Мільйонні борги, кількамісячна затримка виплати заробітної плати, невдоволення колективу й відсутність стратегічного бачення - така ситуація на одному з найбільших комунальних підприємств міста. Про це повідомляє Інформаційне агентство Волинські новини.

Голова комісії з вивчення проблем на ЛПЕ, депутат міськради Ігор Поліщук окреслив коло проблем на підприємстві електротранспорту, на вирішення яких можуть повпливати обранці громади міста. Отож, аби виправити безгосподарність керівництва ЛПЕ та безвідповідальність чиновників Луцької міськради, депутати шукають шляхи виходу з кризи й розпочинають із ґрунтовної перевірки.

Про це йшлося 12 січня під час засідання тимчасової контрольної комісії Луцької міської ради з вивчення проблем діяльності КП «Луцьке підприємство електротранспорту», яку очолив депутат міськради Ігор Поліщук (УКРОП).

Нагадаємо, журналісти раніше повідомляли про те, що Луцьке підприємство електротранспорту рекламує свої послуги, аби лучани все частіше обирали екологічно чистий та дешевший вид громадського транспорту. Втім, проблем на підприємстві повно – з якого боку не підійти: застарілі тролейбуси, обладнання, нераціональне використання коштів, борги, невдоволений колектив та нові обіцянки влади. Імітуючи прозорість, керівництво ЛПЕ організувало «день відкритих дверей» для депутатів та ЗМІ.

Для учасників засідання голова комісії депутат Ігор Поліщук окреслив головні проблеми на підприємстві.

«Проблемами ЛПЕ я займаюся з вересня. Тут є два питання: несплата належної субвенції від держави, на що ми не можемо вплинути, й робота керівництва ЛПЕ. Зокрема, нагадаю, із Польщі беруть безплатно старі запчастини і продають за ціною українських нових, також порушується нарахування премій та заохочень, одним не платять нічого, іншим дають більше, ніж передбачено. Зі слів працівників підприємства, відбуваються регулярні поїздки керівництва в Польщу невідомо з якою метою. Є багато фактів, які говорять про неефективний менеджмент. Для прикладу – зношені колеса на тролейбусах, з яких дроти стирчать, але їх не міняють, натомість витрачають кошти на фарбування машин», - розповів Ігор Поліщук.


У зв’язку з цим учасники зібрання ухвалили витребувати інформацію про:

- вартість автобусів «Богдан» та тролейбусів при попередньому міському голові (чи купували їх за ринковими цінами, чи за завищеними);

- скільки всього коштів, з пенями та штрафами, виплатили за автобуси «Богдан» (аби зрозуміти розмір переплати);

- бюджет минулого року (куди й на що витрачали кошти).

- кількість пільговиків в Луцьку, які мають право на безплатний проїзд в тролейбусах;

- копії актів перевірок Держфінінспекції з 2010-го по 2015-ті роки;

- структуру та штат підприємства;

- інформацію щодо процедури фарбування тролейбусів та підтверджуючі фінансово-господарські документи;

- інформацію щодо суми недоплати державних субвенцій за перевезення пільгових категорій пасажирів та обґрунтування таких сум;

- зобов’язання підприємства по договору лізингу;

- кількість тролейбусів, що були придбані, їх вартість, скільки з цих тролейбусів залишилося на ходу та скільки коштів було витрачено на їх обслуговування та ремонт.

Також члени профільної комісії ухвалили запросити на наступні засідання керівництво ЛПЕ, профспілки, представників трудового колективу й профільного заступника градоначальника, у компетенції якого ця проблема.

Наступну робочу зустріч запланували на 2-ге лютого.

Зауважимо, що працівники Луцького підприємства електротранспорту заявили, що готові зупинити рух тролейбусів з лютого, якщо міська влада не відреагує на їхні вимоги, головні з яких – підвищити зарплату та віддати борги. Щоправда, «промерівські» депутати міськради знову виявили небажання слухати водіїв підприємства про їхні проблеми.