Сьогодні, 12 серпня продовжилося зниження цін на дизельне паливо в мережах АЗС. Про це OilNews повідомили в «Консалтинговій групі А-95».
Зокрема, ціни на ДТ знизили «БРСМ-Нафта» (-10 коп. / Л), KLO (-30 коп. / Л), а також «Народна» і «Азовнефтепродукт» (див. Табл.).
Ці зміни призвели до зниження середніх роздрібних цін ДТ (18,74 грн / л) ще на 1 коп. / Л. Відзначимо, що з початку серпня середня ціна ДП знизилася на 46 коп. / Л, а за останній місяць вже на 1,08 грн / л.
Нагадаємо, вартість дизпалива на оптовому ринку обвалилася на тлі зниження котирувань в європейських портах і поступового повернення курсу гривні до діапазону в 21,1-21,8 грн / $ 1. Середня ціна ДП у великому опті 11 серпня склала 16 850 грн / т, в дрібному опті вона обвалилася до показників серпня 2014 - 14,86 грн / л.
Як зазначає Урядовий кур’єр попри заяви окремих операторів вітчизняного ринку нафтопродуктів, під осінь ціна на пальне дещо знизиться. Світовий ринок нафти і досі лихоманить: з одного боку, нарощування Штатами видобувних потужностей призводить до зменшення ціни на чорне золото, а з іншого — попри його здешевлення, кількість видобутих за добу барелів уперто зростає. Тож заява міністра енергетики Алжиру Салаха Хебрі про те, що країни ОПЕК — в умовах різкого падіння цін на нафту (а з пікового рівня 2015 року вони впали більш ніж на чверть) — зберуться на екстрене засідання набагато раніше від запланованого на 4 грудня, цілком прогнозована. Адже у першій декаді серпня нафта встановила нові антирекорди ціни. Приміром, еталонний сорт нафти Brentу продавали менше 49 доларів за барель, а це — найнижчий рівень упродовж останніх шести місяців. Ще навесні й навіть у червні нафтові ціни танцювали довкола позначки 55—60 доларів за барель.
Зрозуміло, що стійке падіння нафтових котирувань луною зачіпає й Україну, котра є імпортером нафтопродуктів.
Та насправді для нас обвал цін на нафту — новини позитивні. Бо вже з середини липня ціни на бензин і дизельне паливо почали повільно рухатися вниз (про це свідчить не стільки зміна цифр на цінниках, скільки кількість різноманітних акцій, які проводять великі мережі АЗС, коли дорожчий бензин, приміром, у вихідні дні продають за ціною дешевшого тощо).
І експерти ринку стверджують, що в серпні процес здешевлення бензину і дизпалива триватиме. Так, за даними «Консалтингової групи А-95», упродовж липня ціни на дизельне пальне в роздрібній мережі знизилися з середніх по країні 19,83 гривні за літр до 18,95 гривні, тобто майже на гривню. У серпні падіння прискорилося — і в окремих мережах ціна на ДП впритул наблизилася до 18 гривень за літр. При цьому, вважають експерти «А-95», «потенціал зниження при збереженні поточної кон’юнктури зовнішнього ринку становить ще щонайменше 1 гривню на літрі», тобто зрозумілою будь-кому мовою це означає: якщо нафта й далі дешевшатиме, для українців (як мінімум на гривню) подешевшає дизельне паливо.
Проте ціни на бензин поки що з місця не зрушують. Та у «Консалтинговій групі А-95» впевнені, що вже з другої половини серпня не втримаються і вони. Батогом, який пришвидшить цей процес, послужить зменшення світової вартості нафти, яке, у свою чергу, є підгрунтям для зниження оптових внутрішніх цін на нафтопродукти. Так, на оптовому ринку бензин марки А-95 за останній місяць уже подешевшав на 6,5%, що створює передумови для зниження відпускної ціни на гривню-півтори. «Багато мереж, особливо з нижнього цінового сегмента, торгують бензином А-95 за цінами, які дорівнюють собівартості поставки заводського продукту або й нижчі за неї, — зазначає президент Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України Леонід Косянчук. — Та чи бодай хтось здатний повірити, що ці мережі працюють собі у збиток?».
А прибуток за умов такої ціни, стверджує експерт, може бути тільки в тому разі, якщо реалізовувати контрафактне паливо. Так, у 2015 році частка тіньового ринку бензину, за оцінками Леоніда Косянчука, може перевищити 40%. Проте після пожежі на нафтобазі «БРСМ», що розташована під Васильковом, ситуація в цьому сегменті ринку дещо змінилася. Нагадаємо, що однією з версій виникнення великого вогню на цій нафтобазі було саме незаконне виробництво бензину низької якості. І хоча чимало експертів схилялися до думки, що ховати кінці у воду чи то пак — у вогонь, економічно невигідно, диму, даруйте за тавтологію, без вогню не буває.
Цінова динаміка ДТ в мережах АЗС 12/11 серпня 2015, грн / л:
Коментарі
коментарів немає