Автостанції, які діяли в невеликих населених пунктах Волині, зачинені. Поки що це відбулося на час карантину, як працюватимуть вони надалі і чи працюватимуть узагалі – невідомо.
Читайте також: У місті на Волині у відділенні поліції − новий керівник
У січні мешканців Любомльського району обурила новина: автостанція в Любомлі повністю зачинена, пише ІА Волинські новини.
"Навіть у свята люди їдуть по своїх справах, тільки хіба про них в Любомлі хтось думає? Автостанція закрита, нерентабельно, здається в оренду. А з 08.01. ще і останній прихисток – кафе всередині також закрите згідно з рішенням влади про локдаун... Так куди сховатися подорожуючим, серед яких і діти?" – написав у своєму дописі користувач Yury Kalchik.
Більшість коментаторів почали звинувачувати в усьому місцеву владу. Проте, насправді, місцева громада до такого рішення стосунку не має.
Місцеві автостанції на Волині належать ПАТ "Волинське обласне підприємство автобусних перевезень" (далі – "ВОПАС"). Голова правління компанії Інеса Корнейчук пояснила, що такий захід вимушений.
Читайте також: Луцька міськрада звернеться до керівництва країни, аби не допустити підвищення тарифів для населення
"Призупинена робота автостанції в зв’язку з карантинними обмеженнями і в зв’язку з обмеженими фінансовими можливостями підприємства, бо нам немає чим платити касирам і тому ми поки призупинили роботу. Нам перевізники гроші не дають за заїзд, тому дуже складно викрутитися з цієї складної ситуації", – пояснює вона причини такого рішення.
З її слів, поки що роботу автостанції призупинили тимчасово на час карантину. Проте наразі невідомо, як далі працюватиме підприємство.
"У зимовий період зовсім мало людей їздить і нам не вигідно. Касири не заробляють на себе, ми вимушені доплачувати їм до мінімалки, яка зросла до 6 тисяч, а з усіма нарахуваннями то 7,5 тисяч", – розповіла Інеса Корнейчук.
Вона переконує: взимку набиралося заледве 2 тисячі пасажирів на місяць, хоча в літній період було, що з Любомльської автостанції їхало 15 тисяч пасажирів. Проте це було буквально два місяці: у липні та серпні, з вересня уже відбувся спад пасажиропотоку. На автостанції донедавна працювало 4 людей, а з 1 січня – троє. Їх поки що відправили у відпустку без збереження зарплати.
"У нас збитки і ми не можемо утримувати не тільки цю, а й інші малі автостанції. Іваничі, Турійськ, Берестечко, Цумань, Шацьк не працюють. А ті, що працюють, теж мають збитки. Зараз дуже складний час, ніхто нам не допомагає, ніхто не позбавляє від податків, зарплата, мінімалка росте, тепло, електроенергія, газ дорожчають. Ніхто нам не допомагає. Ми зверталися і в облдержадміністрацію, і в місцеві ради – нічого. Субвенції за безкоштовний проїзд немає, за пільговиків ніхто не повертає кошти ні нам, ні перевізникам", – повідомила керівниця ПАТ "ВОПАС".
Донедавна на Волині працювало 20 автостанцій, зараз працюють 10-11, а решта – зачинені.
"Наша біда, що водії беруть пасажирів без квитків, а ми не можемо змусити всіх пасажирів іти в касу", – додає Інеса Корнейчук.
До слова, влітку ПАТ "ВОПАС" виставило на продаж три автостанції: у Цумані, Локачах і Рожищі.
"Хочемо продати, чи дати в оренду, щоб покрити збитки, бо не можемо розрахуватися з перевізниками, але поки що нічого не продали. Сьогодні збитки компанії становлять 3,5 мільйона гривень", – резюмує вона.
Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook
Коментарі
О.b
13.01.2021 16:35:38
Введіть електронний квиток, щоб люди могли купувати квиток з дому. Оскільки іноді автостанція знаходиться далеко від центру і дійсно тоді незручно йти в касу автостанції. Ці питання нерентабельності вирішили в сусідніх європейських містах, звільнивши водія від ролі касира. Чому ніяк неможна зробити реформацію системи перевезень, оплати, якості, ціни, щоб всім було так, як має бути? Адже є успішні приклади виходу з таких незручних перевезень