Авто російської збірки найближчим часом подорожчають. Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі Мінекономрозвитку опублікувала рішення про введення в Україні з 3 січня 2016 р. так званого «компенсаційного» мита на вироблені в РФ машини, пишуть Вести.
Додатковий податок вводиться на п'ять років і буде варіюватися від 10,41% до 17,66%. По максимуму заплатять імпортери продукції автомобільної корпорації «Соллерс – Далекий Схід» (УАЗ, ISUZU, SsangYong). Постачальники Вазів залишать на кордоні 14, 57% від вартості авто. Мінімальна ставка передбачена для машин «інших виробників. Маються на увазі, перш за все, міжнародні автоконцерни, що мають у Росії свої виробничі майданчики (Renault - Nissan, Volkswagen, Hyundai, Ford і ін). Втім, на думку голови Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олега Назаренка, у вітчизняних салонах можуть зрости в ціні і інші авто. «Це перш за все, найближчі конкуренти Вазів — Зази і машини китайського виробництва».
Податковий розгін
Рішення Міжвідомчої комісії не стало сюрпризом для ринку. Вона почала розслідування проти російських автовиробників ще восени минулого року з подачі профільної асоціації Укравтопром. Остання використовувала в якості головного аргументу той факт, що автозборку в Росії активно субсидує держава. Наші ж виробники ніякої допомоги з бюджету не отримують, а, отже, перебувають у явно нерівних умовах з конкурентами. Звідси і гнітюча статистика українського автопрому: у жовтні 2015р було вироблено всього 555 транспортних засобів з них легкових авто — 362, що майже на 70% менше, ніж за аналогічний період минулого року. Показники за підсумками 10 місяців 2015 р. ще гірше: випущено 3,4 тис. легковиків, а це на 86,4% менше, ніж у минулому сезоні. Але експерти підозрюють, що головним лобістом нововведення є те, що входить в цю організацію корпорація «Укравто», яка контролює ЗАЗ.
Примітно, що буквально минулого тижня «Укравтопром» вдалося досягти ще однієї перемоги — та ж Міжвідомча комісія обклала додатковим митом у 12,2% продукцію UZ-Daewoo (найбільш популярні у нас моделі — Matiz). Податок набирає чинності з 5 грудня, а його введення чиновники пояснили, нібито, «недружніми діями Узбекистану щодо наших виробників». І, швидше за все, це далеко не останнє збільшення автомобільних податків.
Олег Назаренко припускає, що незабаром машини з Росії можуть подорожчати ще на 10%, так як на них поширюється загальний імпортний збір (сьогодні його не платять в рамках договору про зону вільної торгівлі між Україною і РФ). Іномарки підуть в обхід Так як ця історія тягнеться вже давно, більшість імпортерів, раніше возили автомобілі з Росії, диверсифікувала поставки, говорить Олег Назаренко. За його словами, компанії переключилися на продукцію, зібрану в Європі. Цю інформацію «Вістям» підтвердили, зокрема, в «Рено Україна», зазначивши, що «вже давно не постачають машини з РФ». Втім, окремі моделі іномарок російської збірки до нас все ж завозяться.
Приміром, представник компанії «Ніссан Мотор Україна» Володимир Іванов повідомив, що у них це Nissan Sentra. Новий податок вплине на вартість цих авто експерт не уточнює, зазначивши лише, що «зараз ситуація аналізується». Іномарки з російських заводів потрапляють в Україну також за сірими схемами, хоча про великих обсягах і там мова не йде. Тим не менш, зрозуміло, що всі вони з наступного року подорожчають на 10,41%, а це при вартості середньостатистичної легковика в $15 — $1,5 тис. до ціни, що явно не обрадує і так небагатих українських автолюбителів. Не факт, що вони віддадуть перевагу зібраної в Росії «сірої» моделі таке ж авто, але з офіційного автосалону. Тим більше, що різницю в ціні, яка зараз є головною перевагою машин російської збірки, з'їсть податок. З цієї ж причини легальні імпортери можуть прийняти рішення про остаточне припинення поставок з РФ. Виграють китайці В основну групу ризику потрапляють, власне, російські машини — Вази і Уази.
В Україні збірка Вазівських «десяток» один час велася на потужностях корпорації «Богдан», проте згодом компанія вирішила перейти на імпорт іранських бюджетних авто Saipa Tiba. Були часи, коли продукція Волзького автозаводу стабільно займала перші місця в рейтингу найбільш продаваних в Україні авто (частка ринку доходила до 30%), але в останні роки колишня слава цього бренду зійшла на немає. За даними самого виробника, в минулому році в Україні продали всього 2 тис. Вазів, тоді як, приміром, в 2013 році — близько 8 тис. шт. За даними Autoconsulting, марка не потрапила навіть у двадцятку найпопулярніших. А це щомісячні продажі в районі 50-100 шт. Уази ще менш масові. Тут взагалі мова йде про штучних обсягах реалізації (по 2-5 авто в місяць).
З введенням додаткових мит попит на російські автомобілі і зовсім рухне, вважає Олег Назаренко. Адже потенційні покупці бюджетних авто дуже чутливі навіть до незначних коливань цін. Назаренко вважає, що звільнилися на ринку місця займе продукція Зазу і китайського автопрому. Він не виключає, що ці авто теж можуть подорожчати. «Якщо конкуренція в певному сегменті зменшується, у продавців є спокуса підвищити ціни», — підсумував експерт. Керівник відділу маркетингу компанії «АІС», яка постачає Вази і Уази в нашу країну, Сергій Боровик каже, що зараз вони пропонують Вази навіть дешевше аналогічних моделей Запорізького автозаводу, але, природно, після введення мит, ціни зростуть пропорційно — на 10-15%. Тим не менш, постачання російських авто «АІС» згортати не планує.
Коментарі
коментарів немає