Відтепер, держава знімає з себе обов’язок видавати номерні знаки для транспортних засобів і буде займатися лише їх "присвоєнням", покладаючи відповідальність за купівлю номерів та їх виготовлення на споживача та суб’єктів господарювання – "виробників".
Читайте також: Озвучено нову формулу розмитнення "євроблях"
Ініціатива, метою якої є спрощення процедури випуску номерних знаків, несе багато істотних ризиків і може привести до значного збільшення ціни на послугу. Принаймні, так вважають експерти автомобільної галузі. А основні витрати ляжуть на плечі та гаманці звичайних автомобілістів, пише Сьогодні.
За словам експертів, причин декілька. Перша – держава усувається від контролю за цінами на автомобільні номери, віддаючи їх на "відкуп" виробникам. Якщо сьогодні всі тендерні закупівлі є предметом контролю Антимонопольного комітету України, то при виробництві та продажу номерних знаків виробниками, створеними при сервісних центрах МВС, контрольна діяльність АМКУ автоматично припиниться і, як наслідок, втратиться можливість контролю за собівартістю продукції. Іншими словами, кожен виробник може встановлювати ціни на свій розсуд. Зважаючи на те, що відтепер автомобілісти постануть перед вибором – або придбати номери у найближчому сервісному центрі, або їхати десятки чи сотні кілометрів до іншого, де ціна, можливо, буде на 100 -200 гривень дешевше, їх вибір здається очевидним.
Але існує ще одна причина подорожчання номерів у разі прийняття змін до закону.
"Сьогодні сертифіковані компанії, що мають право виготовляти номерні знаки, матеріали для їх виробництва імпортують, - розповідає Аліна Нікітіна, юрист, який спеціалізується на справах, що стосуються дорожнього руху. – Всі вони працюють "по-білому", виходячи з наявних тендерних договорів, сплачуючи ввізне мито та ПДВ та, на думку авторів законопроекту, будуть знаходитися поза сферою тендерних закупівель взагалі. Але після введення в дію змін до Закону значну перевагу зможуть отримати ті виробники, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування та не сплачують ПДВ. Як наслідок – відсутність податкових декларацій та неможливість перевірки походження сировини та собівартості продукції. Паралельно відкривається широке поле для контрабандного завезення сировини. І якщо зараз комплект, що складається з двох стандартних номерів, у сервісному центрі МВС коштує 178 гривень (різниця йде компаніям, що працюють при цих центрах), то з прийняттям змін до закону, їх вартість може сягнути 300-400 гривень.
Читайте також: Номери для автотранспорту в Україні подорожчають вдвічі
У всякому разі, зазначений законопроект зовсім не містить прозорих механізмів контролю таких виробників, а передбачає лише їх облік у загальному розумінні. Більше того, наявність ліцензій для виробництва номерних знаків відтепер не вимагається. Давайте не забувати, що автомобіль – джерело підвищеної небезпеки. За чинним законодавством це передбачає для власника та водія певний комплекс відповідальності. Самого ж власника авто можна ідентифікувати через номерний знак.
Безконтрольне виготовлення таких номерних знаків може істотно ускладнити і роботу правоохоронних органів по виявленню водіїв, винних у різноманітних ДТП з небезпечними наслідками. Це ж стосується і численних випадків кримінальної сфери, коли автомобілі часто стають знаряддям чи засобами вчинення злочинів. У підсумку за начебто хорошою справою криється широке поле для зловживань та маніпуляцій. А розплачуватися доведеться власникам авто".
Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook
Коментарі
коментарів немає