористувачів.
Також присутні зауважили, що не потрібно тішити себе ілюзіями щодо ремонту старої дороги, адже вона просто непридатна до таких навантажень. Виходом із ситуації називають створення окремої під’їзної дороги до кар’єрів, як це роблять у всьому світі.
Коментарі
Параска
12.08.2015 07:28:34
Свят-свят-свят, бережи, Боже, від такого голови комісії з питань екології: скільки-то лісу загнано то на джип для Бондаря, то для журналістки-коханки ?..