Телеканали "5 канал" та "Прямий", які належать Петру Порошенку, вже не перший рік подають інформацію так, як їм вигідно. Тобто вигідну "замовнику" – екс-президенту. Цим наразі вже нікого не здивуєш, адже всі розуміють, що "хто платить, той і замовляє музику".

Вибори закінчились, але боротьба за уми українців, за контроль над ходом їхніх думок через телеекрани триває і триватиме, мабуть, нескінченно. Це було завжди, але зараз ситуація куди гостріша, адже провідні журналісти у своїх ефірах ділять людей на своїх та чужих, на вату та патріотів, на плебеїв та інтелігенцію. І особливо над цим працюють тривалий час на згаданих " 5 каналі" та "Прямому".

Відома журналістка та ведуча Яніна Соколова з "5 каналу", яка відкрито підтримує Петра Порошенка вразила ефіром на телеканалі "ATR", де вона була в гостях на шоу колеги Олега Борисова.

Читайте також: "Горіть ви всі в пеклі!": емоційний виступ ведучої "1+1" проти журналістки "5 каналу" підірвав мережу (Відео)

В ефірі гостя і ведучий відкрито обзивали українців "ватою, яка сидить на диванах і п'є найдешевше пиво" і казала, що українці будуть дуже шкодувати про те, що вибрали Зеленського, а не Порошенка. Звісно, мова не про всіх громадян, а тільки про "неправильних", тих хто не так голосував.

"Вата – це ті, хто сидить на дивані з найдешевшим пивом перед екраном і сварить всю владу: "все корочее вообще... всё неправильно делают..." в стилі Дубінського", – каже Соколова.

"А ввечері після цього вони виїжджають таксувати", – додає з насмішкою Борисов.


Як би українці не голосували, яких політиків би вони не підтримували, які канали чи блогерів вони б не дивились, вони все одно лишаються громадянами України і не заслуговують на зневажливе ставлення. Риторика "свої – вороги", "патріоти – зрадники", "плебеї – інтелігенція" – це чітка лінія інформаційної політики ЗМІ та груп у соцмережах Петра Порошенка. І вона триває навіть після фіаско на виборах, що мало б показати екс-президенту хибність такого мислення. Але, маємо, те що маємо.

Читайте також: "Плебеї": Разумков "вибухнув" через образу виборців "Слуги народу" українським блогером

Після цього Яніна Соколова заявляє, що хоче змінювати ментальність українців своїми телепрограмами. І щоб її почула якомога ширша аудиторія, вона почала ходити по найрейтинговіших телеканалах і презентувати їм свій продукт, але керівники так званих "перших кнопок" (найпопулярніших телеканалів, – ред.) відмовили їй у ефірному часі.

За словами журналістки, вона підготувала класний, патріотичний продукт, який багато хто оцінив, але ніхто не взяв.

"Мені відповідали: "ми не міністерство інформаційної політики і нас не цікавить метод антипропаганди. У нас бізнес, а це не для надто широкої аудиторії, люди не захочуть це дивитись. І так на кожному з центральних каналів", – пояснює Соколова.

Розберемось: якщо на показ цієї програми потрібен дозвіл міністерства інформполітики, і вона є антипропагандою, то виходить, що продукт Соколової – це пропаганда та промивання мізків. Адже антипропаганда – це та сама пропаганда тільки протилежних речей. Тому реакція власників каналів цілком адекватна – "хто захоче дивитись "ЦЕ"?

Ну і звісно жоден керівник телеканалу, бізнесмен не відмовиться від якісного продукту, який зацікавить широку аудиторію. Видно, шоу Соколової було, м'яко кажучи, не надто хорошим і годиться лише для "5 каналу", "Прямого" і їм подібних.

На кого все ж розрахована ця програма Соколової, яку ніхто не хоче брати? Відповідь схована у цьому ж ефірі на "ATR". На питання телеглядача "хто ці 2,2%, які проголосували за Партію Шарія", вона відповіла наступне:

"Це якраз та частина, яка голосувала за Дубінського і Медведчука. Це "всепропальщики" з ватним нутром... Це армія "всепропальщиків", які мало в чому розбираються, які проти всіх... Це люди з низькою мізковою активністю..."

Відзначимо, що за дослідженням національного екзит-полу "Слуга народу" і "Партія Шарія" мають найвищу підтримку саме серед молоді. У згаданого Шарія взагалі найбільше виборців з вищою закінченою або вищою незакінченою освітою. За згаданого Олександра Дубінського (представник "Слуги народу", – ред.), який з величезним відривом виграв вибори на 94-му окрузі у близького друга та бізнес-партнера Порошенка Ігоря Кононенка, проголосували майже 41% українців у Київській області.

Читайте також: Деморалізований, розгублений і вкрай обережний: що говорить Порошенко про допити, суди і Зеленського після втрати влади

Коротше кажучи, Яніна Соколова і її колеги мають дещо неправильні журналістські і громадянські орієнтири, тому їй і доводиться ходити по каналах і вмовляти дати їй ефірний час для свого пропагандистського шоу. Тому і їхні канали, і замовники програють "битву за уми українців".

Цікаво, що Соколова ходила записувати свою програму на "1+1" і випрошувала там ефірний час. На цьому ж каналі працює згаданий нею у негативному світлі Олександр Дубінський, який веде програму журналістських розслідувань "Гроші".  Виникає питання подвійних стандартів, щирості намірів і принциповості: якщо за словами журналістки, "1+1" такий "ватний" з низьким рівнем журналістики, та ще й Дубінським, якого дивляться якісь дегенерати і він такий самий, як і Медведчук та Шарій, то чому ти йдеш на цей канал? Чому ти хочеш працювати в одній студії з неприємними тобі людьми? І для кого ти хочеш працювати на умовному "1+1" – для "вати"?

Схоже, Яніна Соколова поставила на собі клеймо, всіляко підтримуюючи у своїх ефірах Петра Порошенка нахабною пропагандою, ображаючи українців, що тепер не знає, як з цим багажем рухатись далі на професійній ниві. Відтак вона хоче стати частиною рейтингового каналу, аби повернути собі любов тієї самої "вати" і "непатріотів", які привели до влади Володимира Зеленського та "Слугу народу", відправивши на дно її роботодавця на "5 каналі".

На жаль, навіть такі відомі журналісти не завжди розуміють наслідки своїх слів та дій і можуть серйозно вплинути на суспільство – як об'єднати його навколо позитивних ідей, так і роз'єднати образами і зневажливим ставленням – на замовлення цинічних  політиків.

Читайте головні новини Волині та України також на нашій сторінці у Facebook