У середу Верховна Рада порадувала шанувальників електромобілів, зробивши їх більш дешевими для українців. Депутати ухвалили законопроект №1647, який скасовує ввізне мито на електрокари - пише Економічна правда.
Проте, це лише програма мінімум. Адже парламентарі відмовилася підтримувати законопроект №1912, який передбачає тимчасове, до 1 січня 2020 року, звільнення від оподаткування ПДВ електромобілів, які ввозяться. Аргументація одних депутатів зводилася до того, що ПДВ – все-таки прямий податок. Інші наполягали, що тоді такі ж самі пільги повинні поширюватися і на українських виробників, які наразі, як відомо, не мають серійного виробництва.
Отже, другий законопроект відправили на доопрацювання, а Комітету було доручено врахувати побажання депутатів. За даними electrocars.com.ua, тепер вартість основних марок електромобілів, які завозяться зараз в Україну – зокрема, Nissan Leaf з пробігом – подешевшає не більш, ніж на 900 доларів. Водночас, якби було ухвалено обидва законопроекти, це суттєво знизило би ціну на електрокари, запевняє ресурс.
За розрахунками експертів, найпопулярніша модель Nissan Leaf коштувала би 30 тисяч доларів замість 42 тисяч, а така сама модель з пробігом – близько 16 тисяч доларів замість 20 тисяч доларів. Ціна на базову Tesla Model S впала би зі 100 до 65 тисяч доларів.
Загалом, світова практика свідчить, що найкраще стимулюють розвиток електромобільного ринку заходи із звільнення від податків та зборів. За даними німецької Cesifo-Group, найбільший успіх електромобілі мали серед країн із високим податковим навантаженням, у яких утримання автомобіля, враховуючи ціни на бензин та ремонт, займає значну частку у сімейному бюджеті.
Які пільги для електромобілістів практикують різні країни, можна подивитися нижче.
Як зазначає electrocars.com.ua, в Україні скасування початкових платежів не принесе значного результату. Так, збір за реєстрацію в нашій країні скасовано, послуги ДАІ та акциз для електромобілів і так мінімальні: до 500 євро порівняно з кількома тисячами у разі купівлі бензинового авто з пробігом.
Так само немає у нас і щорічних зборів. Натомість рівень ПДВ високий. А адресні дотації у більшості країн не можуть покрити різницю вартості між електромобілем і класичним авто. Для України вони мали би скласти близько 7-12 тисяч євро: на подібні ініціативи ніколи не погодилися би розпорядники українського бюджету.
Окрім того, наявність ПДВ в Україні стимулює збереження корупції на митниці: адже в такому випадку імпортерам і далі буде дешевше завозити авто за «сірими»схемами. Те ж саме стосується «податкового кредиту», який є нічим іншим, як «відшкодуванням ПДВ», що лишається однією з наймасштабніших корупційних схем.
Читайте також: Електромобілі в Україні без мита: де і за скільки купити таку машину
Коментарі
Петро
26.11.2015 12:20:55
Чому пiльги на дорогi автомобiдi, а на бюджетнi акциз?