Першочерговим завданням для розвитку транспортної інфраструктури міста є розвиток громадського транспорту, що забезпечує належну життєдіяльність міста, стале функціювання підприємств, установ та організацій міста.

У місті експлуатується 29 автобусних маршрутів загального користування та 14 тролейбусних маршрутів. Для організації перевезень пасажирів у 2015 році задіяно 233 автобуси марки БОГДАН, ЕТАЛОН, IVAN - про це йдеться у звіті Луцького міського голови Миколи Романюка перед громадою за 2015 рік. 

З квітня 2015 року, міська влада, зважаючи на численні звернення лучан, відновила рух автобусів за маршрутом №4 «Залізничний вокзал – Вересневе» та встановила режим руху автобусів до садово-городнього масиву «Промінь» протягом усього року. Прийнято рішення про продовження руху автобуса маршруту №3 «Гаразджа (кладовище) - Госпіталь» до садово-городнього масиву «Воротнів» у літній період.

В цілому запровадження на автобусах програмно-апаратного комплексу із супутниковим спостереженням за рухом транспортних засобів сприяло централізованому управлінню процесом перевезень та підвищило показник виконання регулярності рейсів до 90-95%. Для порівняння, у 2013 році цей показник становив 60-65%, у 2014 році – 75-80%. Розклади руху автобусів максимально адаптовані до потреб пасажирів і сформовані з оптимальними інтервалами руху та розміщені на зупинках громадського транспорту міста.

Ринок таксомоторних перевезень займає окреме місце серед інших видів громадського транспорту. Сьогодні на ринку таксомоторних перевезень працює понад 1000 автомобілів.

У цій сфері відсутнє державне регулювання і за таких обставин у 2015 році рішенням виконавчого комітету міської ради майже вдвічі розширено мережу стоянок таксі. На стоянках встановлюються відповідні дорожні знаки та визначена кількість машиномісць.

Однак, майбутнє громадського транспорту передбачає пріоритет розвитку тролейбусного руху.

У 2015 році рішеннями виконавчого комітету додатково введено в експлуатацію 28 зупинок «на вимогу» для електротранспорту.

За 2013-2014 рр. тролейбусний парк поповнився 18-ма тролейбусами. У 2015 році ще придбано 8 транспортних одиниць.

У 2015 році внесено зміни у схеми руху тролейбусних маршрутів №6, 8, 9, 12. За громадською ініціативою, з допомогою коштів місцевого бюджету та частково спонсорських коштів, на всіх тролейбусах встановлюються зовнішні інформаційні пристрої, які здійснюють озвучення номера маршруту та напрям руху тролейбуса.

В поточних та перспективних планах для забезпечення належного рівня перевезень пасажирів міським електричним транспортом передбачаємо здійснювати виключення дублювання приватними автоперевізниками тролейбусних маршрутів та оновлювати тролейбуси, що вичерпали свій технічний ресурс. Найближчим часом планується заміна автобусних маршрутів №17а та №17 тролейбусними.

Планується поступово збільшувати кількість тролейбусів з метою зменшення інтервалу руху між ними до 10-15 хвилин. Реалізація такого вибору є виправданою, оскільки це екологічно чистий, безпечний та дешевий вид транспорту.

У 2015 році в рамках виконання Проекту USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні» Інститутом місцевого розвитку підготовлено ряд інвестиційних проектів, в тому числі і у сфері громадського транспорту. Проектом передбачено реконструкцію та удосконалення тролейбусної контактної мережі, придбання нових тролейбусів на заміну старих.

В таких умовах перспективного розвитку міського електротранспорту пріоритетним для міської влади залишається вирішення фінансових та економічних проблем Луцького підприємства електротранспорту. Станом на 1 лютого сума невиплаченої заробітної плати тут становить майже 1,3 млн грн. Стан справ з виплати заробітної плати на цьому підприємстві перебуває в залежності від своєчасності та повноти щомісячного надходження коштів із державного бюджету за фактично надані підприємством послуги з перевезення пільгових категорій пасажирів. Луцьке підприємство електротранспорту, відповідно до бюджетних призначень на 2015 рік, недоотримало 1150,4 тис. грн. державної субвенції за перевезення пільгових категорій пасажирів. Надходження із міського бюджету на компенсацію витрат за перевезення учнів та студентів здійснюються в установленому порядку в межах наданих послуг.

Такі послуги, надані підприємством у 2015 році, профінансовано на суму 1 596,4 тис. грн., заборгованість міського бюджету перед підприємством відсутня.

Вирішення цих проблемних питань забезпечить належну роботу підприємства та зніме напругу у колективі.