Рада пропонує увести нову пільгу для "чорнобильців": імпорт авто без податків замість безоплатного проїзду в міському та приміському транспорті.

Читайте також: В Україні стане важче продати автомобіль

Звільнити від обов’язку сплати митних платежів при ввезенні автотранспорту пропонують окремі категорії громадян, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. Пропозиція описана у законопроєкті №2277, який перебуває на розгляді профільних комітетів Верховної Ради, а нещодавно був рекомендований головним комітетом для прийняття за основу, пише Auto.RIA.

Громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи й віднесені до першої та другої категорії, можуть отримати право ввезти без розмитнення транспортний засіб для власного користування. Вік машини не повинен перевищувати 7 років. У "техпаспорті" пільгового ТЗ при його реєстрації повинна робитись відмітка "Відчуження заборонено протягом 5 років".

Поки діятиме 5-річний строк, продати авто буде можливо лише після сплати всіх митних платежів, які діяли на момент ввезення такого автомобіля. Також автори документа пропонують заборонити керувати такими ТЗ всім, крім власника, та членів його сім’ї, чиї імена та прізвища мають бути внесені у свідоцтво про реєстрацію. Виключення – коли за кермо сіла стороння особа в присутності власника-пільговика. За порушення цієї вимоги передбачено попередження, якщо таке трапилось вперше, і штраф у розмірі 8500 гривень за наступне зафіксоване порушення.

Скориставшись правом на "нульове розмитнення", громадянин, який мав право на таку пільгу, "автоматично" втрачатиме деякі інші пільги: насамперед, право на безоплатний проїзд у всіх видах міського та приміського транспорту.

Читайте також: Електронний кабінет водія: українцям стала доступна ще одна послуга

І хоч проєкт був рекомендований головним комітетом (з питань соцполітики) для прийняття за основу, фахівці Головного науково-експертного управління ВР вже звернули увагу на кілька суттєвих моментів. Перший із них – документ не врегульовує який саме вид транспортного засобу підпадає під "нульове розмитнення", регламентується лише його вік. Тобто – хоч мотоцикл, хоч кар’єрний самоскид. Наступний – незрозуміло, скільки таких пільгових ТЗ можна ввозити без розмитнення. Ще один – не врегульовано питання про повернення права на безкоштовний проїзд після продажу автомобіля, або його втрати (знищення у ДТП, утилізації у зв’язку з вичерпанням ресурсу тощо).

Врешті, у ГНЕУ зазначили, що люди, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – не єдині пільговики в державі, хто потребує забезпечення персональним автотранспортом. Тому генеруючи подібні соціально-спрямовані ініціативи варто створювати комплексні рішення, для усіх громадян, які мають право на безоплатне або пільгове забезпечення автомобілем.

Про те, яким буде рішення Парламенту щодо надання пільг на розмитнення "чорнобильцям", в обмін на позбавлення права на безоплатний проїзд, ми дізнаємось вже після початку наступної третьої сесії Верховної Ради 9-го скликання, яку заплановано відкрити у лютому поточного року.

Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook