Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман відреагував на звинувачення в причетності до корупції на митницях України. За його словами, з початку року в країну завезено 40 тисяч нерозмитнених авто, пообіцявши покінчити з контрабандою протягом 30 днів, якщо, звичайно, уряду дозволять нести персональну відповідальність за війну з контрабандистами. Ситуація стає все більш цікавою та захоплюючою. Судіть самі…
Читайте також: "Євробляхи" на Волині: знову − фіктивні нотаріальні доручення
Про це повідомляє Народна правда.
При таких більш ніж скромних підрахунках Володимира Гройсмана щодо обсягів автомобільної контрабанди, "ліві заробітки" корупціонерів у погонах і втрати держбюджету вражають космічними сумами.
Журналістам стали відомі подробиці злочинної схеми, спільно реалізується високопоставленими контрабандистами СБУ та Волинської митниці, за якою в Україну масово ввозяться старі іномарки, іменовані в народі "євробляхами".
"Наша служба й небезпечна, і складна…"
ЗМІ вже писали про те, як у структурі Служби Безпеки України утворилося організоване злочинне угруповання, яке взяло під контроль контрабандні потоки найбільш активних митниць країни.
Якщо коротко, ЗМІ пишуть, що в 2016 році, глава СБУ Василь Грицак (Vasyl Grytsak) продав за кілька мільйонів доларів депутату від БПП Грановському Головне управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Центрального управління СБУ (главк "К"). Тоді ж новий "смотрящий" за главком "К" поставив керувати цим управлінням Павла Демчину – свого давнього знайомого і бізнес-партнера.
У цьому главку існує “4 відділ боротьби і протидії корупції на митницях”. Грановський поставив керувати цим відділом особливо перевірених людей, а курирувати "митний проект" доручив своєму помічнику Сіару Куршутову.
Грановський з Куршутовым довго не могли знайти вірних поплічників з офіційних співробітників СБУ. Тоді "смотрящий" перевели з МВС в СБУ на керівну посаду однокласника ще одного одіозного депутата від БПП (давнього приятеля Грановського) – Сергія Коваленка. Він виправдав надії Грановського і Куршутова і підібрав "хорошу" команду зі співробітників СБУ, які погодилися працювати на Грановського з перерозподілу контрабандних потоків на "других посадах". На допомогу Сергію Коваленко з Харківського СБУ в Київ перевели на підвищення Ігоря Олексюка.
За лічені дні новоспеченій ОЗУ вдалося взяти під контроль 95% всіх контрабандних потоків країни.
Читайте також: Квартири, земельні ділянки та автомобілі: що декларують перші особи Волинської митниці
"Євробляхи" по етапу
На тлі гучних скандалів, що розгорілися в українському політикумі на тему незаконного ввезення в Україну вживаних іномарок з європейськими номерами, команді Грановського вдалося придумати більш ніж хитромудру і водночас просту схему безтамитного "етапування" євроблях в Україну.
Нагадаємо, що згідно з законом, їздити на нерозмитнених автомобілях по території України мають право протягом року виключно іноземні громадяни – власники машин, без права відчуження, продажу або передачі третій особі.
Що робить українська "митно-эсбэушна" ОЗУ: громадянин України їде за кордон і купує стару іномарку. Потім в’їжджає на митну територію України з правом перебування авто в нашій країні терміном на 10 днів. За безперешкодний пропуск через пост Ягодин він платить волинським митникам 20 доларів. Після цього його відправляють на митний пост Доманове, українсько-білоруський кордон, в 100 км від Ягодина. Покупець "євробляхи" покидає Україну, але не в’їжджає в Білорусь. На нейтральній смузі його зустрічають "рішали", які підробляють документи. Зокрема – переписують довіреність від справжнього власника автомобіля (іноземної комерційної компанії) на громадянина Білорусі. Останній сідає за кермо і в’їжджає в Україну з правом перебування авто на 1 рік, після чого передає техпаспорт українському покупцю, а сам пішки повертається в Білорусь. Така схема обходиться новоспеченому власнику "євробляхи" в 1000 доларів.
У свою чергу, бюджет втрачає з кожного авто від $5000 до 7000$. Втім, до цифр ми повернемося трохи пізніше.
У рідному Доманово – й кордони гріють
Варто відзначити ще один дуже суттєвий нюанс. Справа в тому, що подібна схема контрабанди євроблях діє виключно через митний пункт Доманове. Контрабанду машин через інші митні пункти України СБУ дуже жорстко присікає.
Пояснення даним обставинам, за словами інформованого джерела з служби безпеки, дуже просте. Справа в тому, що "4 відділ" Кононенка-Грановського, вирішив систематизувати збір нелегальних коштів з перевізників-мінімізаторів. Для цього встановлено монопольний контроль за контрабандою шляхом звуження "зеленого коридору" до одного митного пункту Доманове, через який в Україну і заїжджає 95% контрабандних євроблях.
"Чому саме Доманове? Все дуже просто. Схему іномарок курирує Ігор Олексюк. А так як він уродженець Волинської області, і всі його родичі і друзі живуть біля митного переходу Доманове, саме цей пункт і був обраний плацдармом для безмитного ввезення автомобілів в Україну. Крім того, на такому маленькому пропускному пункті дуже легко поставити своїх "контролерів", що Олексюк і зробив. Очевидно одне, якщо б у СБУ було бажання покласти край контрабанді, шляхи євроблях в Україну давно вже були б перекриті. А так як бажання у СБУ на даний момент тільки одне – заробляти гроші, митний пост Доманове чудово підходить для цієї мети", – свідчить джерело.
Читайте також: У 2018 році на українських митницях зафіксували понад 18 тисяч порушень
Нічого особистого – тільки арифметика
Тепер повернемося до підрахунків Гройсмана, які, м’яко кажучи, занадто скромні. Але це не змінює суті простих математичних операцій, які дають чітку картину заробітків корупціонерів у вищих ешелонах влади і втрат держбюджету.
Нагадаємо, що з кожної завезеної іномарки, держбюджет втрачає від $5000 до $7000. А сума хабара за пропуск одного нерозмитненого авто становить $1000.
Таким чином, якщо повірити Гройсману про 40 тисяч ввезених з початку року євроблях (хоча реальна кількість в 10 разів більше), Ігор Олексюк "заробив" на контрабандної схеми $40 млн. Відповідно, держбюджет недоотримав від $200 млн до $280 млн. Ось і вся арифметика…
Читайте головні новини Волині та України також на наших сторінках у Facebook та Twitter
Коментарі
Валерьевич
03.07.2018 19:37:22
Бред какой-то
Паша
03.07.2018 20:59:01
Херня якась
Анонім
03.07.2018 22:27:30
Нажаль, ні
Олег
03.07.2018 22:55:18
Що за недоумок писав статтю? Що значить бюджет недоотримав? Якби не було б контрабандних схем то ці автомобілі були б ввезені згідно митних правил? Маячня і заказуха розрахована на недалеких людей.
Сергей
03.07.2018 23:13:09
Шегини Одесса Чернигов Угрынов Львов Закарпатье там едут автомобили еще покруче)) только все молчат)
Псевдо
04.07.2018 01:19:40
про процес ввезення 99% правди, окрім того. що нерезидент сам за руль сідає) заїзжає гонщик за кермом, а білорус (зазвичай в непридатному стані для керування авто) спить збоку) ну і суму трохи (вдвічі) прикрасили.
Анонім
04.07.2018 03:36:33
Реальний брєд
http://autotehosmotr.pp.ua
04.07.2018 05:38:58
Документы на авто из Евросоюза-"Евробляхи","Еврономера"- Техосмотр ТО, Страхование, Зеленая карта, Доверенность, вписание в техпаспорт совладельцем, въезд выезд, перезаезд, номера, восстановление техпаспорта, договор купли-продажи авто, - все на иностранные нерастаможенные авто из Европы, Польши, Литвы.http://autotehosmotr.pp.ua
Віталій
04.07.2018 06:35:33
Розвод а нестаття.
Ігор Олексійович
05.07.2018 15:03:38
Шо за показуха ? Брєд брєдом
Сергей Хорошый
10.07.2018 15:35:14
Чистый бред продажного журналюги, которому Гройсман за 200₴ заказал статтю
Док
15.07.2018 18:27:24
А в Ви їх.лічили ?Посадіть,якщо вкрали,а то більше ля ля!