Нагадаємо, що обов'язковий техогляд був скасований в 2011 році. Це мотивували тим, що даний процес був постійним джерелом корупції. Деякі експерти впевнені, що на техогляді знову будуть наживатися нечесні чиновники. Чи це так, в ефірі радіостанції Голос Столиці повідомив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.
Чи доцільно повертати техогляди авто?
— Закон, який прийнятий, ратифікований угодою з ЄС, ратифікований парламентом, тому техогляд — це даність, яку ми отримали на шляху в ЄС. І вже не обговорюється доцільність, тут треба думати про те, як зробити його для людей необтяжливим, не перетворити його знову в корупційну годівницю, а я вже бачу передумови. Наприклад, експерти, яких мають вчити. Вибачте, а хто буде їх навчати? І хто навчить вчителів, які навчатимуть експертів?
Можливо, європейські експерти?
— А хто навчить їх? Навчити проводити техогляд Ford зможе тільки завод Ford. Тільки він може визнати кваліфікацію даного експерта. В Україні вже існують офіційні дилери, які отримали ексклюзивне право. У нас люди, які готують законопроект, навіть не розуміють, що провести техогляд і потім зробити так, щоб збою бортового комп'ютера не було, без програмного забезпечення, яке дає тільки завод, неможливо. А кому дає завод програмне забезпечення? Тільки офіційному дилеру.
Якщо існують такі складнощі з підготовкою фахівців, це може дорожче зробити техогляди?
— Та ні, не треба робити дорожче, не треба взагалі нічому навчати. Є навчені фахівці, є мережа офіційних дилерів, які вже мають необхідне обладнання, готові без жодного навчання вже перевіряти автомобілі. А ось для того, щоб автомобілі менш складні перевіряти, то тут і навчати не треба.
А якою може бути вартість техогляду?
— Я вважаю, що техогляд повинен бути спрощеним. Ми назвемо його діагностика, не варто лякати людей і говорити, що це техогляд. Це діагностика. Ось на сьогодні ви приїжджаєте з вашою машиною до офіційного дилера — скільки ви платите за діагностику? Не більше 200-300 гривень. Тому вартість діагностики не повинна бути більше 200 гривень. Якщо машина несправна — показали діагностичну карту, що треба відремонтувати, людина пішла і зробила це.
А що перевіряють під час такої діагностики в ЄС?
— Перевіряти потрібно тільки ті речі, які впливають на безпеку дорожнього руху: ходову, рульову, світло, гальмівну систему. Якщо ми приймемо правила ЄС, то власники іномарок, які повирезать зі своїх автомобілів каталізатори, нейтралізатори, назад їх не поставлять. Вони фізично зараз не повинні пройти техогляд, бо в директиві чітко прописано, що для власників автомобілів з каталізаторами і нейтралізаторами дуже жорсткі умови. Виходить, що у нас старі іномарки підуть на утилізацію. Тому я вважаю, що ми не повинні брати жорсткі правила ЄС, які прописані в директиві, ми повинні зробити перехідний період, під час якого дати можливість адаптуватися. Ми не можемо відразу застосовувати ці нововведення, інакше це буде соціальний вибух.
Нагадаємо, що в Україні офіційно почав діяти податок на автомобілі з великим об'ємом двигуна. Як заявив керуючий партнер аудиторської компанії PSP Audit Дмитро Сушко, значну частину очікуваних надходжень від нього «з'їсть» адміністрування цього податку.
У той же час екс-міністр економіки Віктор Суслов вважає, що влада веде політику збільшення податкового навантаження.
Коментарі
Вий
12.11.2015 16:46:54
А если у меня коллекционный "Паккард" 1932 года? у кого есть лицензия на техосмотр?
Вий
12.11.2015 16:48:29
А если у меня коллекционный "Паккард" 1932 года и "Волга" 1964 года? Кто будет техосмотр делать и заключение давать?
Володимир
12.11.2015 16:50:43
Діагностика буде скоро а коли будуть дороги?
виктор
12.11.2015 16:51:24
Нынешняя власть антинародная. Пускай расскажут людям что не доедают, не имеют средств уплатить коммуналку, учиться и т.д. Дебил**ные рассуждения Яценюка унижают народ своей "умностью", как для бестолковых и д**рных
Толя
12.11.2015 16:56:12
А мене цікавить одне питання, якщо старі іномарки на утилізацію, то тоді що робити з раянським автопромом? як людині пересуватися, якщо її старе єдине авто не пройде ТО по екологічних нормах??
Петр
12.11.2015 16:58:02
Как их назвать ,этих новаторов! А чего же они молчат за снижение цены на топливо? Мы же помним,что вместо платы за техосмотр ввели налог на бензин и т.п.,который якобы направлялся на ремонт дорог, и который платили фактически мы! Куда пойдет теперь плата за техосмотр? В карман Кролика и его и его дружбанов?
Сергей
12.11.2015 17:03:56
Выехал с диагностики - через полчаса потёк тормозной цилиндр....Всё это коррупционные схемы с "отмазкой" на ЕС!Там машины обслуживаются и те же сервисы дают марку!С нашими зарплатами(молчу за пенсии) только техосмотры проходить.Считаю, что плата за ТО, также в топливе, как и транспортный сбор, вот только где он потом?
Макс
12.11.2015 17:05:50
Когда дороги будут с*ки
украинец
12.11.2015 17:09:00
Нужно ререкрыть все дороги и потребовать отмены этого постановления.Кстати постановления не имеют статус закона
aftass
12.11.2015 17:09:11
"...Якщо ми приймемо правила ЄС, то власники іномарок, які повирізали зі своїх автомобілів каталізатори, нейтралізатори, назад їх не поставлять."... А яка причина, що їх повирізали? В мене, наприклад, після заправки на БРСМ почав кричати про помилку лямбда, а потім була заміна каталізатора. А після супер-преміум-мега-ультра "палива" від WOG була заміна бензонасоса. Нам краще спершу правила встановити до продавців "бурди", яку називають паливно-мастильними матеріалами. Як довести, що проблеми почалися саме через АЗС? Збирання чеків тут ні до чого, бо це не дає підтвердження, що авто не заправляли і на інших АЗС. Техогляд (він же діагностика) потрібен не раз на рік, і не на 2 роки. Він повинен проводитись регулярно залежно від пробігу або віку, як прописано в експлуатаційній книжці до кожного авто. А з нашими дорогами ходову взагалі доводиться перевіряти після кожного відрядження. Питання в іншому - хто має перевіряти і нести відповідальність за проведення ТО? І за яких умов має відбуватися сама перевірка? Якщо це буде робити якась новостворена служба на базі колишніх працівників ДАІ, то в чому сенс? Тому боятись потрібно не повернення самого огляду як процедури, а наслідків нової корупційної схеми. Як варіант - можна запровадити по принципу автоцивілок. Перевірка тими ж інспекторами але по факту певних подій (при порушенні ПДД, участі в ДТП, і т.д.), і за відсутність документи відразу виписується штраф. Хоча така система ще далека від досконалості з багатьох факторів, але за основу прийнятна, як на мене. В кого які будуть коментарі?
fox
12.11.2015 17:15:21
а когда будут ремонтировать дороги на которых мы убиваем свои машины
Анатолий
12.11.2015 17:17:41
Я думаю что прежде возвращения техосмотра (европейского), нужно убрать акцыз и налоги на налоги ,для того чтоб Украинец мог ввезти хоть старый но нормальный автомобиль. А не проверять и диагностировать на "депутатских " сто эти чортопхайки что ездят в Украине. Пример: вчера еду в сторону Московского моста стоит мужик на москвиче с прицепом, и понятно что техосмотр он никак не пройдет ,но этот старенький москвич его кормилец и таких много......Получается что это утеря кормильца и дальнейшая нищета. Разве за это был автомайдан?
авто
12.11.2015 17:20:26
з нашими дорогами я змушений раз на два-три місяці проводити діагностику для чого мені ще раз в два роки, що воно мені дає. перевірка авто раз в два роки ходову з нашими дорогами ідіоти
йоган
12.11.2015 17:21:57
спочатку потрібно зробити дороги як у Європі.а не вводити техогляд .кожний власник сам робить своїй машині технічний огляд.цей уряд за рахунок людей постійно поповнює державний бюджет.він не займається економікою зовсім-одні просто балачки.