У підготовленому проекті закону «Про дорожній рух та його безпеку», пропонується внести цілий ряд цікавих нововведень в діючий дорожній закон і Правила дорожнього руху. «Автоцентр» привів найцікавіші з них.
Проектом закону «Про дорожній рух та його БЕЗПЕКУ» пропонується ввести в ПДР нові терміни, обмежити швидкість руху в населених пунктах, запровадити європейські правила проїзду перехресть, встановити нові права та обов'язки для пішоходів і велосипедистів. Крім того, автори проекту також пропонується повернутися до практики проходження техоглядів, змінити правила реєстрації / перереєстрації та визначити приводи для евакуації автомобілів.
ШВИДКІСТЬ РУХУ
Забороняється не обгрунтоване обмеження швидкості руху. На дорогах у межах населених пунктів, які мають не більше однієї смуги для руху в кожному напрямку, за відсутності тротуарів, узбіч і велосипедних доріжок, що унеможливлює рух пішоходів та велосипедистів за межами проїжджої частини дороги, рух транспортних засобів дозволяється зі швидкістю не більше 40 км / год.
За межами населених пунктів обмежується швидкість руху автомобілів, які не обладнані ременями безпеки для водія і всіх пасажирів, а також транспортним засобам, якими керують водії зі стажем до 1 року - не більше 90 км / год (нині водії зі стажем до 2 років можуть їздити зі швидкістю не більше 70 км / год).
ПРОЇЗД ПЕРЕХРЕСТЬ
Уточнюється порядок проїзду нерегульованих Т-образних перехресть:
На Т-подібних перехрестях, утворені двома дорогами з покриттям або двома дорогами без покриття, водій транспортного засобу, що наближається до перехрестя по прямій дорозі, має перевагу в русі перед транспортними засобами, що наближаються по прилеглій дорозі, якщо інший порядок руху не визначений знаками пріоритету .
Уточнюється порядок проїзду перехресть з круговим рухом:
На перехрестях з круговим рухом водій транспортного засобу, що рухається по колу, має перевагу перед транспортними засобами, що наближаються до перехрестя з інших напрямків, якщо інший порядок руху не визначений за допомогою дорожніх знаків пріоритету.
ТЕРМІНИ:
агресивне управління: поведінка водія під час руху транспортного засобу, яка створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху, провокує їх на поведінка не відповідно до вимог цього Закону: різке гальмування і маневрування; неодноразова і часта зміна смуги руху; умисне недотримання безпечного інтервалу або дистанції; перешкоджання обгону; випередження по узбіччю; безпідставне використання звукового сигналу; використання образливих жестів і вигуків по відношенню до інших учасників дорожнього руху або посадових осіб органів державної влади, що забезпечують контроль за дорожнім рухом;
перехрестя з обмеженою оглядовістю: перехрестя, де видимість пересічної дороги (проїзної частини) у бік, з якого можлива поява транспортних засобів, становить менше 100 м через особливості геометрії перетину доріг (проїжджих частин), придорожні інженерні споруди, насадження та інші об'єкти, а також транспортні засоби.
ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ пішоходів і велосипедистів
Додаткові вимоги до пішоходів.
Їм забороняється:
1) виходити на нерегульований пішохідний перехід в темний час доби при відсутності зовнішнього освітлення на дорозі або під час ожеледі безпосередньо перед транспортним засобом, наближається;
2) при русі по проїзній частині дороги, її переходу, а також переходу залізничних колій користуватися предметами, що обмежують слухової і візуальних контроль за дорожнім рухом;
3) у темну пору доби або в умовах недостатньої видимості знаходитися в межах проїзної частини (у тому числі на пішохідному переході) або на узбіччі без світлоповертаючих елементів на одязі.
Додаткові вимоги до велосипедистів.
Вони зобов'язані:
1) при русі по дорогах загального користування бути в застебнутих велосипедних шоломах, мати при собі документ, що засвідчує особу;
Велосипедистам забороняється:
1) керувати велосипедом з несправним гальмом, звуковим сигналом, а в темний час доби і в умовах недостатньої видимості - з виключеною фарою і (або) заднім миготливим червоним ліхтарем, а також без светоотражающего елемента на одязі;
2) керувати велосипедом у нетверезому стані, під дією наркотичних чи лікарських препаратів, які впливають на здатність до управління;
3) під час руху користуватися засобами зв'язку, тримаючи їх у руці.
Пропонується також повернутися і до практики проходження техоглядів для всіх видів транспортних засобів, у тому числі і для приватних машин. Зокрема запроваджується порядок перевірки придатності транспортних засобів до безпечної експлуатації. Її будуть здійснювати суб'єкти господарювання, які мають відповідне обладнання.
Періодичність таких перевірок складає:
- Для автобусів - через 1 після першої реєстрації щорічно;
- Для спецтранспорту, що перевозить небезпечні вантажі, - перед початком використання для перевезення визначених небезпечних вантажів і далі щорічно;
- Для таксі, машин швидкої допомоги, а також вантажних автомобілів (незалежно від форми власності) з максимальною допустимою масою понад 3,5 тонни і причепів (напівпричепів) до них - через 1 після першої реєстрації і далі щорічно;
- Для легкових автомобілів, вантажних автомобілів з максимальною допустимою масою не більше 3,5 тонни, причепів (напівпричепів) до них - через 4 роки після першої реєстрації і далі кожні 2 роки.
РЕЄСТРАЦІЯ / перереєстрації ТЗ
Відповідно до законопроекту, спрощується процедура переобладнання транспортних засобів для роботи на газовому паливі. Якщо загальна вага встановленого ГБО не перевищує 100 кг в спорядженому стані - внесення змін до реєстраційних документів на транспортний засіб не потрібно, крім випадків, коли на такому транспортному засобі здійснюється виїзд за межі України.
ЕВАКУАЦІЯ
Законопроектом також визначено порядок і підстави для примусової евакуації транспортних засобів, як спеціального заходу, спрямованого на забезпечення безперешкодного і безпечного дорожнього руху.
Евакуація здійснюється за відсутності водія в таких випадках:
- Зупинку або стоянку транспортного засобу здійснено з порушенням вимог Правил дорожнього руху, перешкоджає руху інших транспортних засобів або пішоходів і підтверджується належними доказами;
- Розташування транспортного засобу виключає роботу снігоприбиральної техніки або спеціальних технічних засобів аварійних служб в надзвичайних ситуаціях.
Автори закону пропонують заборонити установку окремих розцінок для примусової евакуації або зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках чи стоянках.
Коментарі
Дмитрий
02.10.2015 15:40:32
Нужно уменьшить составы комиссий и разрешить выдавать медсправи на предприятиях, имеющих свои поликлиники.
гість
02.10.2015 15:41:56
40 км/рік. що, і далі на місці стоїмо?
гість
02.10.2015 15:44:12
виправили.. дякую
ф
03.10.2015 22:42:59
введіть новий знак - виїзд спецтранспорту з провулка!