Україна - одна з найбільш дорогих країн на пострадянському просторі для ввезення б/в автомобілів.
ЛІГАБізнесІнформ порівняла ставки на розмитнення потриманих автомобілів в Україні, Грузії, Вірменії, Білорусі та Росії.
Щоб розмитнити сьогодні стару іномарку в Україні, потрібно сплатити ввізне мито, акцизний збір (ставка залежить від року випуску, типу палива та об'єму двигуна), імпортний збір і ПДВ, який "накручується" на мита. В результаті вартість розмитнення часто перевищує вартість ввезеного б/в авто, що автоматично робить його неконкурентоспроможним з новим автомобілем. Схожа ситуація в країнах Митного союзу, де високі податки на розмитнення пояснюють турботою про екологію та захистом місцевого виробництва. Протилежна ситуація в Грузії, де вартість розмитнення б/в іномарки в середньому в 10 разів нижче, ніж в Україні.
На грузинських сайтах продажу уживаних іномарок можна з легкістю підібрати 5-6-річний японський чи американський автомобіль за ціною від $2 500 до 5 000. З скасуванням спецмит на іномарки (з 30 вересня) ситуація з оподаткуванням б/в іномарок кардинально не зміниться - кількість податків стане менша, але кінцева вартість автомобіля зміниться несуттєво. Більш того, за даними аналітиків CASE Україна, з 1 січня 2016 року б/в іномарки стануть для українців ще дорожче. Причина - введення в Україні стандарту викидів Євро-5.
- З 1 січня 2016 року в Україну буде заборонено ввозити автомобілі, які не відповідають екологічним вимогам стандарту Євро-5 (норми по викидах). Зазначена норма міститься в підписаній угоді з ЄС. Стандарт діє в країнах ЄС і США з вересня 2009-го, а значить, нових правил відповідають автомобілі молодше 5 років. Очевидно, що автомобілі молодше 5 років, навіть при тому що вони б/у, не будуть дешевими. А той факт, що ввозити автомобілі старше 5 років взагалі заборонено, тільки обмежить пропозицію б/у автомобілів, - відзначають в CASE Україна.
За даними інформаційно-аналітичної групи AutoConsalting, середній вік авто в Україні у 2014 році становив 18-19 років. Це означає, що більшість машин в Україні і так не відповідають Європейським нормам викидів В CASE Україна прогнозують, що введення європейського екосертификату не поліпшить екологію в країні, а навпаки, погіршить. - Можливість ввозити недорогі іномарки дозволила б оновити український автопарк і знизити середній рівень викидів. Найчастіше дешеві 6-10-річні авто з ЄС щодо норм викидів екологічніші більше половини всього автопарку легкових машин в Україні, - йдеться в повідомленні компанії.
Коментарі
[email protected]
08.10.2015 16:14:49
Надо этого козла с автозаза пересадить на его гребанное ведро, чтобы ездил на своем го*не, а не спасал украинский автопром-гавнопром!!! Интересно, а какой класс экологии у продукции автозаза? Совсем охренели, после этого закона все правительство принудительно пересадить на ланосы и таврии - поумнеют очень быстро!!!