Фактично позбувшись Військово-морських сил, Україна сподівається до 2020 року отримати 2 – 4 старих субмарин, які будуть зніматися з озброєння турецьких ВМС. До 2020 року командування ВМСУ розраховує за рахунок будівництва отримати близько 30 нових кораблів і допоміжних суден. Хоча зараз навіть будівництво єдиного українського корвета перебуває під загрозою зриву через недостатнє фінансування - повідомляє «Волинська правда».

До початку війни, згідно з даними Білої книги-2013, Військово-морські сили України налічували 22 бойових кораблі і катери, не рахуючи допоміжних суден. Після анексії Криму Росією значна частина бойових кораблів була втрачена. У їх числі - корвети «Луцьк» і «Тернопіль», великий десантний корабель «Костянтин Ольшанський», єдиний український підводний човен «Запоріжжя», яку так і не встигли відремонтувати.

У той же час флагман українського флоту, фрегат «Гетьман Сагайдачний», уникнув полону і не здався, оскільки на момент початку анексії повертався з морського походу і просто не пішов у Крим.

Зараз, за версією аналітиків, небезпека прямого військового захоплення півдня України шляхом десантної операції менша, ніж у березні 2014-го. Але вона не дорівнює нулю. Більш м`який варіант - блокада. «Для перекриття Чорного та Азовського морів Росії знадобляться невеликі сили. А оскільки у нас експортно орієнтована економіка, то припинення торгівлі зерном, рудою, металом і добривами призведе до її негайного колапсу», - прогнозує видання.

На сьогоднішні Україна не зможе змагатися з Росією на Чорному морі. Адже після анексії Криму співвідношення сил стало для нашої країни катастрофічним. Зараз ВМСУ - це 3 корабля, 5 катерів і 1 тральщик. Плюс, три десятки допоміжних суден. А ЧФ РФ налічує більше 2500 суден, з яких 43 є бойовими.

Неможливість пручатися російському флоту яскраво проявилася під час перебазування нафтовидобувних платформ «Чорноморнафтогазу», так званих «вишок Бойка». У середині грудня Росія відвела ближче до півострова Крим бурові установки В-312 і В-319, які після анексії залишилися на Одеському газовому родовищі. Їх відбуксирували під охороною сторожового катера прикордонної служби ФСБ Росії «Аметист» і ракетного катера ЧФ РФ. Корабель Морської охорони Держприкордонслужби України зажадав надати інформацію про дії російської сторони. Була отримана відповідь, що українська сторона не має повноважень на запит подібного роду. Тобто, незважаючи на незаконність дій росіян, перешкодити їм силою було неможливо.

Під загрозою може опинитися торгове судноплавство, поромне сполучення з Кавказом, Туреччиною та Балканами (можливий зрив проекту «Шовковий шлях»), розробка вуглеводнів на шельфі о. Зміїний і інші інтереси України в Чорному морі.