Уряд затвердив нову учбову програму підготовки водіїв транспортних засобів. Міністерство внутрішніх справ України отримає контроль над всіма автошколами країни.
Нова програма дещо легша за стару, за якій охочі отримати права водіїв вчаться зараз. "Якщо взяти стару програму, то, наприклад, на підготовку водія категорії "В" дається 246 годин. З них 200 годин - теорія, 40 годин - водіння і 6 годин - іспит в ДАІ. За новою ж програмою на всю підготовку дається всього 143 години. 100 годин - теорія, 40 - практика і 3 години на іспит", - розповідає Дмитро Шведов, заступник директора з наячальної частини Дніпровського спортивно-технічного клубу в Києві.
Головне ж в нововведеннях те, що людина, навчившись водінню за новою програмою, матиме право керувати тільки власним автомобілем. Стара ж програма передбачала також можливість роботи цього водія за наймом, пишуть "Известия в Украине".
"Наші зауваження було враховано, - розповідає заступник глави Ради автомобілістів при Кабінеті Міністрів України Олег Назаренко. - Я, наприклад, говорив: навіщо блондинці знати охорону праці, пристрій двигуна внутрішнього згорання? Краще дайте їй більше часу на практику, навчіть паркуватися. Охорону праці врезультаті прибрали, хоча пристрій двигуна залишили", повідомляє newsru.ua.
Треба зазначити, що запровадження нової навчальної програми абсолютно не означає, що стару скасують зовсім. Тепер людина має право вибору: захоче, отримуватиме більш різносторонню підготовку. Немає - вчитиметься за спрощеною новою програмою.
Важливо, що досі автошколи повинні були мати ліцензію Міністерства освіти - отримання прав водіїв фактично прирівнювалося до диплома про профосвіту. Зараз же, якщо автошкола працюватиме за новою програмою, ліцензію їй не буде потрібно. Але тепер всі автошколи, а їх на Україні трохи більше двох тисяч, повинні будуть отримати акредитацію Міністерства внутрішніх справ (раніше такої практики не існувало зовсім).
До 14 квітня у всіх автошколах країни, а їх зараз трохи більше двох тисяч, повинна пройти атестація інструкторів і викладачів, після чого заклади зобов\'язані подати документи на акредитацію в МВС.
"Не бачу в цьому нічого поганого. На ДАІ покладено контроль над безпекою на дорогах, і те, що міліція контролюватиме автошколи - логічно. Завдяки атестації підвищиться якість навчання, відповідно - рівень навичок водіння", - каже директор приватної столичної автошколи Дмитро Рябінкін.
До речі, за словами Назаренка, під час розробки документа йшла неабияка боротьба між МВС і Міністерством освіти. "Міністерство освіти пропонувало навчання водінню повністю передати в систему професійно-технічних училищ. Як за часів СРСР - хочеш отримати права водіїв, приходь, вчися в ПТУ", - каже заступник глави Ради автомобілістів.
Але, судячи за вже ухваленого документу, міністерства дійшли консенсусу. Всі автошколи зобов\'язані будуть мати акредитацію МВС, а ті з них, хто захоче випускати більш підготовлених кадрів, ще і ліцензію Міністерства освіти. Втім, складно уявити, що автошколи відмовляться від можливості надавати два види освіти водія. Ринок є ринок. "У нас буде і ліцензія, і акредитація. І чесно попереджатимемо: нова програма простіша, але працювати таксистом, якщо що, ви не зможете", - каже Шведов.
Що стосується переваг громадян, тут думки експертів різняться. "Я вважаю, що зі всіх охочих отримати права, половина вибере навчання за старою, розширеною програмою. Яка дає можливість працювати водієм за наймом. За принципом: у житті все стане" в нагоді, - вважає Назаренко. А ось директор приватної автошколи вважає, що новій програмі віддадуть перевагу 90% охочих навчитися майстерності водія: "Не думаю, що буде масовий контроль за тим, чи має людина право працювати таксистом чи ні".
Щодо вартості навчання, то логічно припустити, якщо курси водіння скорочено, то і оплата повинна бути відповідною. Але не все так просто. "Вартість навчання, вона складає дві-три тисячі гривень, в автошколах не змінювалася з 2008 року. Зараз, можна сказати, перебуває на мінімальному рівні. А треба платити оренду, зарплату викладачам і інструкторам. Знову ж таки, якщо раніше була можливість на практичне водіння витратити всього 20 годин, то зараз 40 годин - і крапка. Відповідно плата за практичні заняття збільшиться в два рази", - каже Шведов.
Тим, хто вже отримав права водіїв, турбуватися не варто. Як запевняє заступник глави Ради автомобілістів при уряді України Назаренко, закон зворотної сили не має, тому перепідготовка не загрожує громадянам, що вже мають права, у зв\'язку із запровадженням нової програми.
Зазначимо, що два роки тому прокуратурою міста Києва було проведено перевірку дотримання законодавства у сфері безпеки дорожнього руху, в ході якої були виявлені численні факти порушення керівництвом автошкіл умов ведення освітньої діяльності по підготовці водіїв категорії "В". Внаслідок цього були винесені розпорядження про зняття з реєстрації 10 автошкіл.
Помилка в тексті?Виділи її мишкою та натисни Ctrl + Enter
Коментар буде опубліковано після модерації
Коментарі
коментарів немає