В організації «Ціна держави» порахували, що високе «розмитнення» автомобілів не потрібне ні бюджету, ні автовиробникам, - пише bimba.info.

Петиція про скасування розмитнення та акцизного податку на імпорт авто, про яку багато говорили в медіа, отримала відповідь Президента наприкінці вересня. У ній вказано, що вже певні кроки зроблені для зниження вартості іномарок.

Йдеться про скасування спецмита з 30 вересня та додаткового імпортного збору з 1 січня 2016 року, які уряд і без цього скасовував під тиском Світової організації торгівлі. А от більш важливе питання скасування акцизного податку Президент доручив розглянути уряду. Чим же особливий акциз на авто? Спробуємо розібратись.

Акцизний податок на автоімпорт покликаний обмежити ввіз іномарок і цим створити кращі умови для вітчизняного виробника. І дійсно, поміж усіх платежів – саме акциз найсуттєвіше збільшує ціну іномарки при розмитненні, тим самим створюючи значний ціновий «люфт» для місцевих виробників.

  

Однак динаміка авторинку у 2003-2015 роках яскраво демонструє, що обмеження конкурентоздатного та якісного імпорту аж ніяк не покращує позицій автопрому. Стабільний розвиток галузі до 2007 року підтримувався законом про пільги зі сплати податків для автозаводів («нульова» ставка ПДВ та безмитне ввезення машинокомплектів, пільги з акцизного збору). Причому до 2004 року деякі українські автовиробники (наприклад, ЗАЗ), не платили навіть ПДВ.

З іншого боку, суми сплаченого імпортерами акцизу на авто говорять про те, що він не носить навіть особливої фіскальної цінності для бюджету.