Журналіст Євгеній Плінський у своєму розслідуванні розкрив схему контрабанди очільника митниці Максима Нефьодова.

Читайте також: На "Ягодині" затримали фуру з брендовим одягом на 12 мільйонів гривень, який видавали за "секонд хенд"

За його словами, рідня Нефьодова займаються контрабандою брендового одягу, який перевозять у "євробляхах". 

Пропонуємо читачам текст розслідування Плінського.

Забігаючи наперед. Якщо допустити, що Нефьодов не знав, що його родичі нелегально возять в "євробляхах" тонни брендового одягу, то як він може боротися з великими схемами, якщо не в змозі приборкати навіть свою рідню?

А якщо він знав, прикривав або просто намагався не помічати, то вибачте, ніж він тоді відрізняється від Продана, Насірова, Калетника? Ну, якщо дозволяє своїм робити те, чого іншим не можна?

Як не крути, а після цього випадку питання доцільності перебування Нефьодова на посаді Глави митниці варто обговорити. На найвищому рівні.

Ламаючи канони інтриги розслідування відразу опублікую графічну схему зв'язків в цій історії, і якщо в момент читання ви загубитеся, то зможете до неї повернутися і уточнити хто з ким і хто чий.

ЩО СТАЛОСЯ?

10 жовтня приблизно о першій годині ночі в пункт пропуску "Краковець" з боку Польщі, заїхало два автовози, на яких сумарно було близько п'ятнадцяти автомобілів європейської та американської реєстрації. "Євробляхі".

Автомобілі ввозила компанія "МОТОЛАЙК" ЄДРПОУ 38696418 і зі слів водіїв автовозів, ніяких товарів, що підлягають декларуванню, крім самих авто, вони не перевозили. 

Інспектор митниці Андрій Овчинников після проведення огляду автомобілів в салонах і багажниках виявив цілий скарб.

В кожному авто просто на сидіннях і в багажниках були мішки, забиті новим одягом європейських брендів і харчовими добавками американського виробництва.

На підставі цього огляду 12 жовтня були складені протоколи про порушення митних правил.

Згідно протоколів в автомобілях незаконно перевозилися:

1) 1958 упаковок вітамінів і харчових добавок виробництва Puritan's Pride загальною вагою 270 кг.

Ринкова вартість не менше 700 тисяч грн.

2) 2158 одиниць товару італійської брендового одягу TERRANOVA і prettylittlething вагою 472 кг.

3) 508 одиниць італійської брендового одягу TERRANOVA і prettylittlething вагою 140 кг.

Загалом виявили близько тонни нелегально ввезеного товару, кінцева вартість якого явно перевищує пару мільйонів гривень.

Всі сторінки протоколів за посиланням.

Але ж, судячи з фото, товари везли не дуже приховуючи від митниці, просто розклавши мішки в салонах авто. Розгадка в тому, хто віз і для кого.

Читайте також: Українець позбувся автобуса через перевезення контрабанди на суму понад 280 тисяч гривень (фото, відео)

ЩО ТАКЕ "МОТОЛАЙК" І ЧИЙ ВІН 

Імпортером б/у авто і власне перевізником в них "товарної контрабанди" є ПП "Мотолайк" ЄДРПОУ 38696418.

Щомісяця ця компанія ввозить в Україну 150-180 б/у автомобілів з ЄС і США. Вона - досить великий імпортер автомобілів, ну а в них, як виявилося, перевозить тонни незадекларованих товарів.

В цілому, при такій кількості авто, за місяць вони перевозять в них від однієї до двох повних фур нелегальних вантажів. Дуже прибуткова тема.

"Мотолайк" - компанія системна, і в цій схемі не випадкова. Хоча і є всього лише "прокладкою".

Офіційно володіє "Мотолайком" така собі Оксана Тхір. Правда, по фото вона не дуже схожа на любителя битих авто.

Вочевидь компанія на ній тільки числиться. Але чия ж вона тоді і хто за нею стоїть?

За збігом у Львові є людина з таким же прізвищем - Любомир Тхір. Він досить відомий в колах ДФС.

Любомир Іванович - ексначальник відділу оперативного управління ГУ ДФС Львівської області, а нині власник трьох охоронних компаній: ТОВ "Львівська варта", ТОВ "ОХОРОНА альянс" Сворд"і ТОВ "Дедуктивна компанія "Мока".

Читайте також: Хабарі у 150 тисяч за зміну: волинські митники нахабно вимагали гроші у громадян (фото)

Співвласницею його охоронного бізнесу є його ж дружина Мар'яна Тхір, яка до осені 2018 так само працювала в ГУ ДФС Львівської області на посаді оперативного співробітника. Сім'я фіскалів оперативників. Так буває.

До речі, мої колеги з "НАШІ ГРОШІ" робили розслідування про те, де Тхір взяв мільйони гривень на відкриття своїх охоронних фірм.

Якими саме зв'язками спорідненості з Любомиром Тхір пов'язана власниця "Мотолайка" Оксана Тхір поки не відомо, але те, що Любомир Іванович до "Мотолайку" має пряме відношення - факт. І це дуже важливо в нашому розслідуванні.

Запам'ятаємо його прізвище і йдемо далі.

Якщо ввести в гугл номер телефону ПП "МОТОЛАЙК" +38 (067) 192-38-59, то пошуковик приведе нас не тільки до неї, але і видасть сторінку іншої компанії ТОВ "Любе авто" і її сайт. Інформацію вже підчищають, але скріни не горять, а кеш гугла тим більше).

А це означає, що якщо на одному номері телефону ведуть діяльність дві компанії, то у них швидше за все один бенефіціар.

ТАЄМНИЙ БЕНЕФІЦІАР "МОТОЛАЙКА" І "ЛЮБЕ АВТО"

"Любе авто" цілком легально займається імпортом, продажем і розмитненням авто з ЄС і США вихваляючись провідною позицією в країні з обсягом продажів близько 200 авто/міс. Компанія серйозна.

Її директор і власник Дулік Андрій Богданович в минулому співробітник оперативного управління ГУ ДФС Львівської області з питань кримінальних правопорушень на митниці, а нині мега успішний продавець "євроблях".

А тепер згадуємо Любомира Тхора і його посаду. Так ви правильно зрозуміли. Любомир Тхір і Андрій Дулік працювали разом в оперативному відділі ДФС. І не просто працювали.

Любомир Іванович був довгі роки покровителем, наставником і рушієм кар'єри Андрія, тягаючи його за собою по різних посадах, і другий багато чим йому зобов'язаний.

Саме Любомир Тхір і втягнув Андрія Дуліка в "бізнес" з продажу авто "Любе авто" з маленькою часткою від бізнесу.

Бенефіціаром же всієї схеми бізнесу з ввезення авто, продажу та основне - перевезення в них контрабанди, є головний на сьогодні дивиться за обналу по всій Львівській області Василь Костюк.

Саме Костюк інвестував гроші і в "Мотолайк", і в "Любе Авто" під прикриттям Дуліка через Тхора.

Для людей, віддалених від податкової та митниці прізвище Костюка, можливо, нічого й не скаже, але знаючі люди зрозуміють про кого йдеться.

Саме через Костюка останні роки проходять головні потоки по скрутками ПДВ, обналу і роботі всіх Львівських конвертаційних центрів.

Костюк - головний тіньовий податківець Львівщини.

У нього десятки тіньових бізнесів і митних компаній, а Любомир Тхір в бізнесі-імперії Костюка - головна людина з безпеки, якою він займається через три своїх охоронних компанії: ТОВ "Львівська варта", ТОВ "ОХОРОНА альянс "Сворд" і ТОВ "Дедуктивна компанія "Мока".

За гроші і в інтересах Костюка Тхір ці охоронні фірми і відкривав.

Це і буде відповіддю на загадку, яку намагалися розгадати мої колеги з "НАШІ ГРОШІ" про те, звідки у Тхора мільйони на охоронні фірми. Від Костюка.

Сьогодні, в період реформи митниці і податкової Василь Костюк сильний як ніколи і його значимість складно переоцінити. Він уже не просто головний обнальщик.

Завдяки досить близьких стосунків він близький до нового керівника податкової Сергія Верланова і підказує йому "правильні" і "потрібні" рішення як щодо розпоряджень, так і щодо кадрів.

Читайте також: Обличчям на підлогу: на Волинській митниці − обшуки

Як з'ясувалося нещодавно, саме Костюк лобіював призначення зі Львова до Києва скандального Ореста Вітика. Призначення якого після моїх публікацій Верланов призупинив.

Якщо не читали, ось посилання.

Отже. Як проміжний підсумок ми з вами з'ясували, що за схемою ввезення нелегальних вантажів і "євроблях" стоїть львівський обнальщик Василь Костюк.

А ДО ЧОГО ТУТ НЕФЬОДОВ І ЙОГО РОДИЧІ?

А справа в тому, що дружина Андрія Дуліка - Юлія Калмикова - рідна сестра дружини Максима Нефьодова.

Дулік і Нефьодов - свояки, які досить близько спілкуються, в тому числі і в питанні роботи бізнесу "Любе Авто", якому Нефьодов надає посильну підтримку.

Сьогодні, як один з найбільших імпортерів і продавців "євроблях" в Україні, "Любе Авто" будує поруч зі стадіоном "Львів Арена" свій власний автохаб, який повинен стати мало не головним майданчиком з розмитнення "євроблях".

Але в Україні відкрити автохаб без "підтримки" митниці - нереально. Побудувати ти можеш що завгодно, але щоб митниця відкрила там свій пост - треба постаратися.

Саме тому Дулік і звернувся до Нефьодова за допомогою і отримав її.

МОЖЕ НЕФЬОДОВ ПРО СХЕМУ НІЧОГО НЕ ЗНАЄ?

Ми звичайно можемо припустити цю версію. І я впевнений, що Нефьодов так і скаже. Але. Давайте міркувати логічно.

Нефьодов близько спілкується не тільки з свояком Дуліком, але і з Верлановим. Вони навіть бігають разом.

Чи міг Нефьодов не знати про те, хто такий Василь Костюк і ким він є для Верланова? Навряд чи.

Це треба бути зовсім віддаленим від сфери, в якій ти працюєш.

Чи міг Нефьодов не знати, що саме в інтересах Костюка працює свояк Дулік і "його" компанія "Любе Авто"?

Не міг. Як і те, що під прикриттям ввезення авто возять дорогі товари.

Те, що "МОТОЛАЙК" і "ЛЮБЕ АВТО" - це одна компанія і що це бізнес конвертаторів Костюка на Львівській митниці і податкової знають всі. Уточнював спеціально.

І всі знають, що Костюк сьогодні близький до Верланова. І всі знають, що Дулік - свояк Нефьодова.

І всі на митних постах знають, що заглядати в салони і багажники перевезених "МОТОЛАЙКОМ" авто для "ЛЮБЕ АВТО" не варто.

Крім проблем, це не обіцяє нічого хорошого. Особливо напередодні переатестації в "Нову митницю" Нефьодова.

Тому, коли "МОТОЛАЙК" возить по 150-180 авто на місяць, їх тихо пропускають, діловито відвертаючись.

Нефьодов 100% в курсі цієї схеми і всі в курсі що він в курсі. А це для учасників "забігу", інших схемщиків, сигнал про його здатність домовлятися і слабкості.

А ЧОМУ ТОДІ 10 ЖОВТНЯ ЗАТРИМАЛИ ДВА АВТОВОЗИ "МОТОЛАЙКА"? НЕЛОГІЧНО Ж!

Ситуація вийшла комічна. У день затримання у Львівській області та зокрема в ДФС різні силові структури проводили низку активних заходів.

Обшуки, перевірки, якийсь контроль ... І на Львівській митниці з цього приводу всі були напружені.

Коли силовики з'явилися на пункті пропуску "Краковець", то митники розгубилися. По чию душу, по яку схему вони прибули ніхто не розумів. Припустили, що саме по "МОТОЛАЙК", так як всі знали, що тема їх авто "мутна".

Тому на свій страх і ризик на митниці було вирішено два цих автовози здати на випередження, що і було доручено інспектору Андрію Овчіннікову.

До речі, за проявлену рішучість я б рекомендував його як мінімум преміювати, а як максимум підвищити. Підняти руку і підписатися під ударом по схемі начальства - подвиг. Тим більше, якщо поглянути в його декларацію, то схоже, що він таки чесний митник. Один мотоцикл 1986 року.

Читайте також: Третій "сирний рейс" за тиждень: на Волині у перевізника забрали автобус (фото)

Нефьодову про затримання вантажу свояка Дуліка доповіли відразу, але рішення було прийнято геніальне. Зачаїтися і скандал пересидіти.

В.о. Начальника Львівської митниці Сафонов навіть пішов у відпустку.) Думаю що це збіг.

Коли 15 жовтня, о 11.38 я написав анонс цього розслідування в ТГ, почався рух.

Рівно через годину о 12.50 Максим Нефьодов видав пост про те, що 10 числа на Краковці затримали автовози з товарною контрабандою.

Смішно? Дуже. Термінова новина через п'ять днів. Особливо смішно, якщо прочитати його подальші коментар і відмовки, що він навіть не знає чиї це авто, і хто їх віз.

Сумніви в щирості глави митниці висловив навіть ексначальник Львівської митниці Левко Прокіпчук, тонко потроливши Нефьодова:

Ну в загальному ситуація виглядає абсурдно. Глава митниці Нефьодов після випадкового удару митниці по контрабандній схемі головного конвертатора області Костюка, яку обслуговує його родич, спершу затаївся, потім намагався перехопити ініціативу, а тепер просто включає "дурня", вдаючи, що навіть не знає хто і що там віз.

Вже третій день в соцмережах його, як кошеня, тикають носом в калюжу сечі, а він каже: "Ні, не сеча. Може молоко? Треба розбиратися".

Але думаю, що такий детальний аналіз ситуації допоміг нам усім зрозуміти "хто є хто" в цій історії.

І ЩО ДАЛІ?

Що буде з вантажем і машинами мені не настільки важливо. Швидше за все, якимось рішенням суду все повернуть "правильним" людям. Важливо інше.

Ситуація навколо цієї схеми і реакція на неї глави митниці дуже показова в розрізі реального бажання і можливості Нефьодова щось міняти на митниці і з чимось боротися.

Перші ж реальні проблеми за участю наближених до нього людей і сильних гравців контрабандного світу показали його обличчя.

Одними ІТ-аудитами і сидінням в кабінетах схеми не побороти. Потрібно виходити "на вулицю" і вести бій проти схемщиків, які будуть тобі протистояти. А чи готовий він до цього?

З наближенням 100 днів його роботи главою митниці можна сміливо відповісти. Ні.

Як не крути, а після цього випадку питання доцільності перебування Нефьодова на посаді Глави митниці варто обговорити. На найвищому рівні.

Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook