У жовтні вітчизняний ринок продемонстрував 28-відсоткове зростання, порівняно з вереснем. Зусиллями всіх операторів було продано майже 5,3 тис. авто. Це рекордний показник року і він лише на 9% гірше, ніж продажі в жовтні 2014-го. Цікавими є причини цього зростання. Не менш цікаво, що в операторів з цього питання різні думки.

Як повідомила виданню Автопалац генеральний директор ТОВ «Єврокар» Марина Яковлєва, на її думку, жовтень підтвердив звичайну сезонну динаміку ринку і це стало доброю ознакою його стабілізації. Разом з тим, на купівельну активність значно впливали спеціальні цінові пропозиції імпортерів, які прагнуть утримати продажі на необхідному рівні і очистити склади в кінці року, особливо в очікуванні відміни додаткового 5% імпортного збору з 1 січня 2016 р Автомобілям Skoda вдалося поліпшити свою позицію завдяки корпоративним контрактам, виконаним у жовтні, а також спеціальною пропозицією з розпродажу складських автомобілів. Крім того, в жовтні відбулася українська презентація нового Skoda Superb. Це була очікувана прем’єра. Продажі Superb підстьобнули загальні показники і успішно стартували в дилерській мережі. Глава правління «Рено Україна» Яна Міненко (бренд Renault в жовтні став №1 на ринку) вважає, що зростання продажів в жовтні пов’язаний з численними акціями на автомобілі від різних брендів. Ці акції відрізняються дуже привабливими знижками, які мотивують попит. Крім того, пожвавився ринок оптових клієнтів

Щодо успішних продажів Renault, пані Міненко повідомила журналістам, що в першу чергу їх забезпечив унікальний продукт, який оптимально адаптований до умов кризи. Також, ефективно працює кредитна пропозиція Renault. І, звичайно, одна зі складових успіху – мотивована дилерська мережа, яка працює на результат. На думку бренд-директора Ford компанії «Віннер Імпортс Україна» Олексія Чайки на зростання продажів в жовтні вплинули курсові коливання.

Нестабільність курсу гривні змушує клієнтів вкладати свої заощадження в авто. Якщо, звичайно, є цікава пропозиція від того чи іншого бренду. Що стосується конкретно Ford (у жовтні став №3 на авторинку), пан Чайка повідомив, що в зростанні продажів автомобілів цієї марки зіграли роль кілька факторів. Саме в жовтні були максимально оптимальними складські запаси і не було «голодування» за деякими моделями. Крім того, були активні корпоративні продажі. Саме в жовтні зареєстрована велика партія Ford Fiesta з корпоративного контрактом. На думку глави представництва «Peugeot Citroen Україна» Лоїк Сібрак в реєстрацію жовтня потрапили автомобілі, продані у вересні, а може і в серпні. Адже спостерігалися проблеми з бланками техпаспортів і держномерами. Крім того, деякі компанії завершили великі угоди з фліт-клієнтами. Ще однією причиною, на думку мсьє Сібрака, могло стати зростання курсу долара і євро. Потенційні покупці із заощадженнями у валюті, в такій ситуації опиняються у виграшному становищі і можуть вигідно купити авто. Тобто – об’єктивних причин для зростання роздрібних продажів в жовтні, вважає Лоїк Сібрак, – не було.

Жовтневі продажі дозволяють з певною часткою впевненості говорити про те, що український автомобільний ринок пройшов «дно» і почав повільне відновлення. І це – хороша новина, зазначають експерти.