Кабмін оголосив про відновлення техоглядів автомобілів. Директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко повідомив, які мають бути правила і вартість такої діагностики автомобілів. Обов'язковий техогляд автомобілів необхідно буде проводити раз на два роки. Кабмін розробив правила державного огляду авто, який збираються повернути.

Нагадаємо, що обов'язковий техогляд був скасований в 2011 році. Це мотивували тим, що даний процес був постійним джерелом корупції. Деякі експерти впевнені, що на техогляді знову будуть наживатися нечесні чиновники. Чи це так, в ефірі радіостанції Голос Столиці повідомив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Чи доцільно повертати техогляди авто?

— Закон, який прийнятий, ратифікований угодою з ЄС, ратифікований парламентом, тому техогляд — це даність, яку ми отримали на шляху в ЄС. І вже не обговорюється доцільність, тут треба думати про те, як зробити його для людей необтяжливим, не перетворити його знову в корупційну годівницю, а я вже бачу передумови. Наприклад, експерти, яких мають вчити. Вибачте, а хто буде їх навчати? І хто навчить вчителів, які навчатимуть експертів?

Можливо, європейські експерти?

— А хто навчить їх? Навчити проводити техогляд Ford зможе тільки завод Ford. Тільки він може визнати кваліфікацію даного експерта. В Україні вже існують офіційні дилери, які отримали ексклюзивне право. У нас люди, які готують законопроект, навіть не розуміють, що провести техогляд і потім зробити так, щоб збою бортового комп'ютера не було, без програмного забезпечення, яке дає тільки завод, неможливо. А кому дає завод програмне забезпечення? Тільки офіційному дилеру.

Якщо існують такі складнощі з підготовкою фахівців, це може дорожче зробити техогляди?

— Та ні, не треба робити дорожче, не треба взагалі нічому навчати. Є навчені фахівці, є мережа офіційних дилерів, які вже мають необхідне обладнання, готові без жодного навчання вже перевіряти автомобілі. А ось для того, щоб автомобілі менш складні перевіряти, то тут і навчати не треба.

А якою може бути вартість техогляду?

— Я вважаю, що техогляд повинен бути спрощеним. Ми назвемо його діагностика, не варто лякати людей і говорити, що це техогляд. Це діагностика. Ось на сьогодні ви приїжджаєте з вашою машиною до офіційного дилера — скільки ви платите за діагностику? Не більше 200-300 гривень. Тому вартість діагностики не повинна бути більше 200 гривень. Якщо машина несправна — показали діагностичну карту, що треба відремонтувати, людина пішла і зробила це.

А що перевіряють під час такої діагностики в ЄС?

— Перевіряти потрібно тільки ті речі, які впливають на безпеку дорожнього руху: ходову, рульову, світло, гальмівну систему. Якщо ми приймемо правила ЄС, то власники іномарок, які повирезать зі своїх автомобілів каталізатори, нейтралізатори, назад їх не поставлять. Вони фізично зараз не повинні пройти техогляд, бо в директиві чітко прописано, що для власників автомобілів з каталізаторами і нейтралізаторами дуже жорсткі умови. Виходить, що у нас старі іномарки підуть на утилізацію. Тому я вважаю, що ми не повинні брати жорсткі правила ЄС, які прописані в директиві, ми повинні зробити перехідний період, під час якого дати можливість адаптуватися. Ми не можемо відразу застосовувати ці нововведення, інакше це буде соціальний вибух.

Нагадаємо, що в Україні офіційно почав діяти податок на автомобілі з великим об'ємом двигуна. Як заявив керуючий партнер аудиторської компанії PSP Audit Дмитро Сушко, значну частину очікуваних надходжень від нього «з'їсть» адміністрування цього податку.

У той же час екс-міністр економіки Віктор Суслов вважає, що влада веде політику збільшення податкового навантаження.