Фахівці із Запоріжжя розробляють автомобіль-безпілотник «УКРОП», якою можна керувати дистанційно, подібно до дитячих радіокерованих автомобілів. Тільки технології і завдання тут на порядок вищі.

UKROP (УКРОП) – перша національна сухопутна безпілотна патрульно-бойова машина, призначена для патрулювання та захисту кордонів, пише АВТОпалац.

Кузов UKROP (УКРОП) базується на стандартні посилені рамі позашляховика зі спеціально розробленим броньованим корпусом і безповітряними шинами. Опціонально він може бути оснащений як летальним так і не летальним озброєнням.

Автомобіль буде оснащений комплексом спеціальних датчиків, до складу яких входять:

тепловізор з системою автоматичного вказання і захоплення цілі;
відеокамера переднього, заднього і бічного огляду;
мікрофон і потужні гучномовці для забезпечення двостороннього повного дуплексного радіозв’язку;
передній і задній радари для визначення перешкод;
далекомір;
ємнісний датчик присутності людини в радіусі 18 м;
система сигналізації з подачею звукового сигналу і блокуванням транспортного засобу у разі режиму тиші, в будь-якому випадку з передачею повідомлення про дії чи наближення до автомобіля по системах спеціального зв’язку.


Завдяки сучасним системам відеоспостереження ця машина в змозі працювати в будь-яких кліматичних умовах і вдень і вночі. У нічний час доби UKROP (УКРОП) може пересуватися без розпізнавальних світлових сигналів по тепловізорах і управлятися оператором, а також рухатися автономно, за заздалегідь прокладеному шляху.

Безпілотний автомобіль може самостійно здійснювати патрулювання по заданому маршруту в режимі «автопілота» або пересуватися разом з піхотою. В іншому випадку управління ним здійснюється за допомогою спеціального портативного терміналу. Водить машину один із солдатів бойового підрозділу. Зв’язок з автомобілем здійснюється по цифровому радіоканалу передачі даних WiFi / Wimax, радіус зв’язку до 10 км.

Додатково безпілотний автомобіль оснащується програмно-апаратним комплексом «SmartDrive» і навчанням в реальному режимі часу «Teach-inDrive». Заздалегідь певний маршрут прокладається оператором як в пілотному так і/або в безпілотному режимі. У режимі «Teach-inDrive» системою запам’ятовується заданий маршрут. У базу заносяться координати прямування, одержувані по сигналу GPS через супутник. При зміні швидкості більше 5% і зміні положення керма більше 3 градусів запам’ятовуються і спеціальні сигнали (наприклад. Подача звукового сигналу і т.д.).

Кожен маршрут запам’ятовується індивідуально в пам’яті. Оператор самостійно здійснює вибір заданого маршруту і переходить в режим «SmartDrive», щоб слідувати заданим шляхом.

Завдяки режиму «Teach-inDrive» і режиму повернення додому (return Home) безпілотний автомобіль після розвороту повертається додому за заздалегідь прокладеному шляху в режимі «SmartDrive».