Підписання Угоди про асоціацію України та ЄС вимагає від нас введення обов’язкового техогляду для всіх видів транспорту. Кабмін вже затвердив план імплементації Директиви ЄС 2009/40 / ЄС, яка стосується повернення техогляду. Це питання тільки часу – експерти називають період 2016-2017 рік, – пише Остап Новицкий на Auto.ria.com.

Яким буде новий техогляд?

Кінцевого документа, в якому була б описана процедура ТО і її вартість, для України поки немає. Зі змісту Директиви відомо, що перевіряти будуть дуже детально і по компонентах: гальмівні системи і рульовий механізм, скло та оглядовість з місця водія (присвячується любителям тонування і «гаражного тюнінгу»), склоочисники і зовнішні світлові прилади. Також контролю підлягають осі, колеса, підвіска. Кузов (загальний стан, що, за аналогією із зарубіжними стандартами, слід розуміти як відсутність елементів несертифікованого тюнінгу), паливний бак і паливопроводи, кріплення запасного колеса. Кузовні деталі (двері, замки, підніжки, дно, сидіння водія, ремені безпеки).

Не обійшли стороною автори Директиви і відому «трійку»: аптечка, вогнегасник, знак-трикутник. Далі будуть перевірені спідометр, тахограф і обмежувач швидкості (використовуються у вантажівках і автобусах).

Передбачений «сюрприз» для тих, хто вирізав з системи каталітичний нейтралізатор («каталізатор») – у процедурі наказано перевірити випускну систему на предмет укомплектованості та відповідності техумовам виробника. Якщо автомобіль оснащений OBD (On Board Diagnostic), буде проведено сканування системи через цей інтерфейс. Перевірка рівня викидів шкідливих речовин досить скрупульозна, і повинна бути проведена в різних режимах роботи мотора, уточнених для кожного типу двигуна (бензин/дизель, з турбіною або без, рік випуску), кілька разів, а на основі отриманих даних буде прийматися рішення про допуск до експлуатації.

Із зовсім «новинок» – це перевірка рівня створюваних радіоперешкод (для комерційних ТЗ), «додаткові перевірки транспорту загального користування» (не розшифровано, які саме, хоча вони у нас проводяться щодня, перед випуском автобуса чи тролейбуса на лінію); перевірка систем обігріву, вентиляції та освітлення салону; перевірка ідентифікаційних майданчиків (у кого машина-«двійник» – пора задуматися).

Хто буде проводити ТО

Фактично в переліку присутні всі структури: як державні, так і уповноважені державою, тобто приватні. Перевірки технічного стану можуть проводитися як на окремих пунктах контролю, так і на потужностях організацій, що надають послуги з ремонту транспорту. Рішення має бути прийнято всередині кожної держави.

Особливе ставлення

У Директиві передбачено пом’якшення деяких вимог для певних категорій транспортних засобів, наприклад, ранніх років випуску. Якщо автомобілі не використовуються або використовуються рідко, і належать до категорії раритетних або колекційних, для них теж застосують спрощені методи.

Нагадаємо, що основою для даного матеріалу узятий документ №994_а24, Директива 2009/40/ЄС «Про перевірку технічного стану моторних транспортних засобів». Наразі не існує затвердженого документа, що регламентує техогляд для всіх типів ТЗ, і процедура техогляду для легкового транспорту не є обов’язковою. У статті описані лише прогнози, яким може бути техогляд в Україні.