Найближчим часом закінчиться реконструкція злітно-посадкової смуги Міжнародного аеропорту «Черкаси», що дасть змогу вже у 2021 році поновити роботу підприємства.
Читайте також: Криклій розповів, чи збудують аеропорт в Луцьку
Про це кореспондентові Укрінформу розповів голова Черкаської обласної державної адміністрації Олександр Скічко, пише Укрінформ.
«На днях виходить підрядник для завершення робіт по проєкту. І вже цього року реконструкція злітно-посадкової смуги обов’язкового завершиться. Щоправда, для того щоб аеропорт почав функціонувати, потрібно погасити борги і оновити технічну сторону комунального підприємства. Але ми плануємо, що вже цього року він поновить свою роботу», – розповів посадовець.
За його словами, проєкт щодо капітального ремонту розпочався ще у 2018 році, але через низку факторів був призупинений. На сьогодні роботи відновлені, і вже через кілька місяців передбачається, що «оновлена» злітно-посадкова смуга буде повернута на баланс аеропорту. Загальна вартість реконструкції майже 129 мільйонів гривень.
Також для функціонування аеропорту потрібно погасити заборгованість комунального підприємства. Йдеться про суму 12,8 мільйона гривень, з них 5,5 млн грн стосуються земельного податку, 3,1 млн грн – ПДВ, 3 млн грн – пеня за страховими внесками до Пенсійного фонду та 128 тисяч – це заборгованість по заробітній платі.
Скічко зауважив, що після запуску аеропорт все одно працюватиме із обмеженнями, приймаючи лише малі судна – вони повинні бути до 60 тонн. Наприклад, один із найпопулярніших пасажирських літаків світу – Boeing 737-800 – він зможе приймати лише раз на добу.
«Роботи тривали не один рік, і на нашу долю випало його завершення. Нам потрібно ввести в експлуатацію цю злітно посадкову смугу, і аеропорт запрацює», – додав голова Черкаської ОДА.
Читайте також: Авіакомпанії планують ввести ще одну обов'язкову процедуру для всіх пасажирів
Міжнародний аеропорт «Черкаси» розташований на західній околиці міста. Летовище має статус міжнародного (з 2009 року), але використовувалося головним чином для внутрішніх рейсів. Має єдину злітно-посадкову смугу, яка за усіма характеристиками є третьою в Україні за потужністю після обох київських.
У 1984 аеропорт був одним з найбільших в УРСР, мав статус міжнародного, обслуговував до 80 рейсів за добу, приймав літаки до 185,5 т. У 1992 втратив статус міжнародного та припинив приймати міжнародні рейси.
Аеропорт припинив приймати літаки в 1997 році, але остаточно був закритий в 2001 році через проблеми з фінансуванням.
29 березня 2007 року отримав новий сертифікат і 7 травня відновив роботу — в аеропорту приземлився випробувальний літак «Бічкрафт Б-350», що прибув з аеропорту «Бориспіль» для проведення діагностики злітно-посадкової смуги. У 2007-2009 аеропорт був реконструйований, суттєво відновились злітна смуга й аеровокзал.
Станом на 2011 рік аеропорт не працював за призначенням.
У 2016 була розроблена урядова програма з відновлення місцевих аеропортів, згідно з якою черкаський аеропорт передається до Міністерства інфраструктури і буде належати Черкаській обласній раді, на його відновлення виділяють 90 млн грн із державного бюджету, 10 млн грн з Міністерства інфраструктури та 500 тис. грн з обласного бюджету.
Із 2018 року розпочався новий ремонт злітно-посадкової смуги.
Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook
Коментарі
коментарів немає