Максимальний розмір страхової виплати за спрощеною системою європротокол збільшиться вдвічі - з 25 до 50 тис грн на кожного потерпілого в ДТП, - пише Капітал.
Відповідне розпорядження ухвалили на засіданні Нацкомфінпослуг. «Це рішення було прийнято після вивчення статистики виплат по європротоколу, і численних звернень страховиків і Моторного (транспортного) страхового бюро України», - повідомив «Капіталу» член Нацкомфінпослуг Олександр Залєтов. За його словами, документ тепер має бути узгоджений Мін'юстом. Нові ліміти по європротоколу почнуть діяти з 1 лютого 2016 року.
Без поліції
У вересні виповнилося чотири роки з моменту введення в Україні системи європротоколу - механізму, який дозволяє потерпілим в ДТП самостійно, без поліцейських, оформляти документи на виплати по ОСЦПВ.
Підписавши європротокол, водії можуть отримати страхові виплати, не викликаючи патрульних на місце ДТП. Ще один плюс - європротокол дозволяє уникнути адміністративної відповідальності за псування чужого майна в результаті ДТП, так як патрульні факт аварії не фіксують.
Європротокол діє тільки у випадку, якщо аварія не зашкодила життю і здоров'ю людей, водії не були «під мухою», мали страховки ОСЦПВ і зійшлися в думці з приводу причини аварії, винуватця ДТП, а також суми збитку. Бланки європротоколів водії отримують разом з полісами «автоцивілки» (ОСЦПВ).
За даними МТСБУ, за 9 місяців 2015 роки кількість справ по ОСЦПВ, врегульованих за допомогою європротоколів, зросла майже на чверть - з 7,2 до 8900. Але частка таких справ у загальному обсязі страхових виплат все ще занадто мала - трохи більше 12%.
«Це обумовлено рядом причин. Перша - автолюбителі побоюються, що максимальної страхової суми по європротоколу в розмірі 25 тис грн може не вистачити для ремонту пошкодженого авто. Друга - люди бояться, що через некоректне заповнення бланка протоколу їм відмовлять у виплаті », - говорить президент МТСБУ Юрій Гришан.
Краще більше
Гришан вважає, що збільшення розміру виплат по європротоколу розвіє страхи багатьох водіїв. «Страхувальник, знаючи, що ліміт суми збільшений, стане впевненіше користуватися європротоколом і буде свідомо підходити до вибору страхової компанії», - упевнений він. Цю думку поділяє і гендиректор МТСБУ Володимир Шевченко.
За його словами, зростання кількості врегульованих страхових подій за допомогою європротоколу зменшить затори на дорогах, створювані на час очікування учасниками ДТП співробітників поліції і оформлення ними документів.
«Зменшаться також навантаження на судову систему, оскільки розгляд справ про адміністративні правопорушення займає значну частку в діяльності судів», - говорить Володимир Шевченко.
Перший віце-президент компанії «АХА Страхування» Андрій Перетяжко вважає, що страхової суми в 50 тис гривень буде достатньо для того, щоб покрити дві третини всіх міських аварій. Однак, на його думку, подвоєння лімітів виплат не створить ажіотажного попиту водіїв на європротоколи. «Головна причина їх недовіри до спрощеної системи оформлення страхових виплат - це небажання деяких страховиків платити за своїми зобов'язаннями. Аж до судових розглядів. І це лякає страхувальників », - зазначає Перетяжко. Вирішити цю проблему, за його словами, можливо лише почистивши страховий ринок, де 20-30% учасників поводяться недобросовісно.
Що стосується очікуваного з липня підвищення лімітів виплат із «автоцивілки» (до 100 тис. грн за шкоду, заподіяну майну потерпілих в ДТП, і до 200 тис. грн - за шкоду, заподіяну їх життю і здоров'ю), то в Нацкомфінпослуг це питання поки що не коментують. Комісія чекає роз'яснень від Мін'юсту з питання: має вона право самостійно підвищувати ліміти на поліси ОСЦПВ, чи ні.
Коментарі
коментарів немає