Набрала чинності постанова Пенсійного фонду, яка регулює порядок оформлення, виготовлення та видачі документів, що підтверджують призначення особі пенсії. Про це повідомляє Паралель медіа.

Читайте також: Пенсійна реформа: "результати" вражають

Але пенсіонерам хвилюватися не варто – вони не мусять бігти й замінювати старе посвідчення на нове: документи, видані раніше, дійсні до закінчення їх терміну дії або до заміни на нові. Таке пояснення надали у Пенсійному фонді.

Досі більшість пенсіонерів отримували пенсійні посвідчення у формі пластикової картки (раніше були картонні). Лише внутрішньо переміщеним особам, яким призначено пенсію, з літа 2016-го видавали так звані електронні пенсійні посвідчення (платіжні картки).

Згідно з новим порядком, пенсійні посвідчення для всіх пенсіонерів можуть виготовляти або в паперовій формі, або у формі платіжної картки – на вибір пенсіонера.

Звісно, найперше електронні посвідчення виготовлятимуть для тих пенсіонерів, котрі отримують пенсію в банку, а не на пошті. На таке посвідчення-картку приходитиме пенсійна виплата, і нею можна розраховуватися будь-де.

Пенсійне посвідчення – головний документ, який підтверджує статус пенсіонера. Крім того, його пред’являють для користування пільгами у праві на проїзд в громадському транспорті, в окремих випадках – для одержання знижки при розрахунку в торговельній мережі чи аптеках.

Наразі платіжна картка, яка одночасно буде і пенсійним посвідченням, буде містити  графічну та електронну інформацію про власника, ключі електронного цифрового підпису.

Електронне пенсійне посвідчення буде виготовляти банк, у якому одержувач відкриє рахунок для виплати пенсії. Пенсійне посвідчення будуть використовувати як платіжну картку до кінця строку її дії (але не більше трьох років), у тому числі у разі закінчення терміну призначення пенсії. У разі продовження строку призначення пенсії, встановлення інвалідності або продовження її на новий термін, виготовлятимуть нове електронне пенсійне посвідчення.

Банк, у якому пенсіонер відкриє свій пенсійний рахунок, зобов’язаний протягом 30 робочих днів від дня прийняття заяви від одержувача пенсії територіальним органом Пенсійного фонду, видати пенсіонеру його електронне пенсійне посвідчення.

Крім заяви, для оформлення посвідчення потрібно надати паспорт, ідентифікаційний код, фотокартку. У заяві слід вказати вид пенсії (за віком, по інвалідності, за вислугу років).

Якщо пенсію призначено через інвалідність – зазначити групу. Разом з електронним пенсійним посвідченням банк видаватиме інструкцію щодо його використання.

Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter