Українці практично не купують в мережі продукти, ліки і меблі.
Читайте також: Лише 5% потягів "Укрзалізниці" придатні до експлуатації
Про це пише Сегодня.
Купівля товарів в інтернеті ще на початку цього століття здавалася українцям чимось не надто надійним. Якщо в Європі та США люди почали купувати в онлайн-магазинах набагато раніше, то до України така тенденція прийшла зовсім нещодавно. Зараз все більше людей не хочуть витрачати свій час на те, щоб їхати до магазинів і кілька годин шукати необхідний товар.
Ринок E-commerce в Україні щорічно зростає на 50-60%
Якщо в світі приклади електронної комерції з'явилися ще в далеких 1960-х, то до України це віяння прийшло тільки в середині 2000-х. Починаючи з 2005 р. вітчизняний ринок електронної комерції почала активно зростати, а вже в 2015 року він став найшвидкозростаючішим в Європі (звіт "European B2c Ecommerce Report", опублікований Асоціацією електронної комерції в Європі (Ecommerce Europe). За підрахунками експертів, щороку він показував приріст на рівні 50-60%, що не особливо залежало від економічних коливань в країні. Наприклад, 2016 року обсяг ринку електронної комерції становив 38 млрд грн, а вже 2017-го його розмір досягав 50 млрд грн.
Щоправда, порівняно з європейськими країнами, показники все одно не дуже високі. Адже за 2016 р. європейські споживачі витратили онлайн 475,7 млрд доларів. Рекордсменами покупок стали Франція, Німеччина і Велика Британія, на ці країни припадає понад 60% всіх онлайн-транзакцій в регіоні.
Читайте також: В Україні введуть податок на криптовалюти
Вже 2017-го обсяг e-commerce в країнах Європи досяг 530 млрд євро, тобто став на 15% вище, ніж попереднього року. Але Європа все ще серйозно відстає від США: так, якщо в європейських країнах 58% користувачів інтернету купують онлайн, то в Північній Америці цей показник становить 70%. До того ж, обсяг e-commerce в США 2016 року майже досяг 600 млрд доларів.
У всьому світі 93% споживачів зазначають, що хоч раз, але купували щось через інтернет; в Україні ця цифра не набагато нижче – всього 91%. Також цікаво відзначити, що українці купують онлайн частіше, ніж жителі Польщі або Румунії.
За останній рік близько 61% онлайн-покупців здійснили від 5 до 20 покупок в інтернеті, а 14% навіть більше 20 придбань. За останніми дослідженнями компанії GfK Україна, в середньому на одного українця припадає 12 інтернет-покупок (тоді як минулого року було всього 9), здійснених на вітчизняних сайтах, для зарубіжних сайтів цей показник не набагато більше – 13 покупок.
Що купують в інтернеті українці і жителі інших країн
Згідно з останнім дослідженням GfK, найактивнішими онлайн-покупцями в Україні виявилися жителі Київщини. Співвідношення чоловіків і жінок в інтернет-покупках практично однакове: чоловіків – 48%, а жінок – 52%. Також зазначалося, що найчастіше в інтернеті купують люди з повною вищою освітою віком від 26 до 35 років.
Цілком традиційно чоловіки набагато частіше купують техніку, а жінки одяг, аксесуари і косметику. Якщо до 25 років покупці віддають переваги предметам гардероба, то вікова категорія 26-35 зміщує акценти в бік смартфонів, відеотехніки, товарів для дітей і запчастин. Люди віком 36-45 купують побутову техніку, спортивний і садовий інвентар.
Читайте також: Топ-4 цікавих українських блоги
Для покупок на українських сайтах наші споживачі витрачають в середньому 1515 грн, тоді як на іноземних сайтах вони витрачають близько 1290 грн на рік.
Аналітики GfK виділили ТОП-5 категорій товарів, які найчастіше купують на просторах інтернету:
побутова техніка та електроніка, її придбаває близько 52% онлайн-покупців. Особливою популярністю користується цифрова техніка, гаджети, такі як смартфони, планшети, ноутбуки, аксесуари до комп'ютерів і дрібна побутова техніка (фени, праски, міксери тощо).
одяг, на нього припадає 45% покупок;
косметику та парфумерію придбаває 34% користувачів;
взуття (30%)
подарунки і аксесуари (25%).
Загалом, такі тенденції схожі зі світовими. Так, згідно з дослідженнями компанії Hootsuite, найбільше у світі в онлайн-магазинах витрачають на одяг – 408 млрд доларів, на електроніку – 359,4 млрд, на іграшки, товари для дому та хобі – 341,5 млрд, на меблі і начиння – 225,5 млрд, на їжу і догляд за собою -139,8 млрд, на відеоігри – 52,5 млрд, а на онлайн-музику – 11,2 млрд.
В Україні відеоігри і музику в інтернеті купують значно рідше. Але є й інші категорії товарів, які наші співвітчизники практично не купують в інтернеті. Наприклад, продукти харчування, медичні препарати, будівельні матеріали та меблі.
За даними компанії Nielsen Ukraine, 2016 року в Україні упаковані продукти харчування купувало всього 6% онлайн-споживачів, тоді як в світі цифра сягала 17%. Свіжі продукти у нас купує 4% українців, а в інших країнах – 11%. Експерти зазначають, що ринок продуктів в онлайн-сегменті розвинений найгірше. Адже людині, щоб купити свіжі продукти, потрібно їх ретельно оглянути і вибрати кращі на її погляд. В інтернеті ж це не видається можливим.
Але, наприклад, у Великій Британії та Південній Кореї частка споживачів, які купують онлайн свіжі продукти, найвища – 37%.
Незважаючи на те, що довіра українців до покупок в інтернеті зростає, вони досі побоюються, що їм можуть продати підроблений, прострочений, несертифікований товар. Саме тому у нас не дуже активно купують медичні препарати і продукти.
Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter
Коментарі
коментарів немає