Установка ГБО на автомобілі раніше стала для українських водіїв справжньою панацеєю від тотального подорожчання бензину. І воно не дивно, спалювати пальне, яке коштує майже в три рази менше, ніж самий соціальний бензин, дуже навіть приємно, а головне вигідно. Дивлячись на таку істотну різницю в цінах, багато водіїв порозбивали скарбнички, повискребалі заначки і бігом побігли встановлювати ГБО. За старих газових цінами встановлення такого обладнання окупалася приблизно за два три роки - пише Автотема.
На жаль, судячи з усього, економити на пальному для автомолібя найближчим знову буде дуже навіть проблематично. Ціна пропан-бутану піднімається майже щодня, і не пару копійок. На думку експертів паливного ринку, не варто особливо сподіватися, що це тимчасове явище і через тиждень-півтори газ знову коштуватиме близько семи гривень за літр. На жаль, сьогодні, навіть за умови, що, приміром, на столичних газових АЗС вартість пропан-бутану становить майже 10 гривень / літр, є серйозні передумови до подальшого зростання.
За даними аналітиків «Консалтингової групи А-95», тільки за минулий тиждень середні оптові ціни на зріджений нафтовий газ (ЗВГ) зросли на 900 грн / т до 12600 грн / т.
Таке зростання цін оператори пояснюють різким стрибком котирувань на україно-білоруському кордоні. За зданими експертів, котирування виросла до $ 360 / т. Як результат, оптова ціни до кінця поточного тижня зросте до 13 000-13 200 грн / т. Зрозуміло, будуть симетрично підвищуватися і роздрібні ціни.
Крім того, аналітики звертають увагу на інші нагатівние для кінцевого споживача фактори, серед яких обмеження відвантажень з Мозирського НПЗ у зв'язку з проведенням профілактичного ремонту, початок поставок роздільних фракцій з Білоруського ГПЗ, сезонне зростання котирувань на Чорному морі, а також профілактичні ремонти на ГПЗ « Укргазвидобування ».
Паралельно з цим на східному кордоні сьогодні маємо масштабний зрив відвантажень російськими постачальниками. За словами учасників ринку, росіяни в один момент припинили відвантаження по незрозумілими для трейдерів проблемами з оплатою. «Транзакції не проходять, кошти повертаються до нас на рахунку, і поки проблема залишається невирішеною», - нарікають трейдери.
Ринок ЗВГ відреагував на події моментально. Ціна на автонорми ЗВГ вчора вже коливалися в межах 15 100-15 700 грн / т. так, газ виробництва Тимофіївки був проданий по 15250-15400 грн / т. Залізничні партії зрідженого газу розійшлися по 14 800-15 150 грн / т. А через боротьбу трейдерів за газ виробництва Юліївського ЦДНГК ціна на нього і зовсім злетіла до 15 770 грн / т. Активну боротьбу на біржі за ресурс аналітики пояснюють виснаженням запасів і блокуванням нових поставок на російсько-українському кордоні. Як визнають в неофіційних коментарях представники ринку, у деяких з них палива залишилося максимум на два три дні. Тому й змушені йти на стрімке підвищення ставок.
Варто розуміти, що вже сьогодні-завтра ціни на АЗС будуть змінені з урахуванням такого відчутного подорожчання закупівлі. За прогнозами експертів, роздрібні ціни на автогаз в найближчі дні піднімуться ще на 0,5-1 грн / л.
Так, хтось може ще сподіватися, що стрибок цін - явище сьогохвилинне, тимчасове і скоро все знову повернеться на круги своя. На превеликий жаль, експерти ринку і трейдери не схильні до навіть помірного оптимізму в цьому питанні. Вже почався ріст цін у роздробі, за тх прогнозами, продовжиться. Серед факторів, які зараз тримають автогазовий ринок в серйозному напрузі, трейдери також вказують на рішення Речицького ГПЗ (Білорусь) перейти на виробництво роздільних фракцій.
Деякі трейдери говорять, що на український ринок можуть надійти партії ЗВГ з Румунії. Частково це може положітлельно вплинути на ситуацію, але наврядчи повністю її стабілізує. А це занчіт, що при самому вдалому розкладі газові ціни в роздробі не знизяться, а тільки припинять зростання.
Коментарі
коментарів немає