Завершився другий етап бюджетних слухань, в ході якого депутати та представники ОДА ретельно і погалузево аналізували видатки на всі заклади обласної комунальної власності, які будуть здійснюватися з обласного бюджету у 2021 році. Фактично сьогодні був день підсумків і прогнозів.
Читайте також: Вітання від капеланів, "Автентичний Луцьк" та озеленення міста: як пройшла 5-та сесія Луцькради (фото)
Про це йдеться на сайті облради.
Директор департаменту фінансів ОДА Ігор Никитюк нагадав присутнім депутатам, що в 2020 році обласний бюджет не виконано на 30 млн грн, а крім того, маємо 12 млн грн кредиторської заборгованості. Вільних залишків очікуємо в сумі 5,3 млн грн.
В 2021 році фінансисти планують ріст до фактичного виконання бюджету на рівні 12%.
"В минулому році планувалися ріст на рівні 7,5% до показників 2019 року. Є сподівання, що ситуація буде покращуватися і стабілізується", – висловив оптимістичний прогноз Ігор Никитюк. Але, водночас, додав, що лише зарплатний бюджет в обласних комунальних закладах збільшується на 28%, тому планується, що 2021 рік буде складнішим, ніж попередній.
Обсяги обласного бюджету по доходах – 2,4 млрд грн. З них 1,7 млрд – загальний фонд, 0,7 млрд грн – спеціальний. Основне джерело доходів обласного бюджету – податок з доходів фізичних осіб.
За інформацією Ігоря Никитюка, близько 60% видатків будуть здійснюватися за рахунок міжбюджетних трансфертів, що надходять з державного бюджету. Власні доходи – лише 990,5 млрд грн.
Читайте також: На Волині керівник товариства привласнив 170 тисяч бюджетних коштів
Що отримаємо від держави
Буде збільшено обсяги базової дотації на 11,5 %, або на 12,5 млн грн. Вона становитиме 121,4 млн грн.
Очікується збільшення освітньої субвенції на 9,9% порівняно з минулим роком. В це плюс 29 млн грн. Загальний обсяг – 323,8 млн грн.
Субвенція на підтримку закладів охорони здоров'я збільшується на 0,6%, або на 450 тис. грн і становитиме майже 77,5 млн грн .
Додаткова дотація, яка спрямовується на установи, що не фінансуються з НСЗУ та на освітні заклади буде зменшена на 24,6%, або на 77, 4 млн грн.
"Що означає для нас зменшення цієї дотації? Держава змушує місцеві влади проаналізувати мережу закладів, їхню ефективність, соціальну віддачу і на основі цього приймати рішення щодо оптимізації чи самої мережі, чи в рамках кожного окремого закладу. Це – об'єктивна реальність, у яку ми зайшли. В 2020 році було 317 млн грн додаткової дотації, а в 2021 році – 249 млн грн. Цей мінус – дуже суттєвий. Є така пропозиція, щоб обсяг додаткової дотації, який надійшов в обласний бюджет, максимально зберегти в обласному бюджеті. Рівненська та Львівська обласні ради залишають в своїх бюджетах по дві третини цієї дотації, а решту розприділяють на теритріальні громади. Сьогодні частина коштів вже розприділена і громади ці доходи запланували в своїх бюджетах. Тут не може бути коригувань, але те, що не розподілене потрібно залишити в обласному бюджеті", – висловив свою позицію голова постійної комісії з питань бюджету, фінансів та цінової політики Орест Маховський.
Таку ідею підтримує голова обласної ради Григорій Недопад. "Час – не простий, але нам доведеться в ньому працювати. 2021 рік буде для нас роком непростих рішень. Маємо багато закладів, які фактично обслуговують громади і не підтверджують статусів обласного закладу, тому будемо звертатися до окремих громад щоби місцеві заклади залишалися на їхньому фінансуванні. У свій час їх передавали в обласну комунальну власність, прийшов час – повертати", – вважає Григорій Недопад.
Загалом, в ході сьогоднішніх слухань зазначалося, що бюджети територіальних громад 2020 року здебільшого виконані. Є проблема в обласного центру, де невиконання на рівні 100 млн грн і в обласному бюджеті – 30 млн грн. Окремі ж громади мають перевиконання. "Тобто стабільність виконання бюджетів громад вища, ніж ті ризики, які має обласний бюджет", – наголошує голова бюджетної комісії. Він також нагадав колегам, що 40 млн грн потрібно буде заплатити за енергоносії в обласних закладах охорони здоров'я, а крім цього, ще є додатковий запит від них на понад 17 млн грн.
Читайте також: У центрі Луцька продали земельну ділянку
Загалом 80% видатків обласного бюджету буде спрямовано на галузі освіти та охорони здоров'я.
"Бюджету розвитку майже немає. Є 22,4 млн грн. З них 15 млн грн буде спрямовано в ковідний фонд, 5,9 млн грн – на реконструкцію приймального відділення обласної клінічної лікарні і 1,5 млн грн на капітальний ремонт приміщення Горохівського психоневрологічного інтернату", – пояснив Ігор Никитюк.
Головний фінансист області наголосив на важливості збалансувати доходи та витрати обласного бюджету. В першу чергу, згідно з нормативними документами, потрібно провести погашення кредиторської заборгованості.
Між тим, голова бюджетної комісії Орест Маховський вважає, що потрібно врахувати окремі позиції, яких не передбачено у проєкті обласного бюджету, але вони були озвучені в ході бюджетних слухань. Йдеться про видатки на співфінансування реконструкції будиночків Лесі Українки в Колодяжному, фінансування протипожежних заходів у закладах охорони здоров'я, а також інших потреб цих закладів, щоби вони могли нормально законтрактуватися з НСЗУ. Крім того, Орест Маховський пропонує передбачити видатки на здійснення матеріальної допомоги волинянам, які мають проблеми зі здоров'ям чи потрапили в складні життєві обставини.
У департаменті фінансів кажуть, що чекатимуть остаточних рекомендацій від бюджетної комісії, а потому внесуть в раду оновлений проєкт обласного бюджету. Ігор Никитюк просить прийняти головний кошторис області якомога швидше.
У сьогоднішніх слуханнях взяли участь перший заступник голови облради Юрій Поліщук, заступник голови обласної ради Григорій Пустовіт, депутати обласної ради Юрій Ройко, Андрій Козюра, Володимир Бондар, Олександр Пирожик, Олександр Бик та Віктор Козак.
Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook
Коментарі
коментарів немає