За вісім місяців цього року фахівцями Луцької ОДПІ ГУ ДФС Волині проведено 258 документальних перевірок платників податків, що на 29 перевірок менше в порівнянні з 2014 роком. За результатами проведених перевірок донараховано 72,5 мільйона гривень платежів, з цієї суми сплачено до бюджету понад 16 мільйонів гривень. За аналогічний період минулого року було донараховано 44,2 мільйона гривень, сплачено до бюджету 15,9 мільйона гривень. Про це повідомляє сектор комунікацій Луцької ОДПІ.

Цю аналітику озвучив заступник начальника Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області Андрій Ткачук на зустрічі з представниками малого та середнього бізнесу, де обговорювались актуальні питання роботи інспекції у 2015 році.

За словами посадовця, фахівці інспекції не перевіряють законослухняних підприємців, адже в нашій країні діє мораторій на проведення перевірок платників у 2015 та 2016 роках. Перевіряються лише ті суб’єкти господарювання, які мають ризики щодо несплати податків, або такі, які при неодноразовому нагадуванні про існуючі ризики не вживають заходів щодо їх усунення.

Разом з тим, фахівці Луцької ОДПІ ГУ ДФС у Волинській області під час проведення заходу акцентували увагу представників бізнесу на таких важливих моментах, як накопичення, формування та уточнення показників податкової звітності на підставі даних, які підтверджуються документами, поновлення первинних документів, які надаються до перевірки.

Важливо, що відповідно до п.п.44.1, 44.6 ст.44 Кодексу, для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування, або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

При цьому, платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами,- наголошують в Луцькій ОДПІ.

У випадках, передбачених ст. 216 Цивільного кодексу України, платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному ст.50 цього Кодексу.

У разі, якщо до закінчення перевірки у терміни, визначені в абзаці другому п. 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, який проводить перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абзацами другим, четвертим п.44.7 цієї статті), такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду питання про прийняття рішення.

У разі втрати, знищення або зіпсуття документів, платник податків має право письмово заявити про це контролюючому органу та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов’язань за звітний податковий період. Платник податків зобов’язаний відновити втрачені, знищені або зіпсовані документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження такої заяви до контролюючого органу.

Якщо платник податку поновить зазначені документи в наступних податкових періодах, підтверджені витрати включаються до витрат за податковий період, на який припадає таке поновлення.