В «Укравтодорі» повідомили, що лише третина доріг готові до холодів. Проте експерти вважають, що і ця цифра завищена: насправді до руху пристосоване лише 3% дорожнього полотна країни, а підготовку до зими можна вважати проваленою. За два місяці до початку зимового сезону лише третина доріг країни готові до холодів. Таку інформацію оголосили в «Укравтодорі».
Крім того, не вистачить технічної солі та піску на час заморозків. Солі є лише на 30% від необхідної кількості, а піску - 37%. Головна причина настільки слабкої підготовки звична — брак фінансування.
Відзначимо, що на даний момент майже 2 млрд гривень пішли на ліквідацію дефектів дорожнього покриття. Про реальний стан доріг країни напередодні зими в ефірі радіостанції Голос Столиці повідомив експерт у сфері транспорту та інфраструктури Олександр Кава.
Дійсно такий плачевний стан доріг перед зимою?
- Стан автомобільних доріг просто жахливий і підготовка до сезону проходить дуже погано через брак коштів на утримання доріг в зимовий час. Лише 3% доріг пристосовані до руху, оскільки 97% автомобільних доріг країни потребують або капітального, або поточного ремонту.
Гендиректор «Київавтодору» про стан доріг та підготовку до зими.
Два мільярди гривень пішли на ремонт дорожнього покриття. Наскільки порівнянна ця сума з кількістю доріг, які потрібно ремонтувати?
- Ця сума дуже маленька, левова частка з неї пішла або на пролобійовану депутатами із західної України автомобільну дорогу «Львів - Івано-Франківськ», або ж на ямковий ремонт. Тобто на якийсь серйозний ремонт цих грошей, звичайно, недостатньо. Мережа автомобільних доріг у нас становить 170 тис кілометрів, так що два мільярди на 170 тисяч кілометрів доріг - це нічого, враховуючи те, що капітальний ремонт одного кілометра дороги коштує від 20 мільйонів гривень.
Хоча б на закупівлю солі, піску цього на скільки може вистачити?
- Якщо буде м'яка зима, то цих обсягів цілком може вистачити. Якщо буде сувора зима і опади у вигляді снігу почнуться вже в листопаді, то цього вистачить на місяць-півтора.
Чи можливо знайти додаткове фінансування?
- Ніхто не забороняє уряду виділяти на автомобільні дороги додаткові гроші. Саме так робиться у всіх європейських країнах. Доходів тільки від зборів по акцизу не вистачає в жодній європейській країні для утримання та будівництва доріг. Замміністра інфраструктури про стан доріг та «шовковий шлях» в Китай через Україну.
Чи готова снігоприбиральна техніка, бульдозери?
- Ситуація досить складна. Великих закупівель нової техніки в цьому році не було, тому доведеться використовувати стару.
Києву вистачить снігоприбиральної техніки на випадок сильних снігопадів?
- Києву вистачить. Але якщо ми говоримо про Київ, то «Укравтодор» у нас муніципальними дорогами не займається. Тобто потрібно тримати мух окремо, котлети окремо. «Укравтодор» у нас відповідає за дороги між населеними пунктами, а муніципальні підприємства відповідають за дороги в містах. Що стосується бюджету «Київавтодору», то там ситуація краща, ніж у «Укравтодору». Усі кияни бачать, як зараз мер Кличко намагається сподобатися виборцям напередодні виборів, і скільки в неприродний для цього сезон ремонтують доріг у Києві.
Чи є ризик того, що дороги між населеними пунктами в разі сильних снігопадів залишаться неочищеними?
- Ризик є. Повторюся, що все залежатиме від того, яка буде зима. Зима минула була дуже м'яка, сніг був всього лише два тижні з трьох місяців, і якби «Укравтодор» господарсько діяв, то з минулого року вони могли б зберегти дуже багато невикористаних матеріалів.
Раніше експерт Валентин Демчук заявив, що столична влада видає дозволи на здійснення пасажирських перевезень тільки великим підприємствам, при цьому малому бізнесу практично неможливо зайти на ринок маршруток.
У той же час експерт в сфері транспорту Олександр Кава вважає, що Україна не готова до будівництва нових бетонних доріг замість асфальтних, про що заявляли в Мінінфраструктури.
Коментарі
коментарів немає