У 2009 українці придбали близько 4,32 млн мобільних терміналів, що на 45% менше, ніж у 2008 році (7,9 млн), повідомили в Unitrade Group.

Так, зазначають експерти, у грошовому вираженні ринок знизився ще більш істотно - на 62% і склав за підсумками 2009 року $ 557 млн (2008 - $ 1,46 млрд). 

У повідомленні холдингу констатується, що основна причина такого значного падіння ринку в грошовому вираженні - активний перехід українців на пристрої бюджетного сегмента.

Водночас, експерти зауважують, що перша половина 2009 року показала падіння ринку мобільних терміналів щодо продажу 2008 року в кількісному вираженні на 53%, у грошовому - на 70%.

Unitrade Group також повідомив, що друге півріччя 2009 року охарактеризувалося підйомом продажів і показало приріст у кількісному вираженні до першого півріччя 2009 року на 37%, у грошовому - на 45%.

При цьому зростання продажів мобільних терміналів в другій половині 2009 р. пов'язане як з поновленням споживчого кредитування, так і з активним оновленням лінійки пристроїв провідними виробниками.

Тим часом, зазначається в повідомленні, однією з яскравих тенденцій 2009 року стало зростання частки мобільних терміналів з підтримкою функції Touch Screen (сенсорний екран). Якщо раніше в 2008 році їх частка займала близько 1% від загального обсягу продажу, то в 2009 році вона склала 6%.

За підсумками 2009 року частка смартфонів і комунікаторів у структурі продажів мобільних терміналів збільшилася небагато, через перехід українців на пристрої бюджетного сегмента, і склала 11%, проти 10% в 2008 році.

Експерти холдингу констатують, що за підсумками року в трійці лідерів відбулися наступні зміни.

Так, Nokia збільшила свою частку до 51% (2008 рік - 43%), Samsung зменшив свою присутність на ринку до 26% (2008 рік - 36%), залишив трійку лідерів Sony Ericsson - 9% ринку в 2009 року проти 14% у 2008 році.

Його місце зайняла LG, збільшивши свою частку з 3% у 2008 р. до 10% в 2009 р. Motorola зайняла 2% ринку (2008 р. - 3%). Інші зайняли менш ніж 2%.

Водночас, у холдингу пояснюють, що перехід українців у 2009 році на недорогі мобільні термінали призвів до того, що середня собівартість пристроїв знизилася за підсумками року на 30% і склала $ 129 (2008 рік - $ 185), повідомляє Кореспондент. 

Нарешті, експерти прогнозують, що, за попередніми оцінками, в 2010 році в Україні буде реалізовано кінцевим споживачам близько 5,1 млн. мобільних терміналів.

У повідомленні Unitrade Group резюмується, що в структурі продажів незначно збільшуватиметься частка смартфонів і комунікаторів, і за підсумком року перевищить 12%. Очікується активне розширення асортименту та збільшення частки терміналів із сенсорним екраном.