Тим часом економічна частина угоди з ЄС, яка стосується і ввезення автомобілів, почне діяти з 1 січня. Як це відіб'ється на автовласниках, в ефірі радіостанції Голос Столиці повідомив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі вирішила ввести компенсаційні мита на вироблені в Росії автомобілі в розмірі 10-17% строком на п'ять років. Наскільки доцільно вводити обмеження на ввезення автомобілів з РФ?
— Для споживача це погано, адже якщо в одному ціновому сегменті знаходяться, наприклад, російські ВАЗи, «китайці» і вітчизняні «Lanos», то чим більше конкуренції, тим більше вони знижують ціни. Якщо якийсь конкурент зникає, то всі інші можуть потихеньку створити певну монополію, почати диктувати споживачеві свої умови в цьому низькому ціновому сегменті. Зараз ось у нас ціни на автомобілі виросли в гривнях дуже сильно, тому що долар подорожчав, але при цьому впали в доларовому еквіваленті.
Страхування автомобілів. Як гарантувати виплати у разі ДТП
Вам відомо, який прибуток отримує держава від мит імпортних зборів та акцизів на ввезення автомобілів?
— Щороку отримує країна десь 9-10 мільярдів гривень. Це тільки непрямі податки, що сплачуються на кордоні. Крім того, дуже багато податків платиться з зарплати, тому що у всіх автоімпортерів, у всіх дилерських центрів саме «білі» зарплати, 50-60 тисяч робочих місць по Україні сьогодні створюють.
А є «сірі» нові автомобілі які ввозяться для того, щоб уникнути всі мита?
— Зараз «сірий» бізнес практично зник, бо заводи надають Україні максимальні знижки, зробили ціни дуже низькими. Тобто автомобілі завозяться в основному або з сильними знижками, або через підпільні схеми. А є ще взагалі схеми, за якими просто привозять автомобіль без всякого розмитнення, у тому числі новий, і організовують йому тут так званого «двійника». Тобто домовляються з власником справжнього автомобіля, завозять автомобіль такої ж марки, людина йде в ДАІ, каже: «Я втратив техпаспорт», йому видають дублікат техпаспорта, номера він виготовляє в якійсь конторі такі ж, і потім по країні їздять з однаковими номерами два однакових автомобіля, два автомобілі однієї і тієї ж марки.
Скільки втрачає на цьому скарбниця?
— Я думаю, як мінімум три-чотири мільярди на рік скарбниця втрачає.
Хто лобіював ввезення електрокарів?
— Я це лобіював, рекламував. Тут питання більше іміджеве. Сьогодні в Україні зареєстровано не більш 500 електрокарів, які були завезені за всі ці роки. Завозять 40-50 автомобілів на рік, це смішні цифри.
Чому саме для електрокарів зробили такі послаблення?
— По-перше, легше було «пробити» Мінфін, тому що коли 30 автомобілів на рік завозиться, це такі сльози, такі копійки, що Мінфіну навіть не хотілося б виглядати ретроградами і сперечатися з цими цифрами. Є модна тема, яку легше «пробити». До речі, ви знаєте, що через 27 днів в Україні буде заборонено ввезення автомобілів старше п'яти років? На сайті Кабміну є список директив, до яких ми приєдналися, зокрема директива ЄС № 40/2009, якою теж дуже багато незадоволених, вона вводить технічний огляд в Україні.
Як можна пояснити загальне падіння економіки в країні при тій кількості нових автомобілів, які можна спостерігати в тому ж Києві?
— За заяви НБУ, на руках населення перебуває близько 60 мільярдів доларів накопичень готівкових коштів. Ці гроші знаходяться в матрацах, подушках, закопані, у нас досить високий рівень тіньової економіки. Тобто зарплати в конвертах, і економіка цього не бачить.
Нагадаємо, що в Україні офіційно почав діяти податок на автомобілі з великим об'ємом двигуна. Як заявив керуючий партнер аудиторської компанії PSP Audit Дмитро Сушко, значну частину очікуваних надходжень від нього «з'їсть» адміністрування цього податку.
У той же час екс-міністр економіки Віктор Суслов вважає, що влада веде політикузбільшення податкового навантаження.
Коментарі
коментарів немає