На думку спеціаліста, скасовуючи ДПА, в Україні втрачають можливість ефективно оцінювати результати роботи шкіл.
Читайте також: У Міносвіти розповіли, яким буде навчання з 1 вересня
Про це в інтерв'ю УНІАН заявив освітній омбудсмен Сергій Горбачов, – передає ТСН.
«Державна підсумкова атестація (ДПА) – це підсумок роботи учня на певному рівні освіти. Проводиться після завершення 4, 9 та 11 класу. ДПА потрібна для розуміння, наскільки учні засвоїли те, що передбачено Державним стандартом та освітньою програмою. Нині під час ДПА учнів 4 та 9 класів оцінюють вчителі, які їх навчали. У таких умовах складно розраховувати на неупереджене оцінювання за єдиними критеріями. Тому бачимо приклади, коли у школі може бути п’ятнадцять «медалістів» та жодного призера олімпіади. В ліцеї «Логос», який ми з колегами відкрили у Запоріжжі в 90-х, одного року понад половина серед сорока випускників були призерами обласних і національних олімпіад, кілька міжнародних. Але серед них тільки шестеро мали «золоті медалі», – зазначив Горбачов.
Читайте також: У волинському виші з'явиться нова спеціальність
Сергій Горбачов акцентував на ідеї зміни підходу до атестації:
«Я вважаю, що ДПА для всіх школярів треба проводити так, як це робиться для учнів 11 класу – як зовнішнє незалежне оцінювання, але не обов'язково саме у форматі звичного ЗНО, коли випускники йдуть до пункту тестування і з ними працюють незнайомі вчителі. Можливий варіант, щоб завдання готувалися централізовано і були невідомі до ДПА, щоб діти виконували роботу у своїй школі зі своїм вчителем. Щоб більша частина робіт перевірялася у школі за єдиними критеріями, а менша частина (10-15%) – за випадковою вибіркою – незалежними експертами», – підсумував експерт.
Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook
Коментарі
коментарів немає