Понад 20% українців курять цигарки, а серед молоді зловживає тютюном майже кожен п’ятий.
Читайте також: ТОП-6 несподіваних звичок, які прискорюють старіння
Про це повідомив Центр громадського здоров’я Міністерства охорони здоров’я України (МОЗ).
Зазначається, що ініціатива U-Report за підтримки UNICEF опитала українську молодь щодо куріння.
"Майже 21% опитаних U-репортерів зазначили, що курять. Серед опитаних віком 14–17 років тютюн уживає 14,6%", – йдеться у підсумках опитування.
Крім того повідомляється, що серед молоді у віці 18–19 років цигарки курять 21%.
"Частка тих, хто ніколи не пробував тютюнової продукції, незначна – лише 24,3%", – додали дослідники.
Окрім того, серед тих, хто нині не курить, близько половини пробувало курити кальяни – 49,2%. Звичайні цинарки дегустували 44,2% опитаних некурців, папіроси зі смаковими добавками – 23,7%, вейпи – 19,4%.
Читайте також: В Україні акцизи на цигарки піднімуть на понад 30%
Також результати опитування продемонстрували, що 60,4% молоді бачили рекламу цигарок, попри те що реклама тютюну в Україні заборонена ще з 2012 року. У МОЗ зазначили, що тютюнові компанії знайшли лазівки в законодавстві й використовують вітрини магазинів як рекламні щити.
"Основна проблема полягає в тому, що всі точки продажу перетворилися на місця реклами тютюну. Якщо ми розглянемо цю проблему з точки зору захисту прав дітей – це пряме порушення права на здоров’я. Діти не можуть обирати, дивитися чи не дивитися на рекламу цигарок, оскільки вони проходять повз кіоски, купують різні продукти і наражаються таким чином на рекламу. З точки зору громадського здоров’я, потрібно заборонити видиме розміщення цигарок у місцях продажів, щоб попередити дитяче куріння", – наголосив заступник генерального директора Центру громадського здоров’я МОЗ України Владислав Збанацький.
Дослідження тривало впродож 5–7 вересня 2018 р. за допомогою СМС, FB, Telegram та інших каналів; у ньому взяли участь 12 276 U-репортерів віком 14–34 роки.
Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter
Коментарі
коментарів немає