Перевізники, які обслуговують маршрути в межах Луцької міської територіальної громади і раніше були приміськими, підвищили тарифи. В міській раді переконують: вплинути на них не можуть, оскільки договори на перевезення були укладені з облдержадміністрацією ще до об’єднання, і хоч нині це вже територія міської громади, але формально питання транспортного сполучення не врегульоване.
Читайте також: У приміських маршрутках, що курсують через Луцьк, зросла вартість проїзду
Про це у коментарі ІА Волинські Новини повідомив директор департаменту економічної політики Луцької міської ради Борис Смаль.
Нагадаємо, з 1 червня на частині приміських маршрутів зросла вартість проїзду. У Волинській облдержадміністрації переконують: жодних важелів впливу на перевізників не мають: ті лише інформують ОДА про те, що вартість тарифу збільшується. А перевіряти їх може Антимонопольний комітет за відповідними заявами та скаргами громадян.
Тариф на проїзд зріс і за маршрутами в села, які з осені увійшли до складу Луцької територіальної громади. Закономірно, що це обурило мешканців, адже в самому місті вартість проїзду не зросла.
Як повідомив Борис Смаль, договори за цими маршрутами перевізники укладали з облдержадміністрацією ще до об’єднання і хоч це вже територія міської громади, але міськвиконком не є замовником цих перевезень.
«Після приєднання сіл більшість з цих маршрутів стали вже міськими, бо діють на території Луцької міської територіальної громади. Тож логічно, що і організатором перевезень мав би виступати виконком Луцької міськради, а тарифи, відповідно до законодавства встановлюються органом місцевого самоврядування, в нашому випадку – це тарифний відділ департаменту економічної політики. Проте є низка договорів, які управління транспорту ОДА укладало раніше за цими приміськими маршрутами і вони зараз діють. Частина з цих договорів закінчується в 2021 році, частина у 2022, 2023 році. На ці чинні договори ми не маємо можливості вплинути», – пояснює посадовець.
Читайте також: Е-квиток у приміській маршрутці «Луцьк-Кульчин»: реакція пасажирів (відео)
Єдине що міська рада може зробити – шукати підстави для розірвання договорів і звертатися з цим проханням до облдержадміністрації.
«Ми плануємо слідкувати за тим, щоб перевезення виконувалися такими перевізниками відповідно до графіків, щоб зупинялися на визначених зупинках, курсували лише тими вулицями, якими їм можна їздити. І в разі виявлення порушень, а я передчуваю, що такі будуть, ми звернемося до ОДА щодо розірвання договору, бо тоді буде підстава. Після того перевізники звертатимуться у виконком міськради для встановлення тарифу на перевезення і тоді уже ми цим займатимемося», – каже Борис Смаль.
Ще один варіант – затвердити паралельні маршрути на території міської громади і оголосити конкурси на них, щоб перебити ціну перевізникам, які підвищили тарифи й забрати їхніх пасажирів. Щоправда це процес тривалий, оскільки треба знайти перевізників, які будуть готові за цими маршрутами їздити. За деякими напрямками це в міськраді й планують робити.
Зі слів Бориса Смаля, деякі з перевізників, у кого закінчується термін договорів з ОДА, планують не укладати нові угоди, а пролонговувати чинні.
«Це незаконно і я застерігаю від таких дій, бо ми будемо захищати своє населення від необґрунтованих тарифів. Такі дії будуть оскаржені», – запевнив посадовець.
Згадана ситуація з перевезеннями на новій території міської громади виникла внаслідок того, що реформа децентралізації до кінця не завершена, особливо в галузі транспорту. І для того, щоб такі питання врегулювати, адже навряд чи один Луцьк опинився в такій ситуації, потрібно вносити зміни в урядові постанови. Тож, каже директор департаменту економічної політики міськради, ймовірно, департамент ініціює звернення до Кабміну щодо врегулювання питання транспортного сполучення за маршрутами, які колись були приміськими, а тепер знаходяться в межах міста і на які місто фактично не може мати ніякого впливу.
Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook
Коментарі
коментарів немає