Інтернет цього року вперше може обігнати радіо за обсягами рекламних зборів – 131 млн грн проти 130 млн грн, зазначає дослідницька компанія Cortex у своєму останньому звіті.

Ринок радіореклами з початку року впав на 50%, тоді як інтернет виявився єдиним медіа, що показали зростання цього року, говорять учасники ринку.  

Зокрема, обсяг ринку інтернет-реклами за підсумками року досягне 131 млн грн (+25% до 2008 року), йдеться в опублікованому днями звіті дослідницької компанії Cortex (входить до найбільшої рекламної групи в Україні Publicis Groupe Ukraine), повідомляє Коммерсантъ-Украина. 

Таким чином, інтернет уперше зайняв четверте місце серед сегментів медіареклами після ТБ, преси і зовнішньої реклами, обігнавши радіо на 1 млн грн. За підсумками року ринок радіореклами знизиться на 35%, прогнозують у Cortex.

Цікаво, що учасники ринку пов\'язують падіння ринку радіореклами із загальним скороченням клієнтами маркетингових бюджетів цього року.

"На радіо таке ж падіння, як і в інших медіа", - зазначає голова правління Тавр Медіа (Російське радіо Україна, Хіт FM і Kiss FM) Ігор Чернишов. "Клієнти вкрай мало рекламувалися перші три-чотири місяці цього року", - пояснює гендиректор ТРК Люкс (радіо Люкс FM) Роман Андрєйко.

У той же час, бюджети скоротили такі найбільші категорії рекламодавців, як мобільні оператори і банки.

"Радіо завжди було непросто конкурувати з іншими ЗМІ, особливо коли інші медіа необґрунтовано знижували ціни", - зазначає комерційний директор радіогрупи Український Медіа Холдинг Олена Малишко.

Так, продавці телереклами на початку року понизили ціни на 40%, а зовнішня реклама навесні подешевшала в чотири-п\'ять разів, стверджують у медіаагентствах. Пропорційно були змушені понизити ціни і радіокомпанії.

"Крім традиційних знижок за обсяг купленої реклами, які можуть досягати 70%, за деякими пропозиціями ми давали додатковий дисконт у 20-30%", - говорить Андрєйко.

У результаті вже за підсумками I півріччя падіння ринку радіореклами склало 50%, відзначає директор з регіонального розвитку радіокомпанії Гала Сергій Денисенко.

Проте у другому півріччі радіостанції чекають на зростання продажів. "Ринок ожив у липні, у нас навіть були випадки, коли ми відмовляли рекламодавцям у розміщенні, тому що весь ефір був розпроданий", - згадує Андрєйко.

Утім, інтерес рекламодавців до інтернету учасники ринку пояснюють дешевизною проведення в ньому рекламних кампаній.

"В Інтернеті рекламну кампанію можна провести починаючи з $5", - говорить виконавчий директор Української асоціації інтернет-реклами Андрій Заблоцький. А середня вартість рекламної кампанії на радіо складає $1-2 тис., додає Ігор Чернишов.

Нарешті, як пише Коммерсантъ-Украина, у зростанні популярності реклами в Інтернеті немає нічого дивовижного - так само кілька років тому розвивався ринок багатьох європейських країн, наприклад Швеції і Польщі.