В Україні введуть плановий техогляд транспортних засобів різного типу. Відповідний законопроект розробило Міністерство інфраструктури.

«Безсумнівно техогляд потрібно повернути. Тому що парк автомобілів в Україні застарілий. Водії самостійно без професійного огляду не можуть повністю контролювати стан авто. Будь-який механік скаже, що є такі деталі та поломки, які водій самостійно без спеціальної техніки перевірити не зможе», - каже Gazeta.ua Володимир Караваєв, правозахисник, автор книги «100 аргументів проти штрафів ДАІ».

Згідно з підписаною угодою, вже 2019 року відновлять обов'язковий техогляд для легкових автомобілів і причепів, 2022 року - мотоциклів, 2017 року – автобусів, а 2016 – вантажних машин міжнародного класу.

«Від слова техогляд вже всіх тіпає, тому що згадують, як це було раніше. Мають відбутись докорінні зміни у ставленні до перевірки стану автомобіля. Правильним є проведення діагнозтики автомобіля. Всі знають що техогляд це повністю корупційна схема. По факту ніхто нічого не проходив, всі просто купували талони. Відбувався регулярний збір коштів з водіїв. Тому всі категорично проти повернення техогляду. Нині, ні міліція, ні поліція не має цим займатись. Проведення діагностики потрібно передати станціям техогляду. І відповідно потрібно ввести відповідальність за проведену діагностику та техогляд», - говорить Караваєв.

Скільки коштуватиме новий техогляд, поки невідомо, у 2011 році, коли його скасували, огляд легкового автомобіля коштував 120-300 грн., залежно від віку.

«В директиві України з ЄС чітко вказано нові зміни. По-перше там немає такого терміну, як техогляд там є перевірка технічного стану автомобіля задля безпечної експлуатації. Така діагностика має бути недорогою, швидкою та зручної,- це вимоги Європейського союзу. На практиці людина регулярно раз на один-два роки з'їжджатиме на проведення необхідну діагностику ходової частини автомобіля. Це абсолютно «безболісна» процедура».

На думку експерта, в умовах нестабільної економіка вартість має бути прийнятною для будь-якого водія. Якщо водію раз в два роки така діагностика буде обходитись близько 200 грн., то водії лише зрадіють і будуть впевнені у безпеці», - каже експерт

«У депутатів на розгляді вже знаходиться Закон про дорожній рух, там усе прописано. І терміну техогляд немає. У новому законі прописана вже європейська термінологія та євростандарти», - говорить Караваєв

Нагадаємо, Міністерство інфраструктури спрямує на ремонт доріг у західних областях України 100 млн євро, вивільнених за кредитним договором з Європейським банком реконструкції та розвитку.