За даними Асоціації автовиробників України Укравтопром, продажі нових авто в січні впали втричі: з 21 тис. авто в січні 2009 року до 7,5 тис. - у січні 2010-го. Падіння продажів порівняно з груднем 2009 року склало 40%, повідомляє газета Дело.

Це найгірший результат автопродажів з початку кризи. Попередній антирекорд належить лютому 2009 року, коли було продано 10,9 тис. нових авто. Січневе падіння продажів є традиційним для українського ринку, однак цього року воно посилилося політичною нестабільністю.

"Населення відкладає серйозні покупки у зв\'язку з невизначеністю щодо політичної та економічної ситуації після виборів", - пояснює начальник департаменту маркетингових комунікацій корпорації УкрАвто Ірина Михалева.

Не останню роль в обвалі автопродажів зіграло й підвищення цін на автомобілі, зазначає Дело.

За словами генерального директора Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олега Назаренка, падіння попиту багато в чому пов\'язане зі зростанням цін на нові авто. "Протягом минулого року дилери мали можливість продавати імпортні авто, завезені в проміжках між стрибками курсу долара і введенням додаткового 13%-го імпортного мита, за нижчими цінами, ніж зараз", - пояснює Назаренко. До кінця року дилери розпродали складські запаси і вже не можуть проводити спеціальні акції, які були двигуном автопродажів у 2009 році. "Навіть неофіційні дилери завозять автомобілі тільки під замовлення. На складах у деяких дилерів ще залишилася невелика кількість автомобілів, завезених до кризи, які продаються з серйозним дисконтом. Переважно це авто преміум-класу", - констатує Олександр Абаринов, директор Асоціації Всеукраїнське об\'єднання торговців транспортними засобами.

Разом з тим учасники ринку не втрачають оптимізму і покладають надії на березень. "Традиційно після виборів спостерігається перерозподіл капіталу, і кошти, зароблені на виборах, як правило, вкладають у нерухомість і автомобілі", - стверджує Олександр Абаринов.

Проте в цілому 2010 рік не обіцяє авторинку України змін на краще. "Ми не очікуємо в цьому році підйому ринку. Продажі, порівняно з попереднім роком, ще більше впадуть. Наш прогноз - 150 тис. автомобілів. А це на 12% нижче за показник минулого року. Зате ринок буде стабільним. Цього року таких цінових воєн, які були минулого року, вже не буде ", - прогнозує Еля Федорей, керівник PR-департаменту групи компаній АІС.

Не кращим чином йдуть справи з автопродажами в Росії. У січні в країні було продано 74,1 тис. нових авто, що на 37% менше аналогічного показника минулого року. При цьому найбільше зростання показали марки вітчизняного виробника ТагАЗ (більш ніж у 16 разів), автомобілі Vortex - у 7 разів. Крім того, Audi і Daewoo поліпшили показники приблизно на 60%. Разом з тим падіння обсягів продажів продемонстрували 29 марок, серед яких - російський ІЖ, Dodge, SAAB, Honda і Volvo.

У той же час січневі автопродажі в Європі показали зростання приблизно на 12,9%. За минулий місяць в ЄС продали практично 1,1 млн. машин. Позитивну динаміку показали 16 країн ЄС. Найвищі показники - в Португалії. Минулого місяця там було куплено 14,5 тис. авто, що на 62,1% вище за аналогічний показник минулого року. Найгірше продавали авто в Румунії, де було куплено 2,1 тис. авто (-84,6%). Крім того, зниження продажів показали результати січня в Німеччині. Після згортання програми стимулювання попиту на машини продажі там впали на 4,3% - до 181,2 тис.

Найбільшою популярністю серед українських споживачів в січні користувалися автомобілі марки ВАЗ (14% ринку нових авто), ЗАЗ (9%) і Hyundai (8%), повідомляє Кореспондент.