Основна причина поганих доріг в Україні – порушення автоперевізниками вагових норм на дорогах, не раз заявляли в Міністерстві інфраструктури. Вирішувати проблему в міністерстві пропонують установкою вагових комплексів і посилюванням штрафів до недобросовісних перевізникам, - передає autopalace.
Директор департаменту Інтегровані транспортні системи ДП Сіменс Україна Дмитро Чорненький пропонує свій рецепт боротьби з перевантаженням на українських.
Контроль перевантаження на дорогах, як і контроль інших параметрів доступу на автотраси, починається з установки чітких правил їх використання. Перш за все, необхідна опрацювання різних варіантів комплексних рішень, на основі яких вже буде будуватися конкретна технічна реалізація.
Один з варіантів впровадження системи толінгу (автоматизованого справляння плати за проїзд дорогами країни). Вона має на увазі наступне:
Наявність бортового пристрою у всіх вантажних автомобілів на дорогах країни. Всі вантажні автомобілі враховані і контролюються.
Контроль “чесності” перевізників з використанням автоматизованих постійних пунктів контролю (дорожні портали), переносних пунктів контролю (малі дорожні портали) і мобільних пунктів контролю (обладнані автомобілі). На такому пункті в автоматичному режимі контролюються такі параметри автомобіля:
a) наявність і працездатність бортового пристрою;
b) відповідність бортового пристрою транспортному засобу (за номером державної реєстрації автомобіля);
c) осьова формула автомобіля;
d) габаритні розміри автомобіля;
e) загальна вага автомобіля;
f) наявність коштів на рахунку перевізника.
Такі контрольні пункти можуть бути розташовані у всіх ключових точках автодорожньої мережі. Навіть там, де на теперішній момент не братиметься плата за проїзд автомобіля, але є необхідність контролю ваги або інших параметрів.
Плата за користування дорогами – це поширена практика в Європі, з більш ніж десятирічним досвідом використання автоматизованих толінгові систем в таких країнах, як Німеччина, Австрія і Франція. У всіх цих країнах управління толлінговою системами здійснюється спеціалізованими операторами. І часто це зовсім не державні органи, навпаки – приватні компанії, обрані за підсумками відритого тендеру. В обов’язки таких структур входить створення толінговою системи та її обслуговування протягом наступних 10-15 років. Найчастіше ці ж компанії виступає повними або частковими інвесторами проекту
Технічно автоматизована толінгова система грунтується на технології, подібної до тієї, яку використовують мобільні оператори. Відповідно до прийнятого закону, вони підписують договори з перевізниками на надання послуг щодо справляння оплати. Дороги, за використання яких стягуватиметься оплата, а також відповідні тарифи встановлюються властями. В ідеалі технологія повинна дозволяти встановлювати різні тарифи для різних типів транспорту і різних типів доріг, а також давати можливість оперативно розширювати мережу платних автодоріг.
З технічної точки зору це досягається встановленням бортового пристрою на вантажівках і розгортанням каналів зв’язку з білінгової системою. Сучасні системи використовують супутникові технології GPS / Galilio / GLONASS для толінгу маршруту і мобільні технології GSM / GPRS для передачі даних. Така комбінація дозволяє стягувати плату за реально пройдену відстань, завдяки точним супутниковими даними.
Слід розуміти, що не всі будуть готові платити. Для цього, крім системи стягнення оплати, необхідно також створення підсистеми контролю платежів. Вона повинна складатися з постійних (дорожні портали), переносних (малі дорожні портали) і мобільних (обладнані автомобілі) пунктів контролю, а також центрального пункту збору інформації та реагування на “нечистих” перевізників. Наявність таких систем контролю дозволить підвищити ефективність толінговою системи з 60-70% до практично 99,9%.
За нашими попередніми підрахунками, створення такої системи може зайняти 8-10 місяців і зажадає близько 180-200 млн євро початкових інвестицій і додатково близько 40-60 млн євро на рік на обслуговування. У той же час щорічні збори оплати за користування платними дорогами можуть скласти близько 200-350 млн євро.
Коментарі
коментарів немає