Журналісти Каналу24 оприлюднили чергову публікацію про те, які схеми діють на автомобільному ринку України.

Тож, пропонуємо читачам ознайомитися зі схемою ввезення кузова для переобладнання.

Період існування схеми: постійно

Згідно зі ст. 3 Декрету Кабінету Міністрів України від 11.01.1993 № 2-93 «Про порядок обкладення митним збором предметів, які ввозяться (пересилаються) в Україну», запасні частини (агрегати) транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України громадянами, підлягали оподаткуванню за ставками: кузов — $60, двигун внутрішнього згоряння — $0,05 за 1 куб. см. При припиненні у 2000 році дії ст. 3 Декрету пільги, надані фізичним особам при «розмитненні» агрегатів транспортних засобів були ліквідовані.

Однак, згодом знов запроваджені, зокрема Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань оподаткування» 30.11.2006 № 398-V ввезення кузовів обкладалося ставкою акцизу 4 тисяч грн за штуку (на той час $800).

Як працює схема

Громадянин купує транспортний засіб «під документи», тобто металобрухт, від якого залишився лише техпаспорт.

Законодавство дозволяло переобладнати кузов автомобіля більш новою його модифікацією.

Для цього необхідно було імпортувати кузов з-за кордону і поставити його нібито замість існуючого. Це мали би зробити спеціально сертифіковані підприємства. Після цього необхідно було переоформити техпаспорт з новим номером кузова.

Згідно з законодавством кузов – це власне автомобіль без мотора, трансмісії, системи глушіння, задньої і передньої підвіски, бензобака, електроприладів, запалювання двигуна.

Схема має декілька різновидів:

1. Ввозився дійсно розібраний автомобіль, однак усі його запчастини їдуть за ним слідом і оформляються як окремі запчастини з невеликим податковим навантаженням. На спеціальному підприємстві автомобіль збирався в одне ціле і відтоді його можна було реєструвати у МРЕВ ДАІ.

2. Ввозився цілий автомобіль із знятими колесами, по документах оформлявся як розібраний кузов. Після розмитнення колеса прикручувалися, автомобіль був готовий для реєстрації, спеціальне збиральне підприємство видавало «липову» довідку.

Цікаві факти

На імпорт кузовів не розповсюджувалися обмеження щодо 8-річного віку.

Вартість кузовів складала від $600 до $3 тисяч. У 2006-2008 роках, в період «розквіту» схеми, імпортувалося близько 2-3 тисяч кузовів на місяць.

Читайте також: Автоафера: хто і чому «перетворює» легковики на вантажівки