Психологи з\'ясували, що букви, що позначають оцінки екзаменаційних робіт (від A до F) і випадково побачені учнями перед іспитами в іншому контексті, впливають на успішність вирішення екзаменаційних завдань. Дослідження з\'явилося в журналі Journal of Educational Psychology. Резюме воно викладено на порталі scienceticker.info.

Вчені з Університету штату Міссурі пропонували школярам вирішувати однакові тести на логіку (так звані тести на підбір асоціацій). На всіх тестах були проставлені ідентифікаційні відмітки, які учні повинні були скопіювати на кожен лист завдання. На половині тестів стояла позначка А, а на іншій половині - F (в ухваленій на Заході системі оцінок A відповідає вищому балу, а F - нижчого). За підсумками завдання з\'ясувалося, що учні, на чиїх роботах стояла літера A, в середньому набрали 11,08 бали з 12 можливих, у той час як учні, чиї роботи були помічені буквою F, набрали лише 9,42 бала.

На наступній стадії експерименту учені додали логічні завдання, на яких була проставлена літера J, не використовується в системі оцінок. За підсумками перевірки виявилося, що учні, що вирішували тести з буквою A, знову впоралися краще за інших. На другому місці опинилися школярі, яким дісталися тести з літерою J, на третьому - учні, які отримали помічені буквою F завдання.

На думку авторів, отримані результати вказують, що позначають оцінки букви здатні вплинути на психологічний настрій учнів. Це, у свою чергу, позначається на їх результати: школярі, що бачили літеру A, підсвідомо налаштовуються на одержання гарної оцінки. Ті, хто побачив букву F, усіма силами намагаються не провалитися, повідомляє lenta.ru. 

Нещодавно інший колектив дослідників спробував зрозуміти природу ще одного психологічного феномена, що має опосередкований стосунок до успіху на іспитах. Фахівці вивчили еволюцію самовпевненості і пояснили, коли вона може бути вигідна.