Скасування спецмита не зможе компенсувати зростання цін, вважають фахівці, - пише Вusinessua.
Ціни на легкові та комерційні автомобілі в Україні в 2016 році з урахуванням низки факторів можуть тільки зрости, незважаючи на зниження спеціального мита на автомобілі з бензиновими двигунами 1-2,2 л, а також очікуване скасування з 1 січня 5% імпортного збору, вважає директор з розвитку групи компаній (ГК) АІС Сергій Боровик.
«Якщо говорити про спецмита, його скасування – це добре. Але й розмір його малий, і торкнулося воно тільки 47% ринку (авто з бензиновими двигунами 1-2,2 л), на який його відміна матиме обмежений вплив і начебто собівартість знизиться, але треба враховувати що на складах у дилерів сьогодні є 1,5-3-місячний запас автомобілів, у ціні яких закладено спецмито. Крім того, коливання курсу гривні також нівелюють скасування спецмита й імпортного збору», – сказав Боровик.
Він також нагадав, що з 1 січня 2016 року в Україні будуть введені екологічні стандарти Євро-5.
«У Європі вже діє стандарт Євро-6 (а Україна сьогодні імпортує авто з Євро-4), і вони спеціально для нас не будуть випускати автомобілі з Євро-5, і значить це суттєве збільшення відпускної та роздрібної ціни», – вважає експерт.
«Тільки цей фактор істотно збільшить ціни з 2016 року. Тобто обсяги ринку малі, а складські запаси є, і при цьому тривають розпродажі 2014 року, які на 10-15% нижче за ціною авто 2015 року. Відповідно, скасування спецмита ніяк не вплине на ціну, але якщо і знизить на 2-3%, то все одно авто 2014 дешевше на 10-15%. Значить, скасування спецмита – добре, але в контексті поточної ситуації всі ті фактори, які я озвучив, у підсумку з нового року призведуть тільки до підвищення цін на авто», – резюмував Боровик.
Як повідомлялося, за оцінкою експертів, у поточному році ринок легкових і комерційних автомобілів скоротиться на 55-60% в порівнянні з 2014 роком, трохи більше ніж до 40 тис. од., а в 2016 році може зрости до 45-50 тис. од . у разі стабільності національної валюти і зростання ВВП на 1-2%.
В Україні з 14 квітня 2013 строком на три роки були введені спеціальні мита на імпорт нових легкових автомобілів з об'ємом бензинового двигуна 1-1,5 л у розмірі 6,46% і 1,5-2 л у розмірі 12,95% поза залежно від країни походження та експорту. Потім їх розмір у результаті в два етапи був знижений втричі, до 2,14% і 4,3% відповідно.
Україна після пропозиції арбітрів СОТ прийняла рішення з 30 вересня скасувати достроково ці мита.
У той же час, за оцінкою експертів, однією з проблем автомобільного ринку України є старіння автопарку з урахуванням зростання імпорту старих автомобілів. «Сьогодні ринок нових авто в кризі, він дуже малий – 40 тис. авто. Але така ж ємність у сегмента імпортованих старих авто. Плюс 400 тис. од. – внутрішні перепродажі. При цьому завозяться автомобілі віком 7-10 років і більше, які в Європі вважаються автомусором», – зазначає Боровик.
Він повідомив, що сьогодні середній вік автомобілів в Україні – 21 рік, тоді як ще п'ять років тому він становив 18 років, і це вважалося катастрофічно багато. «При цьому в загальному парку, який сьогодні налічує 9 млн автомобілів, активний парк (авто до 6 років) становить тільки 1 млн. Ще 2 млн авто – це авто віком 7-10 років, а основна частина – авто старше 11 років, а це неекологічний, неекономічний і небезпечний транспорт. Склалася парадоксальна ситуація – при загальному зростанні парку авто середній вік автомобіля теж зростає», – підкреслює експерт.
При цьому він зазначає, що імпорт уживаних авто – це джерело ухилення від податків і нерівної конкуренції, а держоргани практично не контролюють вік ввезених автомобілів, незважаючи на чинні в Україні екостандарти.
Глава правління «ВіДі Автосіті» Артем Ткаченко у свою чергу зазначив, що сьогодні одне з головних завдань – це вирішення на рівні ДФС питання тарифної політики щодо імпорту б/у автомобілів для того, щоб офіційні дилери могли імпортувати авто за справедливою ціною.
«Якщо ми разом з державою знайдемо спосіб уникнути заниження інвойсної вартості при імпорті б/у авто, то можемо говорити про те, що 40 тис. нових авто і 30 тис. хороших імпортних – це потенціал для розвитку ринку, який дозволить вижити операторам ринку і мати громадянам можливість вибору між новими і хорошими б/у, що і сприятиме омолодженню парку», – зазначив він.
Ткаченко також нагадав, що зареєстровані в парламенті законопроекти про стимулювання ринку уживаних товарів припускають створення прозорих умов для продажу старих автомобілів офіційними дилерами, і, як очікується, будуть внесені на розгляд на наступній сесії парламенту.
Коментарі
коментарів немає