Середній вік автомобілів в Україні перевищує 21 рік. І ця цифра постійно зростає, оскільки немає припливу нових транспортних засобів. Точніше він є, але його обсяг приблизно такий же, як «якби струмок впадав у море». Розмірковує про можливості українців роздобути доступний автомобіль на сторінках Автоманія Остап Новицький.
Згідно з даними Асоціації автовиробників України «Укравтопром», справи з продажу автівок в Україні не йдуть. Продажі в середній кількості 3300 нових автомобілів на місяць, в країні з населенням понад 40 мільйонів людей – це навіть не крапля в морі. Завдяки «вдалим» ввізних мит, повільно поповнюється автопарк і привезеними автомобілями з пробігом. В середньому, таких машин на місяць реєструється аж 963. Може, всі ці дані не мають значення, оскільки ми купуємо своє, підтримуючи національного виробника? За 9 місяців 2015 в Україні було вироблено 3084 легкових автомобіля на всіх наших автозаводах. Приміром, така ж кількість виробляє і продає всього за місяць один невеликий завод, що випускає дорогі електромобілі, Tesla Motors.
Якщо по виробництву та реєстрації нових автомобілів є офіційна статистика, то по реальному ринку домагатися і невбиваних б/у авто з середнім віком 21,5 року таких даних немає. І бути не може, оскільки неможливо якимось чином фіксувати продажу за дорученням або просто по техпаспорту. Тут ми беремо відносні, але єдино доступні дані – кількість оголошень на авторесурсі, закритих користувачами з позначкою «автомобіль проданий». Висновок очевидний: ми «варимося у власному соку», багаторазово перепродуючи те, що вже і так не перший рік колесить по наших дорогах.
Не слід фанатично кричати «скасувати всі розмитнення». Вже зрозуміло, що не допоможе. Але, слід наполегливо рекомендувати законодавцям відвернути увагу від автомобільного сектора, перестати вигадувати все нові податки, а спробувати оптимізувати систему наповнення бюджету так, щоб автомобілісти не стояли першими в черзі на оплату всіляких зборів. У нас критично старий парк автомобілів і введення Євро-5 не вирішить ситуацію за рік. Потреба в автомобілях (відкладений попит) тільки зростає, а значить, потрібно дати можливість людям купувати доступний транспорт, як особистий, так і комерційного призначення.
Вести розмови про дешеві іномарках за кілька сотень євро безглуздо. Чому? Тому що податки і страховка в Європі на старі машини зростають в геометричній прогресії. Так стимулюється автобізнес там, за кордоном. Більш вигідно купувати нову машину і платити менше податків, ніж утримувати ще хорошу і справну, але дорогу за супровідними видатках машину. Повірте, якби не ці механізми, які не вигідний трейд-ін і широкі ринки збуту за межами ЄС для старих машин, таких продажів нових автомобілів в Європі не було б. Але, продажу ці держава стимулює тому, що ймовірно воно отримує більше користі для бюджету від добре працюючої промисловості, ніж від оподаткування громадян - зазначає Остап Новицький.
Коментарі
коментарів немає